2019-02-04, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ja, och det kommer vi att fortsätta med varje gång hon eller någon annan självcentrerad fanatiker försöker utnyttja kvinnors lidande i mellanöstern för att legitimera feminism i Sverige. Tycka synd om sig själv, på andras bekostnad.

Patetiska människor, förvuxna barn.
Då får du väl hoppa på Naknekejsaren också då som också är feminist i kontexten kvinnor från kvinnoförtryckande patriarkala kulturer. Vad försöker han legitimera genom att utnyttja kvinnors lidande i förorten?
Citera
2019-02-04, 23:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, och varför hoppar ni då i stort sett alltid på exempelvis Merapi när hon pratar om kvinnor från kvinnoförtryckande patriarkala kulturer och då menar att det bara är svenska kvinnor som det ska få handla om? Och hävdar att några kvinnoförtryckande patriarkat inte existerar?

Därför att hon flyr undan en diskussion inom svensk kontext för att gömma sig bakom sannerligen förtryckta kvinnor, som hon (och hennes politiska medsystrar) annars inte på något sätt ger moralisk support till.

Ifall hon brydde sig om dessa kvinnor skulle hon just nu debattera mot imamer och moralpoliser i Rinkeby eller mot sin egen miljöparti som bjuder in islamister att representera partiet, inte mot svenska män i internet.

Men det gör hon inte, det som händer är att hon inte kan skydda svenska feministiska likhetsfeministen och istället försöker klumpa ihop oss på klumpigt sätt med förtryckande talibaner (för att slippa diskutera det moraliska i att detaljstyra svenska pojkars lekvanor, tvinga på föräldraförsäkring, kvotera in kvinnor, osv).
Citera
2019-02-04, 23:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenpump
Det fungerar inte ens för stunden. I varje del av samhället som har islamiserats har vänstervärderingar fått stryka på foten (vilket är bra). Svenska politiker kommer inte få några lyxpensioner om svenska staten blir ett Titanic.

Jag hoppas du har rätt, desto tidigare den sjunker desto bättre. Men framtiden är ovis och islamiseringen kan bli en långdragen process.
Citera
2019-02-04, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Därför att hon flyr undan en diskussion inom svensk kontext för att gömma sig bakom sannerligen förtryckta kvinnor, som hon (och hennes politiska medsystrar) annars inte på något sätt ger moralisk support till.

Ifall hon brydde sig om dessa kvinnor skulle hon just nu debattera mot imamer i Rinkeby eller mot sin egen miljöparti som bjuder in islamister att representera partiet.

Men det gör hon inte, det som händer är att hon inte kan skydda svenska feministiska likhetsfeministen och istället försöker klumpa ihop oss på klumpigt sätt med förtryckande talibaner (för att slippa diskutera det moraliska i att detaljstyra svenska pojkars lekvanor, tvinga på föräldraförsäkring, kvotera in kvinnor, osv).
Jaha, och detsamma skulle väl i så fall gälla dig om du brydde dig om dessa kvinnor, att du just nu skulle debattera mot imamer i Rinkeby istället för att sitta och gnälla på svenska feminister.
Citera
2019-02-04, 23:18
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jaha, och detsamma skulle väl i så fall gälla dig om du brydde dig om dessa kvinnor, att du just nu skulle debattera mot imamer i Rinkeby istället för att sitta och gnälla på svenska feminister.

För det första så debatterar jag ständigt mot islam (ibland mot muslimer) i flera andra sidor (exempelvis youtube och reddit) och har skrivit senaste 2-3 åren en extremt antimuslimsk roman (en dag släpper jag den gratis anonymt på internet, vill inte sova med en yxa resten av mitt liv). Hånar alltid profeten Muhammed och rädds inte attackera islams kärna nästan vart jag än går, inklusive i Universitet då jag blev tvingar att skriva en annan essä då 3 paragrafer om Muhammed i en essä om ondska var för kontroversiellt (roligt nog var katolska kyrkan dock helt acceptabel).

Men jag ska vara ärlig om en sak: jag är rädd för att debattera mot imamer eller muslimer på deras hemmaplan, speciellt då jag kan bli passionerad och då ibland tala ut helt utan censur om mina tankar, men jag vågar åtminstone erkänna att jag är mer rädd för att debattera mot muslimer än exempelvis livets ord medlemmar (har ju haft diskussioner där de ger grattis pannkaka om allt möjligt...). Att bara erkänna att islam har sådan makt att man ens är rädd att kritisera dem är att börja erkänna hur pass allvarlig situationen är.

