2019-02-06, 22:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sa dåren som totalt övergav diskussionen om big g efter att jag ännu en gång har behövt läxa upp dig angående vad du tror.

Dina försök till härskarteknik är bara löjliga.

Och det var inte jag som övergav diskussionen, det var du som aldrig svarade på min fråga vad som får saker att falla till marken i ditt alternativa universum.

Citat:
Alla kartor är platta, i böcker och på skärmar, hur förklarar du det?

De är projektioner - vilket tydligt anges.

Citat:
Dom är till 100% baserade på platthet.

Det är det ju bevisligen inte. Enligt dessa kartor så är ekvatorn 4000 mil lång och avståndet från nordpolen till ekvatorn 1000 mil.

Citat:
Ingen navigerar någonsin efter en glob.

Nu för tiden navigerar vi efter WGS84 som är en sfäriskt referensmodell.
Citera
2019-02-06, 22:39
Medlem
Japhys avatar
Om jag har förstått tråden rätt är alltså vattpass, kartor, månen, stjärnor och planeter en konspiration konstruerad av frimurare. Samtidigt är den enda pålitliga karta den som FN har som flagga. Dessutom är gravitationen ett påhitt av magiker som vill lura i oss att jorden inte är platt och inte är innesluten i en kupol. Saker faller nedåt p.g.a. densitet eller p.g.a elektromagnetism. Att luften har högst desitet vid jordytan och lägre högre upp, verkar höra att vi kan utesluta densitetsresonemanget. Återstår alltså elektromagnetism.

Vi har ett enkelt experiment som alla kan utföra:

Väg ett objekt. Ladda ett objekt med elektricitet. Väg det igen. Notera skillnaden i vikt. Om någon skillnad finns är elektromagnetism uppenbarligen en faktor och tjocka människor väger mer eftersom de bär på massa elektricitet och inte p.g.a. deras massa.
Citera
2019-02-06, 22:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Bevisbart kallare än skuggan nattetid ...

Nej vad du bevisar är att utstrålningen är större när det inte finns ett skyddande molntäcke.

Och din tes motbevisas genom att ljus inte kan vara kallare än avsaknaden av ljus.

Citat:
Bevisa att månen befinner sig på det avstånd som den gör.

Avståndet till månen mäter du ganska lätt genom att mäta hur lång tid det tar för en signal att åka fram och tillbaka till månen. Jag har själv gjort det liksom miljontals andra.

För övrigt så har du totalt missuppfattat vem det är som har bevisbördan: det är du som ska falsifiera de vedertagna avstånden. Bevisa att månen inte är så långt bort den påstås att vara. Bevisa att solen inte är där vi tror den är, bevisa att energi kan vara negativ, bevisa att jorden är platt.
Citera
2019-02-06, 22:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Att saker faller nedåt är vad vi påstår, att säga att er frimurar gud big G har som huvudtes att saker "faller nedåt" är totalt inkorrekt så har du så lite förståelse för din egna teori och tro bör du genast lämna tråden. Gud vad pinsamt sagt som globetard.

Åt vilket håll faller saker hos dig? Och varför faller de? Magi?

Citat:

Nej inte om en större massa finns över objektet. Gravitationen innebär konstant rörelse om du förstår din egen teori men tom det är för mycket begärt av en globetard.

Nej, gravitation innebär inte en konstant rörelse. Det där hittar du ju bara på i ditt eget huvud.

Citat:
Vadå vilken massa? Enligt din teori faller allt emot den större massan, att påstå att saker "faller nedåt" är därmed totalt nonsens.

Här på vår sfäriska planet är det ju helt rimligt att säga att saker faller nedåt. Vi har liksom kommit överens om att marken är nedåt. Och långt under den ligger jordens masscentrum.

Citat:
Så du tror du kommer att hoppa på månen. Du är en komplett dåre fast i en disney scifi fantasi. Kul att veta.

Oj en halmgubbe! Vad fräscht! Snabbaste växande rörelsen i mänsklighetens historia +12 miljoner videos bara på youtube innan deras purge. Att nå ut på detta sättet är helt unikt. Vi är hundratals miljoner idag. Så vad pratar du om? Dessutom så är circle jerk konsensus bara ovetenskapligt och dåligt överlag, en miljard flugor argumentet håller inte, skit är faktiskt inte gott.

