2019-02-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Den informationen tror jag vi är flera som lyckats googla fram för länge sedan. För er som har bättre saker för er så har Elli09 hittat den informationen här:

http://gamlebygata.blogg.se/2008/may/nu-hander-det-grejer.html

Är det roligt att hänga här och sprida lögner om den här sorgliga händelsen?
Men Jesus Kan du vara snäll och ta bort länken.Och vad fasiken är det ni håller på med.Jag skrev något i affekt till Rapytt.Snälla de har inte med detta att göra så var snäll och ta bort länken.Jag frågar dig detsamma är detta något att länka tycker du ??
Citera
2019-02-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej och jo på ett instakonto finns det bild på både M och A.Men de flesta är privata.Jag vet också när jag precis kom in i tråden så var det någon som hade fått tag på ett litet klipp på A och kusinen M från Halloween men det kontot blev strax efter privat. Möjligt att det klippet ligger kvar här i tråden.

En filmsnutt hittades, men det var inte A visade det sig.

Var Hanna väldigt lik sin kusin T*nn* Brenton?
Citera
2019-02-06, 20:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det är knappt jag vågar nämna det igen.Då går solglitter igång igen.Du kan söka och finna.Enligt Solglitter så är det på gränsen till bsrnmisshandel och töserna borde ha omhändertagits..

Men du Elli - du har ju tydligt uttryckt din motvilja mot skolmedicinen och på direkt fråga från mig tidigare svarat att du skulle välja alternativmedicin istället för psykiatrisk behandling om du blev sjuk.
Precis samma åsikt som Os syster verkar ha då hon på sin facebooksida uppgett medlemskap i en grupp som motarbetar psykiatrisk behandling.

Nu när det visar sig att i vart fall O inför sina arbetskamrater och chef mått dåligt, haft djup sorg i blicken och samtidigt planerat mord och självmord. Enligt polisen var också H delaktig i dessa planer. Många av oss tycker ju då, utifrån sett, att båda föräldrarna skulle behövt akut kraftfull psykiatrisk hjälp om de hade sådan planer - som dessutom till slut genomfördes.
Hur ställer du dig till att varken O eller H verkar ha sökt psykhjälp?

Tycker du och andra i familjens omgivningen som delar dina åsikter om psykiatrin att det var rätt av O och H att låta bli att söka psykiatrin?
Kan O och H delat samma inställning och just därför inte sökt psykiatrin trots att de mådde så dåligt att de ville döda hela familjen?
Tror du eller vet du om O och H delade din och Os systers åsikter om skolmedicinsk psykiatrisk behandling?
Citera
2019-02-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
En filmsnutt hittades, men det var inte A visade det sig.

Var Hanna väldigt lik sin kusin T*nn* Brenton?
Hanna var sig lik sen ungdomen om en lite äldre och rundare i ansiktet.Blev mörkare i håret med åren men blonderade det.
Citera
2019-02-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men du Elli - du har ju tydligt uttryckt din motvilja mot skolmedicinen och på direkt fråga från mig tidigare svarat att du skulle välja alternativmedicin istället för psykiatrisk behandling om du blev sjuk.
Precis samma åsikt som Os syster verkar ha då hon på sin facebooksida uppgett medlemskap i en grupp som motarbetar psykiatrisk behandling.

Nu när det visar sig att i vart fall O inför sina arbetskamrater och chef mått dåligt, haft djup sorg i blicken och samtidigt planerat mord och självmord. Enligt polisen var också H delaktig i dessa planer. Många av oss tycker ju då, utifrån sett, att båda föräldrarna skulle behövt akut kraftfull psykiatrisk hjälp om de hade sådan planer - som dessutom till slut genomfördes.

Tycker du och andra i familjens omgivningen som delar dina åsikter om psykiatrin att det var rätt av O och H att låta bli att söka psykiatrin?
Kan O och H delat samma inställning och just därför inte sökt psykiatrin trots att de mådde så dåligt att de ville döda hela familjen?
Tror du eller vet du om O och H delade din och Os systers åsikter om skolmedicinsk psykiatrisk behandling?

