Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnkaPartiet
Ja, alla kommer skratta åt dig. Definitivt.
Det du ska göra är att börja träna hemma framför spegeln. Använd gamla karatefilmer som inspiration. Träna in coola sparkar och coola rörelser. Träna tills du kan göra en serie moves som ser ascoolt.
Sedan går du till kampsportshallen och visar upp dina moves,
då kommer ingen skratta åt dig, jag lovar.
Inspiration till träning framför spegeln:
https://www.youtube.com/watch?v=iIToSVlFjBk
Enter The Dragon (Bruce Lee Vs O'Hara) HD
Skojar du?
ATT Ts skall börja träna hemma på egen hand innan han börjar på klubben, dvs allmän rörelseträning, kondis, lite styrka, töjövningar, javisst det skall han. Bra på många olika sätt.
Men att börja träna kampsportrörelser med avsikt att gå över till riktiga klubben är bara dumt.
Dels, risken är stor att man lär sig fel teknik. Och sedan måste han lära om. Det är enklare att lära en träningsvillig och lyhörd nybörjare, än att lära om någon som har lärt sig fel ifrån början.
Det gäller iofs de flesta verksamheter. Även bilkörning.
Det andra är att om han kommer till klubben och börjar spela allan, får han ju på moppen.
Antingen för att de vill helt enkelt sätta honom på plats, "tar ner honom", irriterade över att han spelar allan fastän egentligen nybörjare.
Eller också tar de hans youtubefärdigheter för fullgott mynt, och sätter in honom i avancerad sparrgrupp, och där får han ju kopiöst med stryk, han med sina lånta fjädrar...
Jag medger dock att youtubeträning fungerar ibland, speciellt för naturbegåvningar. Flera av mycket unga, duktiga sångare är självlärda ifrån början, de började helt enkelt via att kopiera youtube-exempel. Och med massvis av naturlig talang lyckades de. Amira Willighagen, tex. Har för mig att Jackie Evancho körde också mycket med youtube.