Här har vi en liten halmgubbe, eller hur? Ta och leta upp påståendet att någon i tråden hävdar att den ska resa till månen. Please nigger?

Undrar som Japhy, vilka nazister har du sett på månen?

Citat:
Sa dåren som totalt övergav diskussionen om big g efter att jag ännu en gång har behövt läxa upp dig angående vad du tror.

Du ställde ju frågorna och jag svarade sen att din halmgubbe är felaktigt är inte mitt fel, lär dig diskutera utan dom så skall det nog gå bättre skall du se men så länge du byter ämne så fort du blivit bortgjord som den autistiska fegis som du är kommer det naturligtvis alltid bli rörigt för dig.

Alla kartor är platta, i böcker och på skärmar, hur förklarar du det? Dom är till 100% baserade på platthet. Ingen navigerar någonsin efter en glob.

Nigger please. Varför ser olika platta kartor så olika ut? Varför ser latituderna och longituderna så olika ut beroende på vilken projektion en karta har? Varför skriver jag ens detta, du har ju inga svar?

Citat:
För att jorden är platt. Helt meningslöst med höjd på en glob där vattnet skulle kurva sig innan ljuset. Så hur förklarar du det?

Vad betyder ens detta? Är du hög? 'Vattnet skulle kurva sig innan ljuset'?

Såg du månförmörkelsen för ett par veckor sen? Hur kunde man veta att den skulle komma, vilken tid den skulle komma och var den kunde ses?

Varför ser man längre från en högre höjd?

Varför ligger havshorisonten en halvmil ut om du är normallång och står upp?

Var ligger kanten på din platta jord?

Varför är det så viktigt att få oss att tro att jorden är rund, enligt dig? Du tror väl inte på en magisk trollgubbe i himlen? Ellllller?
Citera
2019-02-06, 22:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, gravitation innebär inte en konstant rörelse. Det där hittar du ju bara på i ditt eget huvud.

Jo heliocentrismen kräver det, du tror planeter står stilla ibland? Dåre.

Ja svara på frågan. Fyrtorn blir över längre distanser helt meningslösa pga jordens kurva, du kan nämligen inte se igenom din lilla boll. Så förklara nu varför dom är höga vilket vore helt meningslöst på en boll?
Citera
2019-02-06, 23:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jo heliocentrismen kräver det, du tror planeter står stilla ibland? Dåre.

Ja svara på frågan. Fyrtorn blir över längre distanser helt meningslösa pga jordens kurva, du kan nämligen inte se igenom din lilla boll. Så förklara nu varför dom är höga vilket vore helt meningslöst på en boll?

Jäpp. Kommer du tillräckligt långt bort ser du inte ens det högsta fyrtornet.

Hade jorden däremot varit platt kunde man ställa en lykta direkt på stranden och den hade synts från andra sidan Atlanten.
Citera
2019-02-06, 23:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du frågade inte efter nån, du övergav ju ämnet efter att ha gjort bort dig i vanlig ordning. Skall jag citera dig igen?
Jag har inte övergett något ämne och du har absolut inte gjort bort mig. Citera mig gärna igen.

Citat:
Den platta skärmen visar den platta jorden. Vilken jordglobs skärm tänker du på? Aldrig sett nån så skall bli kul och se.
Saker på platta skärmar brukar framstå som platta. Om du inte kan se det med 3D-glasögon.

Citat:
Vad är detta, OS i halmgubbe eller. Vattenpass använder flat earther ofta som bevis, vattens platthet är en konstant källa till globetard slakt. Kartor är alltid platta och har alltid varit, jordglober är dekoration. Månen är månen, stjärnor är stjärnor, var där när vi föddes och kommer vara där när vi dör och inget kommer någonsin att förändras trots att heliocentrismen kräver konstant förändring, ännu en slakt av snurrande bollar i rymden teorin. Frimurare promotar BIG G, alltså gravity, annars så är både heliocentrimsen och big bang Jesuit uppfinningar, Copernicus och Lemaitre var båda jesuiter.
Men nyss var ju vattpasset som användes för att visa att horisonten låg under ögonhöjd en frimuraruppfinning. Faktum är att vattpasset ÄR en frimuraruppfinning! Liksom lodet och passaren.

