2019-02-06, 20:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Ja, på NW's Insta. Jag förmodar att det är Lenas koreanska namn.

Okidoki
Citera
2019-02-06, 20:30
Medlem
Honan6s avatar
Någon geocachare som vet om SD ändå tog sig till Läckö-eventet t ex den 22 april? Det var då LW åkte med ML, men sägs ha gjort honom sur för att JH (B*hold*rX) dök upp. Kom även SD dit och "passade" på LW?

Anledningen att jag undrar är att en EO efterfrågar loggningar från cachare hen vet varit där.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6a4ad9da-453d-41e9-bebf-ef026419d08c
Citera
2019-02-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon geocachare som vet om SD ändå tog sig till Läckö-eventet t ex den 22 april? Det var då LW åkte med ML, men sägs ha gjort honom sur för att JH (B*hold*rX) dök upp. Kom även SD dit och "passade" på LW?

Anledningen att jag undrar är att en EO efterfrågar loggningar från cachare hen vet varit där.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6a4ad9da-453d-41e9-bebf-ef026419d08c
Läckö-eventet var den 21 april. Långväga resenärer brukar stanna ett par dagar i anslutning till eventen.

SD var enligt egen utsago inte där:
Citat:
Ledig lördag och strålande sol i prognosen. Överväger att åka ner på Läcköeventet men inser att en tur med kajaken är mer lockande. Eftersom en kompis uppmärksammat mig på en räcka ologgade burkar i Långforsen i Sala så blir det ett självklart mål, och klockan sätts på 05.
https://www.geocaching.com/geocache/GC7M35H_langforsen-1
Citera
2019-02-06, 20:42
Medlem
Citat:
Läckö-eventet var den 21 april. Långväga resenärer brukar stanna ett par dagar i anslutning till eventen.

Tillägg
Det var många namn på den listan. EO har kanske utgått ifrån anmälningslistan.
Citera
2019-02-06, 20:45
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Här är mitt svar till GirlGrissom82:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

På din fråga rörande Det CarlJanne75 räknade upp, så beror det alldeles på hur dessa "omständigheter" ser ut. Vi har inte så bra koll på detta. Om SD misshandlat, ofredat och hotat LW, så är det beroende på motivet till detta vilken tyngd det kan ge. När det gäller den digitala kontakten kan det mycket väl vara av sådan art att det kan nå upp till en skälig misstanke.

Men i de fall jag varit "involverad" i så är min uppfattning att det har krävts mer bevis än det vi här vet. Jag tror således att det finns mer på SD än vi säkert vet här, eftersom han blev skäligen häktad. Om jag får spekulera lite, så kan det vara:

1. Det är bevisat att han har rört sig i området på ett sätt som han inte kan ha gett en vettig förklaring till, och att han ljugit om detta inledningsvis i förhör.

2. Det är bevisat att han hotat LW i samband med att han sagt att han inte vill att hon åker med till Norgeresan.

3. Det är bevisat att klädesplagg från honom saknas, som vittnen sett honom bära tidsmässigt nära mordkvällen, och att han ej kunnat ge en rimlig och sannolik förklaring till att de plötsligt försvunnit.

4. Det är bevisat att SD har försökt påverka sin omgivning på något sätt som i sin tur stärkt misstankarna mot honom.

Känns som väldigt rimliga teser.
Citera
2019-02-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Gick igenom lite inlägg i tråden från 18/8, då det diskuterades en hel del om dalaans vittnesuppgifter och om raderade inlägg och annat.

Inte så rolig läsning och hittade då de inlägg som jag mindes som gav mig tvetydiga vibbar.
Det finns inlägg från 11:10 och framåt kan jag säga, så att ni kan läsa själva.

https://www.flashback.org/p64979023#p64979023

Jag tror att det inte är omöjligt att JM fick sina tankar om hot mot dalaans från tråden.

Vad JM syfte med sitt deltagande i tråden har varit får man grubbla vidare på.

