2019-02-05, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Duger Youtube som källa?
https://www.youtube.com/watch?v=INqZxccp30I

PS
Bara för att föregå ditt svar: "Nej jag tycker inte det är uppenbart att filmen är fejk"
Det är PRECIS sånt jag efterfrågar!
Nu var det ju tyvärr ingen film på en dockning men det var ändå ett försök i rätt riktning!

Nu väntar jag bara på en film där dom visar dockningen.
Citera
2019-02-05, 09:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Det är PRECIS sånt jag efterfrågar!
Nu var det ju tyvärr ingen film på en dockning men det var ändå ett försök i rätt riktning!

Nu väntar jag bara på en film där dom visar dockningen.
Eller så kan du leta själv...
Det tog min 30 sekunder att hitta filmen som jag länkade.
Det verkar nästan som att du har bestämt dig för att de inte har tränat innan du ens orkar googla i en minut. Lite konstigt eftersom du säger dig vara mycket insatt i ämnet.

Jag såg nyligen en längre film på TV om övningarna med att separera och docka i omloppsbana runt Jorden. Kommer dock inte ihåg kanal/program. Det finns definitivt en hel del film från detta.
Citera
2019-02-05, 10:04
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Har du några länkar till filmer som visar när dom tränar dockning med månlandaren i rymden?
Apollo 9's uppdrag var bland annat att öva dockning med månlandaren, finns rätt mycket dokumentation om det.
Här finns video:
https://youtu.be/xytZh161E7o

Och här har du ännu mer att titta på (även om jag misstänker att du vare sig vill eller kan ta till dig seriösa fakta)
https://youtu.be/RDWm6expAYs
Citera
2019-02-05, 10:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Apollo 9's uppdrag var bland annat att öva dockning med månlandaren, finns rätt mycket dokumentation om det.
Här finns video:

[...]

Observera att det i denna film finns inslag av sk trickfilm, eller animationer, t ex vid 0:45, 1:40 samt vid 3 tillfällen till i klippet. Det kommer inte finnas någon som påstår något annat. Man kan lätt urskilja vad som är animerat och vad som är äkta material, för detta var nivån man kunde trickfilma på den tiden.

Iom detta klargörande kanske vi kan hoppa över alla inlägg som ropar fejk?
Citera
2019-02-05, 12:05
Bannlyst
Citat:
Här finns video:
12:36 in i den filmen försvinner trovärdigheten.
Ingen farkost ksn röra sig på det viset i rymden.
Citera
2019-02-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Förutom svårigheterna att resa till månen för att öva på att ta sig därifrån - menar du att det är ett bevis på att ingen människa satt sin fot på månen?

Ja, vi har fortfarande inte teknik för att landa på månen. Vi kommer troligen inte ha teknik för att landa på månen de närmsta 50 åren.
Är man bara lite påläst om svårigheterna för att landa på månen med människor som begriper man hur omöjligt det här är

Att landa på Mars är inte lätt det heller men det är mycket lättare än att landa på månen
Citera
2019-02-05, 13:20
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ja, vi har fortfarande inte teknik för att landa på månen. Vi kommer troligen inte ha teknik för att landa på månen de närmsta 50 åren.
Är man bara lite påläst om svårigheterna för att landa på månen med människor som begriper man hur omöjligt det här är

Att landa på Mars är inte lätt det heller men det är mycket lättare än att landa på månen
Det är lättare att landa på månen.

Har du förträngt att både ryssar och kineser landat farkoster på månens yta? Tekniken finns och har funnits i 50 år.
Citera
2019-02-05, 13:26
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
12:36 in i den filmen försvinner trovärdigheten.
Ingen farkost ksn röra sig på det viset i rymden.
Vad vet du om hur farkoster rör sig i rymden? Har du bevis för att farkoster inte kan röra sig på det viset?
Citera
2019-02-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det är lättare att landa på månen.
Det där visar bara hur lite du vet, troligen inget alls. Bara ord och att du gillar skriva smörja här

Det finns inget på månen som är bra att ha vid denna typ av aktivitet för att landa och och resa iväg, inget atmosfär som man kan ta hjälp av för att bromsa. Inget skydd mot strålning, inget material som går att använda sig av för att producera bränsle så man kan åka därifrån och så vidare.
Citera
2019-02-05, 13:30
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:

Eftersom du anser att ingen har landat på månen hur kan du då så tvärsäkert påstå att landningen är lättare på Mars? Använd gärna trovärdiga källor för att styrka det du säger om skillnaderna i Mån- respektive Marslandning.
Citera
2019-02-05, 13:34
Medlem
Citat:
Eftersom du anser att ingen har landat på månen hur kan du då så tvärsäkert påstå att landningen är lättare på Mars? Använd gärna trovärdiga källor för att styrka det du säger om skillnaderna i Mån- respektive Marslandning.

Svarade precis på det, att mars är en planet med atmosfär och en hel del annat man kan använda sig av för att landa och göra i ordning så man kan resa där ifrån.
För att landa på mars måste man först åka dit med robotar som kan förbereda för människor och de måste göra i ordning området för att samla bränsle för resan tillbaka.

Som jag skrev så är det inte lätt, men det kanske går snart. Månen däremot, den är vad jag förstår omöjlig så länge det inte sker något genombrott med ny raketteknik.
Citera
2019-02-05, 13:34
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Det där visar bara hur lite du vet, troligen inget alls. Bara ord och att du gillar skriva smörja här

Det finns inget på månen som är bra att ha vid denna typ av aktivitet för att landa och och resa iväg, inget atmosfär som man kan ta hjälp av för att bromsa. Inget skydd mot strålning, inget material som går att använda sig av för att producera bränsle så man kan åka därifrån och så vidare.
Jag är nyfiken, nu när du nämner material på månen, och jag upprepar frågan jag ställde dig tidigare:
Vad vet/tror du att månen består av och hur den bildades? Ange gärna källor till dina kunskaper. Om vad du vet om själva månen alltså, inte något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in