Nja jag vet faktiskt, men alterniv framför skolmedicin.Men de har ju inte helt förkastat skolmedicin med tanke på Tyskland.De kanske bett om psykiatrisk hjälp via samtalsterapi ? Det är väl ingen som vet egentligen mer en släkten.
Citera
2019-02-06, 20:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nja jag vet faktiskt, men alterniv framför skolmedicin.Men de har ju inte helt förkastat skolmedicin med tanke på Tyskland.De kanske bett om psykiatrisk hjälp via samtalsterapi ? Det är väl ingen som vet egentligen mer en släkten.

Såvitt jag förstod det var de inte på någon skolmedicinsk klinik i Tyskland utan fick alternativmedicinsk behandling ex ljusterapi eller alternativa användningsområden med antibiotikabehandling på icke, för läkemedlet registrerade behandlingsindikationer. Det sker under alternativmedicinsk flagg i Tyskland precis som här.
Men i Tyskland är sjukvården upplagd på att annat sätt och alternativmedicinsk verksamhet är inte förbjuden att utöva för legitimerad Hälso- och sjukvårdspersonal, som här i Sverige.

Psykiatrisk behandling består av flera instrument, samtalsterapi är bara en gren på trädet. Men en psykiatriker hade nog inte nöjt sig med att enbart föreslå en samtalsterapi om O eller H sanningsenligt hade berättat om sina innersta tankar...

Tror du O och H hade samma avoga inställning mot psykiatrisk medikamentell behandling som du och Os syster ger uttryck för?
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-06 kl. 20:46.
Citera
2019-02-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du fick inspiration till att skriva om borrelia av nicket MikkeMus. Han drog sedan tillbaka teorin. Men du fortsätter. Varför? Du skriver om fotbollsläger. Men det är det enda som är känt om Agnes. Berätta mer om hennes intressen och gör det detaljerat, inte svepande. Du behöver bevisa att du faktiskt vet något mer än att referera till sånt du läst eller hört av andra, trådsanningar alltså. Om du ska sitta på en så hög häst och kräva att folk ska tro på dig. Jag gör det inte.

Jag passar även på att ifrågasätta Missan27. Där har vi sett en lögn om fosterbarn poppa upp. Ett resultat av en misslyckad googling, om man googlar på deras adress på västkusten. Det kommer fram en träff om fosterbarn, ja, men den har inte alls med familjen att göra!!! Det som visar sig är däremot att villan sålts, en radnotis i en lokaltidning. Fosterbarnet är en googletext, som inte har med familjen att göra.

Tror att de två nick som hävdat fosterbarn och Tysklandsresor är Elli09 och Missan27. Vad konstigt att INGA andra säger samma sak. Kan det bero på att dessa kan googla korrekt? Ni två får gärna redovisa för hur det kan komma sig att ni inte har någon unik info att komma med. Det är så löst i kanterna, och en hel del är bevisade trådsanningar nu.

Sök på henkow och västra Frölunda. (Som de Missan respektive Elli verkar ha gjort...)
Rubrikträffen lyder: Flyktingbarn i väster tas om hand.

Handlar detta om Brenton-Henkow??? Nej!
Det är en lokalblaska där endast en bostadsannons relaterar till familjen. Rubriken har inget med familjen att göra.
Alltså Rapyytt sätt på dig glasögon och läs mina inlägg igen. Aldrig nånsin har jag skrivit om nåt fosterbarn. Hur kan du hitta på sånt ??
Tyvärr fick ni läsa hela hans inlägg igen. Hur gör man fetade bokstäver samt hur återger man delar av texten? Så skulle ni slippa läsa saker och ting som inte stämmer. Du vet Rapyyt jag var Moas pianolärare. Jag har ingen kännedom om nåt fosterbarn och därför skulle jag inte hitta på sånt som jag inte känner till. Allt som jag skriver stämmer. Jag har därför aldrig skrivit om nåt fosterbarn. Lite självkritik måste du ha...,
Senast redigerad av Missan27 2019-02-06 kl. 21:17.
Citera
2019-02-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Men hur påverkas en ung tjejs hälsa av antibiotikabehandling under lång tid? Vad är största riskerna? Fördelarna? A sägs ju ha blivit bättre.

