2019-02-05, 14:18
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag tror att hon kommer bli frikänd, kan inte se framför mig att hon får något fängelsestraff alls.
2019-02-05, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När det gäller passagerarna så tänker jag att dom i så fall redan fått ut sin stipulerade förseningsersättning från flygbolaget. Och att bolaget då i efterhand kan välja att kräva aktivisten på detta belopp.
Jo, det är sant. Ett troligare förlopp.
2019-02-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Gör de inte det så har de i grund och botten accepterat ett sådant beteende.
Nej, varför det? Företag ska vinstmaximera och ska göra en affärsmässig bedömning om det lönar sig. Inte utföra ditt eller mitt privata korståg. Vad flygbolagets anställda tycker om Erssons tilltag är en annan sak.
2019-02-05, 14:31
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observatorius
Ditt resonemang håller inte. Du skriver så där för att inte behöva tillstå att du inte tänkte fullt ut på konsekvenserna. Man kan inte med bästa vilja i världen säga att Ersson visste att hennes tilltag skulle kosta Migrationsverket 240000 kronor. En direkt skada är när en faktisk förmögenhet går till spillo. Exempelvis att en bil måste skrotas på grund av trafikolycka. Värderingen av bilen eller förmögenheten är en annan sak. Men sådant är direkt (faktisk/egentlig) skada. Det är inte Migrationsverkets merkostnad.
Tvärtom så håller resonemanget utmärkt. Hon insåg eller borde ha insett att hennes agerande skapade merkostnader för flygbolaget. Exakt belopp är svårt att förutse, men det är inget krav för att bli ersättningsskyldig.
2019-02-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
Tvärtom så håller resonemanget utmärkt. Hon insåg eller borde ha insett att hennes agerande skapade merkostnader för flygbolaget. Exakt belopp är svårt att förutse, men det är inget krav för att bli ersättningsskyldig.
Du borde begripa att det där inte var vad jag invände mot. Det du skriver nu är precis vad jag redan själv har anfört. Gott så.
2019-02-05, 15:08
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Nej, varför det? Företag ska vinstmaximera och ska göra en affärsmässig bedömning om det lönar sig. Inte utföra ditt eller mitt privata korståg. Vad flygbolagets anställda tycker om Erssons tilltag är en annan sak.
Det är min högst i individuella åsikt och den står jag fast vid.
2019-02-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Någon som är förvånad över att en ledarskribent på aftonbladet lovprisar Elin Ersson och likställer hennes civila olydnad med Jesus, Martin Luther King och Ghandi?

https://unv.is/aftonbladet.se/ledare/a/jPWpBA/erssons-straff-kan-bli-halva-poangen
Jag är förvånad över att regim-journalisten inte slänger med, ljuger till med, att Elin Ersson är den första kvinnan som platsar med Jesus, Martin Luther King och Ghandi.

Ska det vara smicker-kaskad så ska det.

Vederbörande måste vara ny på sin post.
2019-02-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
14 - DAGAR !!!!!!!!!

Vilket jäkla skämt.

...
Jag väljer att hålla mig positiv i detta,
tänker att domstolen har tänkt till.

Ett straff ska vara en skarp markering från samhällets sida,
tydligt signalera att slikt beteende accepterar vi inte.

Elin Erssons 14 dagar i fängelse ska avtjänas på manlig anstalt.

Och ja, vi vet ju alla vilka etniciteter det är på männen som Elin Ersson får sällskap av där.
Det vet domstolen också.
2019-02-05, 18:18
Medlem
Citat:
Det är min högst i individuella åsikt och den står jag fast vid.
Men det finns ingen tvingande logik i ditt påstående. Man behöver inte alls acceptera något bara för att man väljer att inte agera. Där kan det handla det om rent praktiska hänsyn.
2019-02-05, 18:26
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Men det finns ingen tvingande logik i ditt påstående. Man behöver inte alls acceptera något bara för att man väljer att inte agera. Där kan det handla det om rent praktiska hänsyn.
Har du svårt att acceptera att jag tycker det jag skriver.
Du får tycka vad du vill. Jag har inget problem med det.
Finns inget rätt eller fel i det här.
2019-02-05, 18:34
Medlem
Det är en människa skrek Elin! Elin är ett dåligt skämt, likaså idioterna som borde ha slängt ut henne ur flyget men bara tittade på. Åklagaren yrkade på fängelse men blir förvånad om hon får det.
2019-02-05, 18:38
Medlem
Citat:
Har du svårt att acceptera att jag tycker det jag skriver.
Du får tycka vad du vill. Jag har inget problem med det.
Finns inget rätt eller fel i det här.
Nej, jag har inte svårt att acceptera det. Men enligt dig accepterar de Erssons tilltag om de inte agerar mot det. Det är ingen åsikt utan ett uttalande om en faktisk omständighet; en fråga om fakta. Arbetsgivaren skulle kunna höra av sig till dig och säga: Vi har valt att inte agera men vi accepterar inte Erssons tilltag. Du skulle då behöva säga till dem att de har fel. Du har redan definierat att de accepterar Erssons tilltag om de inte agerar. Ironiskt att du skriver att det inte finns ”rätt eller fel i det här”.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in