Citat:
Gravity och centrifugalkraften gör att människor skulle väga mer och mindre på olika ställen enligt teorin du tror på så vet inte riktigt vad du gör dig lustig över med den saken.
Ja, saker har olika vikt på olika platser. Bland annat väger man mer vid ekvatorn än vid polerna.

Citat:
Desinformationskolan lektion 1: Överge alltid ämnet och försök istället trasha hens person. Du kan väl iaf försöka trollet? Snacka om desperat ot inlägg från någon som blivit avslöjad med byxorna nere, skaffa dig ett nytt nick som ni brukar.
Jag tycker jag håller mig ganska bra till ämnet. Du därmot spretar som en gammal hora.

Varför lyser solen upp molnen underfrån vid solnegång?

Big G, som du chantar om som vore det ett mantra, står för övrigt inte för gravitation, utan för Geometri och Grand Architect.
Citera
2019-02-06, 23:18
Medlem
Japhys avatar
Hur kommer det sig att solen belyser molnen underifrån vid solnedgång?

Och vilka ÄR egentligen dess nazister som hoppat på månen? Och varför är de inte judar? Jag trodde hela NASA var en stor judisk lögnorganisation. NASA betyder ju "lögn" på hebreiska och allt. Trots att hebreiska inte använder vokaler.

Edit: Det är på många sätt djupt tragiskt att det finns folk som är så vilsna att de hetsar upp sig i hatklimax för att folk tror att jorden är rund. Psykvården behöver rustas upp.
Senast redigerad av Japhy 2019-02-06 kl. 23:25.
Citera
2019-02-06, 23:47
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jäpp. Kommer du tillräckligt långt bort ser du inte ens det högsta fyrtornet.

Hade jorden däremot varit platt kunde man ställa en lykta direkt på stranden och den hade synts från andra sidan Atlanten.

Nej och från bara 20 miles skulle du aldrig någonsin se ens jordens högsta fyrtorn på en glob, detta vet alla som kollat är inkorrekt. Vi ser dom betydligt längre bort än så.

Ja visst om vi inte hade vågor och atmosfär och vi levde i er scifi värld där alla var superman eller nåt och hade obegränsad syn. Dårar.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har inte övergett något ämne och du har absolut inte gjort bort mig. Citera mig gärna igen.
Saker på platta skärmar brukar framstå som platta. Om du inte kan se det med 3D-glasögon.

Men nyss var ju vattpasset som användes för att visa att horisonten låg under ögonhöjd en frimuraruppfinning. Faktum är att vattpasset ÄR en frimuraruppfinning! Liksom lodet och passaren.

Ja, saker har olika vikt på olika platser. Bland annat väger man mer vid ekvatorn än vid polerna.

Jag tycker jag håller mig ganska bra till ämnet. Du därmot spretar som en gammal hora.

Varför lyser solen upp molnen underfrån vid solnegång?

Big G, som du chantar om som vore det ett mantra, står för övrigt inte för gravitation, utan för Geometri och Grand Architect.

MM det var till den andre dåren så du kan ju kolla vem jag citerar först innan du börjar desinformatöra loss fullständigt.

Jaså nyss? Visa mig var jag skrev det eller bara erkänn ännu en pinsam halmgubbe.

Bevisa att man väger mer.

Nej du svarar ju inte på nåt, börja med att bevisa det jag sa om solen och månen som går emot verkligheten vi alla lever i, du måste ju nämligen ha jääääääääääääääävligt mycket på fötterna om du skall lyckas övertyga människor om att inte tro på sina ögon. Så med hjälp av experiment som vi kan återskapa så bevisa nu att månen är 400 gånger näramre oss än solen och bevisa att solen är 400 gånger större än månen. Kan du inte ens hålla dig till verkligheten så skall du inte prata om spretighet, rymden är en fantasi ok? Ni kommer aldrig besöka den.

Big G står för gravity, det är guden man byggde med hjälpts av geometri. Du ljög om Q och Werner så inte direkt som du har någon trovärdighet kvar.
Citera
2019-02-07, 00:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Har testat att zooma, verkar rätt meningslöst att ha en annars så varför gör inte du lite riktigt research i verkligheten för första gången i ditt liv?
En stor del av mitt yrke är just vetenskapliga undersökningar. Lägg gärna upp ett youtubeklipp eller liknande på din research och din zoomning med frimurarnas egen Nikon Coolpixkamera.

