2019-02-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja och vad menar du med att att kliniken varken kan dementera el bekräfta ? Jag tror inte polis och utreding har lagt någon större vikt vid vad de har har gjort el vad töserna har gått igenom för behandlingar.

Nej, de har de säkert inte. Däremot så kan föräldrarnas ME-teori ha sin upprinnelse i Tyskland. Förmodligen fick de rekommendation om Gottfrieskliniken därifrån också.
Citera
2019-02-06, 18:45
Medlem
Citat:
Tror hon fick intravenöst där och olika tablettformer när de sedan var hemma.Men nog tror jag att de var där mer en 1 vecka första gången.

Så enkel behandling rekommenderas inte. Det handlar om intravenös behandling några gånger i veckan under nästan ett år.
Citera
2019-02-06, 18:52
Medlem
Citat:
Jag tror att det var en missuppfattning el så kanske bekanten var lika stor motståndare till denna beh. som Solglitter så de kanske sagt ljusbehandling.Men detta tror jag du läst i tidningen eller ?

Det var därför jag länkade till tidningen. Det finns ingen anledning att misstro en bekant som uttalat sig i media. Motivet att ljuga känns inte så stort. Man får bli bra konspiratorisk om man ska tro att föräldrarnas lögn skulle ha sökt sig via en bekant (som var antibiotikaresistent) till media. Såna sammanträffanden tror jag inte på.

Det handlade så vitt vi vet om ljusbehandling, resten är trådsanningar.
Citera
2019-02-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nej, de har de säkert inte. Däremot så kan föräldrarnas ME-teori ha sin upprinnelse i Tyskland. Förmodligen fick de rekommendation om Gottfrieskliniken därifrån också.

Du fick inspiration till att skriva om borrelia av nicket MikkeMus. Han drog sedan tillbaka teorin. Men du fortsätter. Varför? Du skriver om fotbollsläger. Men det är det enda som är känt om Agnes. Berätta mer om hennes intressen och gör det detaljerat, inte svepande. Du behöver bevisa att du faktiskt vet något mer än att referera till sånt du läst eller hört av andra, trådsanningar alltså. Om du ska sitta på en så hög häst och kräva att folk ska tro på dig. Jag gör det inte.

Jag passar även på att ifrågasätta Missan27. Där har vi sett en lögn om fosterbarn poppa upp. Ett resultat av en misslyckad googling, om man googlar på deras adress på västkusten. Det kommer fram en träff om fosterbarn, ja, men den har inte alls med familjen att göra!!! Det som visar sig är däremot att villan sålts, en radnotis i en lokaltidning. Fosterbarnet är en googletext, som inte har med familjen att göra.

Tror att de två nick som hävdat fosterbarn och Tysklandsresor är Elli09 och Missan27. Vad konstigt att INGA andra säger samma sak. Kan det bero på att dessa kan googla korrekt? Ni två får gärna redovisa för hur det kan komma sig att ni inte har någon unik info att komma med. Det är så löst i kanterna, och en hel del är bevisade trådsanningar nu.

Sök på henkow och västra Frölunda. (Som de Missan respektive Elli verkar ha gjort...)
Rubrikträffen lyder: Flyktingbarn i väster tas om hand.

Handlar detta om Brenton-Henkow??? Nej!
Det är en lokalblaska där endast en bostadsannons relaterar till familjen. Rubriken har inget med familjen att göra.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-06 kl. 19:28.
Citera
2019-02-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
66671909]Det var därför jag länkade till tidningen. [/b]Det finns ingen anledning att misstro en bekant som uttalat sig i media. Motivet att ljuga känns inte så stort. Man får bli bra konspiratorisk om man ska tro att föräldrarnas lögn skulle ha sökt sig via en bekant (som var antibiotikaresistent) till media. Såna sammanträffanden tror jag inte på.

Ja förlåt såg det då jag postat.Ser det som en nödlögn om det var O och H som sagt ljusbeh.istället för en kontroversiell antibiotikakur.Om vänner och bekanta bar sig åt som en viss skribent gjort här inne så undrar jag inte på att H och O till slut inte orkade mer.Jag ser det inte som en trådsanning då jag även vet att en kusin förklarat det precis som jag på facebook.
Citera
2019-02-06, 19:21
Medlem
Citat:
Det var därför jag länkade till tidningen. Det finns ingen anledning att misstro en bekant som uttalat sig i media. Motivet att ljuga känns inte så stort. Man får bli bra konspiratorisk om man ska tro att föräldrarnas lögn skulle ha sökt sig via en bekant (som var antibiotikaresistent) till media. Såna sammanträffanden tror jag inte på.

Ingen påstår att att en bekant ljuger som återberättar vad den hört. Ljusterapi, under en vecka eller två? Sån quick fix trodde nog ingen på.

Det institut som Elli09 hänvisar till jobbar inte med ljus men aktivt för att bota ”kronisk” borrelia mha bantibiotikabehandling under lång tid. Dyrt förstås men vad man än tror så finns flera som säger sig ha blivit nästan friska.
Citera
2019-02-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ingen påstår att att en bekant ljuger som återberättar vad den hört. Ljusterapi, under en vecka eller två? Sån quick fix trodde nog ingen på.

Det institut som Elli09 hänvisar till jobbar inte med ljus men aktivt för att bota ”kronisk” borrelia mha bantibiotikabehandling under lång tid. Dyrt förstås men vad man än tror så finns flera som säger sig ha blivit nästan friska.