Läste om en äldre man, läkare, som haft ME och kontinuerligt tar en speciell antibiotika, som inte används längre. Han hade lagt undan en ranson för hela livet till sig själv. Minns inte namnet på honom.
Citera
2019-02-06, 21:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Intressant infallsvinkel. Makarna är faktiskt i n t e misstänkta för några andra mord än för de på barnen.
"Båda är därför formellt misstänkta för att gemensamt ha dödat sina döttrar, säger Stefan Svensson."
Inte ett ljud om att makan misstänks för att ha mördat maken eller vice versa. Man har därmed indirekt, men samtidigt mycket tydligt, sagt att man inte misstänker att makarna mördade varandra.
Vi har 2 mord för handen, inte 3.

”Infallsvinkel” kan du vara själv (&#128516.

Givetvis är det så.

Genusaspekter på arbetsdelning o.a. rör inte skuldfrågan. HB kunde varit 2.30 lång, stött kula och brutit på Dresden-dialekt och haft kraftig behåring, det spelar ingen roll. Brottet som det har planerats och ägt rum har skett i samförstånd och fullbordats (enligt uppsåtet) i och med föräldrarnas död. Ett verkligt, specifikt uppsåt har blivit förverkligad gärning.

Sen får var och en då sitta och fantisera på sin kammare hur de vill, men här måste, eller borde, man ju ta till sig av den kriminella utredningens fakta och förhållanden.

Att det sen omtalas som misstanke är ju bara en formalitet, det kan inte och behöver inte bli verkligare än så när ingen återstår som i rättegång ska konfronteras med en anklagelse och under eget överinseende och offentligen överbevisas om sin skuld.

Båda förövarna har ju skriftligt erkänt sin gärning och inget har talat emot att så sen också skett.

Utredningen har fastställt detta.
Citera
2019-02-06, 21:20
Medlem
Citat:
Det finns bilder på både H och töserna både på instagram och Facebook vilket jag har talat om redan från början här i tråden.Någon var ju duktig googlare och hade hittat någon barnvakt som diskuterats i tråden.Bara för det inte finns bilder på google betyder det inte att de var isolerade el något annat suspekt.De flesta håller sina Facebook och instagram privata.Jag var nära att kopiera bilden från julbordet men ångrade mig när skribenter började analysera bilderna på O som mördare etc.

Börja med att lägga in bilden från julbordet. Efter det är du med.
Citera
2019-02-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Men hur påverkas en ung tjejs hälsa av antibiotikabehandling under lång tid? Vad är största riskerna? Fördelarna? A sägs ju ha blivit bättre.

Läste om en äldre man, läkare, som haft ME och kontinuerligt tar en speciell antibiotika, som inte används längre. Han hade lagt undan en ranson för hela livet till sig själv. Minns inte namnet på honom.

Jag har kastat bort en del av mitt liv idag och läst om den kontroversiella behandlingen mot borrelia. Den har aldrig Agnes genomgått! Det handlar inte om normala doser antibiotika men framför allt tar det väldigt lång tid innan någon upplevt förbättringar. Ingen kan t.ex påstå att Agnes ”blev piggare efter Tysklandsresan”.
Citera
2019-02-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag har kastat bort en del av mitt liv idag och läst om den kontroversiella behandlingen mot borrelia. Den har aldrig Agnes genomgått! Det handlar inte om normala doser antibiotika men framför allt tar det väldigt lång tid innan någon upplevt förbättringar. Ingen kan t.ex påstå att Agnes ”blev piggare efter Tysklandsresan”.

Varje dag tänker jag: Strunta i Bjärred, läs inte i tråden. Varje dag är jag här ändå.

Även om föräldrarna var kritiska till skolmedicin och öppen för alternativa behandlingar blir det ett stort steg att.skicka iväg en sjuk mellanstadietjej för en sån mastodontbehandling med antibiotika. Så jag tror inte heller att det var det hon fick i Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in