Citat:
Jo det gjorde han din förbannade jävla lögnare. Höjden av arrogans, tom desipedia ger mig rätt.
https://www.youtube.com/watch?v=yXK6g2ThJvM
Wernher von Braun presents: Apollo / Saturn 5 rocket " Now in development " (1963)
Ouch. Gå tillbaka till att låtsas om Q, du hör inte riktigt hemma här, du vet när du konstant håller med dom som alla andra genuina truthers här inne redan vet är desinformatörer blir du rätt jävla uppenbar.
Om jag ska vara ärlig är dina åsikter om var saker hör hemma ganska ointressanta för mig. Jag är mest här för att göra en psykologisk analys av er plattjordare. Det roar mig. Dina utbrott finner jag fascinerande, liksom dina ständiga referenser till Q.
Citat:
Månen är i rymden, solen är i rymden, ditt enda bevis är skuggning från rymden, inget du någonsin kommer kunna bevisa om du är ärlig. Jordens form bevisas på jorden, punkt. Förstår du vetenskap är detta självklart.
Jag förstår att solen skuggar molnen underifrån vid solnedgångar och att alla användbara kartor är projektioner av en sfärisk jord. Jag vet att även du förstår detta, men att du förnekar denna insikt, eftersom du vill vara speciell. Det märks på ditt sätt att hänvisa till dig själv som en "truther". Du har länge velat ingå i nåt större, men har sällan upplevt att du passat in. Nu har du hittar hem och du vill bli accepterad. Du lyckas dock inte, utan allt du får är påträngande frågor som gnager inombords. Därför har du nu förfallit totalt och börjat förolämpa alla som inte håller med dig om att jorden är platt.

På många sätt är det tragiskt att du investerat så mycket tid i denna strävan efter att känna dig speciell, men jag antar att du helt enkelt inte har så mycket annat. För mig är det helt oviktigt om du tror jorden är platt eller fyrkantig eller rund. Som sagt roar det mig att du är så "speciell". Du är en prefekt plattjordare för min analysering. Rapport vidarebefordras givetvis till närmaste överordnad inom frimurarorden.
Citera
2019-02-07, 01:31
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Mycket humor i den här tråden från "JordenIsPlatt". Tror alltså att jorden är platt och kallar andra för "dårar" och "globetards" och kör på med sin väldigt hetsiga och otrevliga ton. Bemöter sällan argument utan drar igång något nytt svammel och lägger in något invektiv här och där.

Flashback i sitt esse.

Oj nu har ni ju gått i spinn ordentligt, post nr hmmm 4 tror jag som är totalt ot och bara fokuserar på min person. Otroligt att ni får fortsätta ert absurda tramsande.

Det är ju som sagt numera mer än bevisat att det inte finns någon kurva: https://i.ytimg.com/vi/5tv4hyKx7Vs/maxresdefault.jpg
Hur blir man så korkad att man tror man lever på en kurvlös boll? När tappade du totalt kontakten med verkligheten tror du?
Vilket är ditt bästa bevis för snurrande bollar i rymden teorin? Kan du hålla dig saklig någonsin tror du? Dina projiceringar är tröttsamma även på denna forumdel förstår du om vem som svammlar och inte lyckas bemöta något alls.
Citera
2019-02-07, 01:35
Avslutad
Citat:
Oj nu har ni ju gått i spinn ordentligt, post nr hmmm 4 tror jag som är totalt ot och bara fokuserar på min person. Otroligt att ni får fortsätta ert absurda tramsande.

Det är ju som sagt numera mer än bevisat att det inte finns någon kurva: https://i.ytimg.com/vi/5tv4hyKx7Vs/maxresdefault.jpg
Hur blir man så korkad att man tror man lever på en kurvlös boll? När tappade du totalt kontakten med verkligheten tror du?
Vilket är ditt bästa bevis för snurrande bollar i rymden teorin? Kan du hålla dig saklig någonsin tror du? Dina projiceringar är tröttsamma även på denna forumdel förstår du om vem som svammlar och inte lyckas bemöta något alls.

Så du tror alltså inte på bilder från satelliter ute i rymden? Varför inte?

I så fall behöver jag ju inte tro på bilder som du länkar, de kan vara manipulerade osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in