Jag bryr mig inte ett dugg om vad du tycker är quick fix eller inte. Det finns en uppgift om ljusterapi. Det är fakta. Det finns ingen substans i antibiotikafantasierna, det finns inga trovärdiga uppgifter om detta.
Citera
2019-02-06, 19:29
Medlem
Nu blir det hipp-happ-fel när man citerar.

Det jag tror är att de åkte till tyskland en vecka och fick bekräftelse på att idet inte var Borrelia och en rekommendation att kontakta Gottfrieskliniken istället. Tysklandsresan företogs våren 2016 enligt Elli09 och sista mars har H stöttat Gottfries på Facebook. Hönan och ägget om ME. Det var inte Hannas egen jakt på diagnoser.

Sen undrar jag fortfarande; vad led flickorna av egentligen?
Citera
2019-02-06, 19:29
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte ett dugg om vad du tycker är quick fix eller inte. Det finns en uppgift om ljusterapi. Det är fakta. Det finns ingen substans i antibiotikafantasierna, det finns inga trovärdiga uppgifter om detta.

Instämmer. Inget trovärdigt alls om vare sig ljusterapi, Tyskland eller antibiotikakurer. Så många går naivt på bluffmakare i tråden. Det är så lögner sprids, intressant att se ändå.
Citera
2019-02-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du fick inspiration till att skriva om borrelia av nicket MikkeMus. Han drog sedan tillbaka teorin. Men du fortsätter. Varför? Du skriver om fotbollsläger. Men det är det enda som är känt om Agnes. Berätta mer om hennes intressen och gör det detaljerat, inte svepande. Du behöver bevisa att du faktiskt vet något mer än att referera till sånt du läst eller hört av andra, trådsanningar alltså. Om du ska sitta på en så hög häst och kräva att folk ska tro på dig. Jag gör det inte.

Jag passar även på att ifrågasätta Missan27. Där har vi sett en lögn om fosterbarn poppa upp. Ett resultat av en misslyckad googling, om man googlar på deras adress på västkusten. Det kommer fram en träff om fosterbarn, ja, men den har inte alls med familjen att göra!!! Det som visar sig är däremot att villan sålts, en radnotis i en lokaltidning. Fosterbarnet är en googletext, som inte har med familjen att göra.

Jag är allergisk mot alla siffernick. Kan inte hjälpa det. Förlåt!
Du Mr.Rapytt Nu orkar jag inte bemöta dina påstående längre.Jag har förklarat min relation till familjen.Gamleby gård är Os pappa uppvuxen på.Om du har tid att Googla så kanske du finner mer om O.Och de nicken du yrar om vet jag inget om.Du har pratat om olika diagnoser på O m.m jag undrar om du själv är drabbad av något på grund av tristess i vardagen då du inte har annat att göra en att söka inkomstuppgifter på skattemyndigheten och googla.Och om du googlar tillräckligt mkt så lär du finna både foto på töserna och H på både instagram och Facebook vilket jag har påpekat precis lika länge som jag har funnits i denna tråd.Ha en fin kväll Mr Rapytt
Citera
2019-02-06, 19:32
Medlem
Citat:
Nu blir det hipp-happ-fel när man citerar.

Det jag tror är att de åkte till tyskland en vecka och fick bekräftelse på att idet inte var Borrelia och en rekommendation att kontakta Gottfrieskliniken istället. Tysklandsresan företogs våren 2016 enligt Elli09 och sista mars har H stöttat Gottfries på Facebook. Hönan och ägget om ME. Det var inte Hannas egen jakt på diagnoser.

Sen undrar jag fortfarande; vad led flickorna av egentligen?

Elli09 ljuger som en häst travar, liksom Missan27. Bara att hacka i sig. Se mina inlägg om detta. Elli09 och Missan27 tankar hem ogrundade rykten som sanningar och sen är det igång.

Det där om fosterbarn som de sprider... kolla detta:

Sök på henkow och västra Frölunda. (Som de Missan respektive Elli verkar ha gjort...)
Rubrikträffen lyder: Flyktingbarn i väster tas om hand.

Handlar detta om Brenton-Henkow??? Nej!
Det är en lokalblaska där endast en bostadsannons relaterar till familjen. Rubriken har inget med familjen att göra.
Citera
2019-02-06, 19:34
Medlem
Citat:
Du Mr.Rapytt Nu orkar jag inte bemöta dina påstående längre.Jag har förklarat min relation till familjen.Gamleby gård är Os pappa uppvuxen på.Om du har tid att Googla så kanske du finner mer om O.Och de nicken du yrar om vet jag inget om.Du har pratat om olika diagnoser på O m.m jag undrar om du själv är drabbad av något på grund av tristess i vardagen då du inte har annat att göra en att söka inkomstuppgifter på skattemyndigheten och googla.Och om du googlar tillräckligt mkt så lär du finna både foto på töserna och H på både instagram och Facebook vilket jag har påpekat precis lika länge som jag har funnits i denna tråd.Ha en fin kväll Mr Rapytt

Ditt påstående om fosterbarn, varifrån kom det?

Du har bara googlat och felgooglat. Det där om gården, det får du fram via google. Det kan vem som helst få, stämmer det? Det vet man ju inte va. För det du påstod om släktrelationerna, det var fel, det visade SG för dig. Du ljög och ljuger vidare. Är du sjuk?

Nej, nu är uppmärksamheten över för dig.
Från början var din relation H och arbetskollegor eller hur det nu var? Nu är det Os pappa? Konstigt va.

Det som stör mig mest är att många verkligen vill veta vad som hände och du passar då på att skapa någon slags arena här där du får uppmärksamhet. Det är verkligen illa gjort av dig. De flesta vill tro på dig, men så visar det sig att du är en ful fisk.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-06 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in