2019-02-01, 11:48
Medlem
Jag upptäckte den här tråden för några dagar sedan och har äntligen plöjt igenom den och monster-FUPen. Wow, vilken röra.

Citat:
När jag har internet på händer det saker som jag inte vet vad det är, jag kan sitta och se en film på telefonen och då kan det komma upp att det är ett meddelande skickat.

Ovan är från förhör med J. Det där är ju uppenbart hittepå. Med andra ord är J antingen delaktig själv i hoten, eller är medveten om vad T håller på med och försöker skydda henne.

Tyckte också detta var lite intressant, från samma förhör med J:
Citat:
Inställning till ett eventuellt strafföreläggande?
Om åklagaren anser att jag gjort mig skyldig till detta, så gärna det.

Lite kuriosa: I den första FUPen från 2017 så skymtade en kille förbi bland de som fick hot, som umgås med Magmysmicke, för er som känner till den liraren. Muppvärlden verkar bra liten.
Senast redigerad av tomasfr 2019-02-01 kl. 11:55.
2019-02-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ljudupptagning är väl inte förbjudet, såtillvida att förhandlingen inte äger rum inför lykta dörrar. Men även om man gör en ljudupptagning under dessa förbjudna tillfällen och lägger ut på nätet; vem kan bevisa vem som gjort vad!?

Just sayin’

Hur tänker du att det skulle gå till? Skulle man försöka gömma sig inne i salen med inspelningsutrustning, eller bara gömma utrustningen där? Oavsett vilket, så har man skaffat sig stora problem om man börjar trixa med sånt. Det är nog ingenting man ska överväga, såvida man inte är beredd att skaka galler.

Just sayin'
2019-02-01, 12:40
Medlem
hum.by.666s avatar
Åhörare ska under allmänna förhandlingar kunna få spela in vad som sägs, om inte domaren säger annat. Andra regler gäller vid stängda dörrar.

Det går också att begära ut ljudfiler efteråt.
2019-02-01, 14:31
Medlem
Efter den senaste uppdateringen på FB om att hon och Jo*l var så kära mm
Så dyker Joe* upp på stockholms sidor och söker Lägenheter igen
Bara undrar men hur många Konton och sidor är hon bakom ?
2019-02-02, 18:32
Medlem
Barney Calhouns avatar
Har verkligen inte Tessan fler sanvänner som kan komma och försvara henne?
Rättegången är snart och domstolen läser garanterat denna tråd.
Jag är övertygad om att skulle hon få fler sanvänner som förklarade hennes oskuld så skulle dom skyldiga få en överraskning dom aldrig kommer att komma ihåg.
Det skulle minsann kunna bli andra som åker in på phyket.
2019-02-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Rättegången är snart och domstolen läser garanterat denna tråd.
Varför skulle de göra det?
2019-02-02, 20:07
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Varför skulle de göra det?

För att de är människor och tråden har stort underhållningsvärde? Jag känner poliser som följer denna tråd, även om de såklart inte har någon som helst koppling till fallet. Varför skulle de i rätten vara annorlunda?
2019-02-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
För att de är människor och tråden har stort underhållningsvärde? Jag känner poliser som följer denna tråd, även om de såklart inte har någon som helst koppling till fallet. Varför skulle de i rätten vara annorlunda?
Rätten läser inte ens förundersökningen, så varför skulle de läsa tråden? Och även om någon ur rätten av ren nyfikenhet skulle sitta och läsa här, så har det ingen inverkan på förhandlingen, då vi dömer enl. omedelbarhetsprincipen i Sverige.
2019-02-03, 21:34
Medlem
Jag återkommer till denna tråden med ett par månaders mellanrum, och blir lika hänförd varje gång. Jag intalar mig alltid att "Det kan inte vara så underhållande som du minns", men tamigfan så blir jag lika glad varje gång. Glad kanske är fel uttryck. Skräckblandad förtjusning är väl det som bäst förklarar känslorna kring detta spektakel.

Ska se om jag kan ta mig upp till rättegången, det vore ju guld att få uppleva detta live. Hoppas T kan sättas bakom galler så människorna kring henne slipper det drama som följer med. Tror dock inte det kommer göra någon skillnad för henne med några månader att "tänka över vad hon gjort" utan någon vecka senare lär det väl brinna någonstans... 🙄

Nåja, jag följer vidare med spänning. Kanske kommer det någon ny sanvän och säger hej snart? 🙏
2019-02-03, 23:13
Medlem
Ciaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appl3cake
Jag återkommer till denna tråden med ett par månaders mellanrum, och blir lika hänförd varje gång. Jag intalar mig alltid att "Det kan inte vara så underhållande som du minns", men tamigfan så blir jag lika glad varje gång. Glad kanske är fel uttryck. Skräckblandad förtjusning är väl det som bäst förklarar känslorna kring detta spektakel.

Ska se om jag kan ta mig upp till rättegången, det vore ju guld att få uppleva detta live. Hoppas T kan sättas bakom galler så människorna kring henne slipper det drama som följer med. Tror dock inte det kommer göra någon skillnad för henne med några månader att "tänka över vad hon gjort" utan någon vecka senare lär det väl brinna någonstans... 🙄

Nåja, jag följer vidare med spänning. Kanske kommer det någon ny sanvän och säger hej snart? 🙏

Världens bästa reality-show
2019-02-05, 12:00
Medlem
Undrar var T varit på husmorssemester? 😏 Enligt sina Facebookuppdateringar har hon varit i Arjeplog hos ”sanvännen” C, men bilderna är från Google (sök Galtis). De flesta dessutom tagna i aprilsolen. 🤔
2019-02-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klibbi
Undrar var T varit på husmorssemester? 😏 Enligt sina Facebookuppdateringar har hon varit i Arjeplog hos ”sanvännen” C, men bilderna är från Google (sök Galtis). De flesta dessutom tagna i aprilsolen. 🤔
Var ser du det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in