2019-02-06, 11:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu handlar det om att ÅK ska bevisa att SD har begått ett mord, det
kan hon ju uppenbarligen inte göra, då hade han suttit häktad å
inte kutat omkring å letat burkar, kristallklart tycker jag.

Jag tror att den bevisning som finns består av LWs två anmälningar, en
återtagen av LW och en nedlagd av ÅK, samt möjlig digital kontakt
på mordkvällen, plus lite hörsägen och lite skvaller.

Den "bevisningen" räckte för att TR skulle ge ÅK en utredningshäktning
på en vecka, när ÅK sedan inte kunde presentera bättre bevisning
slog det tvärstopp, ut i det fria med SD.

Tror inte det har hänt så mycket mer i utredningen, tyvärr.
När det gäller bevisning mot SD då alltså.

Okej! Då kan det alltså finnas bevisning mot SD, och inte som du skrev först då.

Jag tror dock att det finns mer än det där, då ÅK ändå gjorde ett försök att få honom häktad på sannolika skäl. Däremot tror jag att det saknas direkt bindande bevisning till själva fyndplatsen.
Citera
2019-02-06, 11:51
Medlem
Ja, jag tänkte så också.. Men eftersom denne SD misshandlat henne tänkte jag att det kanske är så.
Citera
2019-02-06, 11:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Ja, jag tänkte så också.. Men eftersom denne SD misshandlat henne tänkte jag att det kanske är så.
Vi vet inte om han har misshandlat henne heller.
Citera
2019-02-06, 11:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De som sett skärmdumpen från konversationen avseende tiden kl 22:49 vet att det inte är JG.

Min fråga handlar om vem LW konverserat med (enl EGT) kl 22.58 och hur EGT kan veta om den konversationen.

Det kanske var EGT som hon konverserade med.
Citera
2019-02-06, 12:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror att den bevisning som finns består av LWs två anmälningar, en
återtagen av LW och en nedlagd av ÅK, samt möjlig digital kontakt
på mordkvällen, plus lite hörsägen och lite skvaller.

Den "bevisningen" räckte för att TR skulle ge ÅK en utredningshäktning
på en vecka, när ÅK sedan inte kunde presentera bättre bevisning
slog det tvärstopp, ut i det fria med SD.
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej! Då kan det alltså finnas bevisning mot SD, och inte som du skrev först då.
De omständigheter ni tar upp här kan inte kallas bevisning.
Citera
2019-02-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
"De kommer aldrig att få fast mördaren", den meningen tyder väl på att han själv vet vem det är eller var. Annars uttrycker man sig inte så .

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag håller inte med här. Det går tvärtom mycket väl att tro att någon gärningsman aldrig kommer att lagföras, utan att för den skull ha den blekaste aning om vem gärningsmannen är. T.ex. insåg ju många här i tråden de här problemen (bl.a. risken för tunnelseende) redan tidigt.

För övrigt vet vi väl inte helt säkert om SD överhuvudtaget har sagt så där. Om han nu har sagt det så kan det ju bygga på de erfarenheter han har efter att sett polis och åklagares arbete på nära håll (t.ex. vid förhör), och tiden talar väl i så fall också för att han kan ha haft rätt.
(ang det fetade i 'Draifos' text)
Nej, det vet vi verkligen inte säkert!
När 'CarlJanne75' igår ställde frågan var påståendet om det där uttaladet kom från, så skrev 'Sh.Holmes' att h*n hade fått veta det via annan person, alltså inte själv hört det, plus att kanske 'EGT' hade skrivit nåt likn.

Det är min uppfattning, att ett sånt påstått uttalande skulle ha kommit från SD i det här läget måste ses som overifierat, inte för att jag tror att 'Sh.Holmes' ljuger, utan bara för att vi inte här har en direktkälla.
Eller vad säger tråden?
Citera
2019-02-06, 12:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
När 'CarlJanne75' igår ställde frågan var påståendet om det där uttaladet kom från, så skrev 'Sh.Holmes' att h*n hade fått veta det via annan person, alltså inte själv hört det, plus att kanske 'EGT' hade skrivit nåt likn.

Det är min uppfattning, att ett sånt påstått uttalande skulle ha kommit från SD i det här läget måste ses som overifierat, inte för att jag tror att 'Sh.Holmes' ljuger, utan bara för att vi inte här har en direktkälla.
Eller vad säger tråden?

Jag håller med. Sedan ska man också betänka att frasen är tagen ut ur sin kontext.
Citera
2019-02-06, 12:25
Medlem
Enorms avatar
Citat:

Eller vad säger tråden?

-Att "ni" famlar efter något att spekulera i då ingen ny info fr. Å.H med Co har framkommit.
Prova att "luta" er bakåt o låt maskineriet ha sin gång. Med detta syftar jag på de resultat NFC ännu inte presenterat.
Citera
2019-02-06, 12:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
De omständigheter ni tar upp här kan inte kallas bevisning.

Varför skulle det inte det?
Citera
2019-02-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag håller med. Sedan ska man också betänka att frasen är tagen ut ur sin kontext.
Återigen, för att inte jag skall missuppfattas, jag hävdar inte att 'Sh.Holmes' far med osanning när h*n skriver att så lär det ha sagts av en som ha sagt sig höra SD säga så. Men!
Det räcker inte för att nå upp till verkshöjd vad gäller tillförlitlighet.

Än så länge får vi kanske se det SD-uttalandet som en trådsanning?
Citera
2019-02-06, 12:34
Medlem
Citat:
Vi vet inte om han har misshandlat henne heller.

Jo det vet vi med säkerhet! Däremot blev han inte dömd för det, två olika saker.
Citera
2019-02-06, 12:34
Medlem
Citat:
Återigen, för att inte jag skall missuppfattas, jag hävdar [i]inte[/I ]att 'Sh.Holmes' far med osanning när h*n skriver att så lär det ha sagts av en som ha sagt sig höra SD säga så. Men!
Det räcker inte för att nå upp till verkshöjd vad gäller tillförlitlighet.

Än så länge får vi kanske se det SD-uttalandet som en trådsanning?

Nej det är ingen trådsanning, det finns med i utredningen. Mer än så kan jag inte säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in