Klickade på länken och såg genast något bekant.
Om jag på något vis har orsakat dina "tvetydiga vibbar" så får du gärna
förklara varför.
Citera
2019-02-06, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
[/u]

Svarar på det understrukna.
Har ingen uppfattning om nå´n s.k "konstruktion" men den 20180614 "gick radarn i gång" då fler "borde" ha hört skriket! (nedanstående inlägg från 14/6 2018)

-Mycket förbryllande att ingen på Rättarevägen 3-9 har noterat skriket!? Bullerplankets placering gentemot husen talar för att det borde ha väckt hela gatan. Avstånd: ca 50-100 m. (Baserat på erfarenhet av liknande händelse)

Men det kanske det visst har?
Det vet vi ju inte. Det är förundersökningssekretess.

Det kan vara någon som vaknade, men kanske inte direkt. Det kan vara någon som är det som vi kallar synvittnet (någon som sett en person utanför sitt fönster). Någon kanske vaknade, men ringde inte direkt när det hände, men berättade när polisen knackade dörr.
Citera
2019-02-06, 21:04
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar vad det var som gjorde Lenas mördare så arg , så att den skred till verket ?
Om det var en långvarig irritation på henne eller om det kom plötsligt ?
Om Lena hade lätt att reta upp folk ?
Om hennes sätt att leva var för bisarrt för gemene man ?
Det är ju oftast inte ens fel när två träter , det vet vi ju alla , så man får sig en funderare !?

Många frågor och inga svar .

Jag föreställer mig att det inte handlade så mycket om nån enstaka händelse eller handling, ex vis att hon skulle åka på norgeresan med ”fel” resesällskap. Snarare tror jag, eller hoppas kanske, att MGM:s grepp om LW hade börjat vittra sönder. Hon hade äntligen börjat gå vidare mot något eller någon annan och det kunde han inte ta.

Obs, detta är ren spekulation, inget jag har kunskap om. Men om jag försöker föreställa mig vad det skulle vara som kunde driva MGM:s ilska till en nästa nivå så skulle det kunna handla om att LW var på väg att, eller redan hade, valt någon annan. Hon höll på att göra sig fri och det blev hennes fall. Det var något MGM inte kunde ta.

Kanske sa hon ifrån på ett sätt hon inte hade gjort tidigare och därmed sa och gjorde saker som provocerade fram en nästa nivå av våld...
Citera
2019-02-06, 21:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Läckö-Eventet pågick i dagarna 3 från den 21 till den 23 april. SD var till Salatrakterna den 21:a, men var befann han sig 22-23:e?

http://www.geocaching.com/geocache/GC7CVQN_lacko-kinnekulle-event-2018?guid=3cf36a61-84d1-42cc-aca4-05f3cab3c6c6
Citera
2019-02-06, 21:11
Medlem
Handlrs avatar
Hennes namn betyder på svenska: (Choon)Källan + (Shil)Rummet, om jag inte har fel.
Citera
2019-02-06, 21:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Klickade på länken och såg genast något bekant.
Om jag på något vis har orsakat dina "tvetydiga vibbar" så får du gärna
förklara varför.

Ähh, du fattar väl att jag inte menar ditt inlägg?

Det var dessutom flera inlägg 18/8 och min poäng var att jag tänkte att JM kan ha fått sin idé om att dalaans blivit hotade genom att läsa dom.

Sedan är JM en kluring som inte är så lätt att begripa. Inte så säkert att han menar just det han skriver. Ibland vet man inte om det är meningen att det ska ruska om i tråden för att något ska ruskas fram. Eller om han redan har sin bestämda uppfattning. Kan vara ironi över något också. Vem vet.
Citera
2019-02-06, 21:19
Medlem
Ni som klagar och tycker att utredningen går långsamt, hörde ni vad Leif GW sa på nyhetsmorgon?
"En utredning som tar lång tid är gedigen och pålitlig." Så låt oss nu sjunka tillbaka och vänta.

Jag hoppas det här kommer att lösas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in