Citat:
Ursprungligen postat av
1900-talet
"De kommer aldrig att få fast mördaren", den meningen tyder väl på att han själv vet vem det är eller var. Annars uttrycker man sig inte så .
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag håller inte med här. Det går tvärtom mycket väl att tro att någon gärningsman aldrig kommer att lagföras, utan att för den skull ha den blekaste aning om vem gärningsmannen är. T.ex. insåg ju många här i tråden de här problemen (bl.a. risken för tunnelseende) redan tidigt.
För övrigt vet vi väl inte helt säkert om SD överhuvudtaget har sagt så där. Om han nu har sagt det så kan det ju bygga på de erfarenheter han har efter att sett polis och åklagares arbete på nära håll (t.ex. vid förhör), och tiden talar väl i så fall också för att han kan ha haft rätt.
(ang det fetade i 'Draifos' text)
Nej, det vet vi verkligen inte säkert!
När 'CarlJanne75' igår ställde frågan var påståendet om det där uttaladet kom från, så skrev 'Sh.Holmes' att h*n hade fått veta det via annan person, alltså inte själv hört det, plus att kanske 'EGT' hade skrivit nåt likn.
Det är min uppfattning, att ett sånt påstått uttalande skulle ha kommit från SD i det här läget måste ses som overifierat, inte för att jag tror att 'Sh.Holmes' ljuger, utan bara för att vi inte här har en direktkälla.
Eller vad säger tråden?