Här i FB gör jag ju annars mitt i att debattera mot vänstern som vill skänka bidrag till imamer, bygga moskeer och låta islamister in i svenska politiska finrummet, samt fortsätta massinvandring från muslimska länder tills hela Sverige blir oigenkännligt.

Så jag känner att jag gör (nästan) mitt bästa. Mitt bästa skulle sluta med mig skjuten till döds i Rinkeby.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-04 kl. 23:20.
Citera
2019-02-04, 23:21
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Aaa... mentaliteten och handlingarna som ett politiskt etablissemang står för är givetvis jämförbart med insatsen som en random dude på Flashback kan åstadkomma.

Varför ens ha politiskt styre i landet? Just believe in yourself!
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-04 kl. 23:32.
Citera
2019-02-04, 23:27
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
För det första så debatterar jag ständigt mot islam (ibland mot muslimer) i flera andra sidor (exempelvis youtube och reddit) och har skrivit senaste 2-3 åren en extremt antimuslimsk roman (en dag släpper jag den gratis anonymt på internet, vill inte sova med en yxa resten av mitt liv). Hånar alltid profeten Muhammed och rädds inte attackera islams kärna nästan vart jag än går, inklusive i Universitet då jag blev tvingar att skriva en annan essä då 3 paragrafer om Muhammed i en essä om ondska var för kontroversiellt (roligt nog var katolska kyrkan dock helt acceptabel).

Men jag ska vara ärlig om en sak: jag är rädd för att debattera mot imamer eller muslimer på deras hemmaplan, speciellt då jag kan bli passionerad och då ibland tala ut helt utan censur om mina tankar, men jag vågar åtminstone erkänna att jag är mer rädd för att debattera mot muslimer än exempelvis livets ord medlemmar (har ju haft diskussioner där de ger grattis pannkaka om allt möjligt...). Att bara erkänna att islam har sådan makt att man ens är rädd att kritisera dem är att börja erkänna hur pass allvarlig situationen är.

Här i FB gör jag ju annars mitt i att debattera mot vänstern som vill skänka bidrag till imamer, bygga moskeer och låta islamister in i svenska politiska finrummet, samt fortsätta massinvandring från muslimska länder tills hela Sverige blir oigenkännligt.

Så jag känner att jag gör (nästan) mitt bästa. Mitt bästa skulle sluta med mig skjuten till döds i Rinkeby.
Vadå, lever du inte upp till kapaciteten av ett politiskt etablissemang och därmed försöker påverka det istället?

Det är precis som Ipsi menar helt onödigt att kritisera ett politisk etablissemang och försöka förändra det i en demokrati - om du bara tror på dig själv så kan du åstadkomma minst lika mycket på egen hand!

Just spread your wings butterfly.
Citera
2019-02-04, 23:29
Medlem
Citat:
Då får du väl hoppa på Naknekejsaren också då som också är feminist i kontexten kvinnor från kvinnoförtryckande patriarkala kulturer. Vad försöker han legitimera genom att utnyttja kvinnors lidande i förorten?

Du får väl fråga honom.
Citera
2019-02-04, 23:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Nja, det är bara viktigare med medelklasskvinnans osäkerhet kring sin menstruation än att kvinnor blir utkastade från balkonger, könsstympade och får gå som hundar bakom sina män i det offentliga.

Det mindre viktiga får helt enkelt vänta på sin tur i ljuset.

Om vi ser nyktert på saken en liten stund, hur många skulle du uppskatta har varit inblandade i det där mensprojektet?
Jag vet alltså inte, därför frågar jag. Har bara en känsla av att det är rätt få personer om vi väl skulle börja räkna dem.
Citera
2019-02-04, 23:51
Medlem
Citat:
Jag hoppas du har rätt, desto tidigare den sjunker desto bättre. Men framtiden är ovis och islamiseringen kan bli en långdragen process.

Den sjunker ju redan nu. Får betydligt sämre välfärd idag än för något decennium sedan. Sämre vård, sämre brottsuppklaring. Om detta är något bra får var och en avgöra.

Islamisering är en evig process. I Mellanöstern har de haft islam i 1400 år men de är inte klara med islamiseringen än.
Citera
2019-02-04, 23:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenpump
Den sjunker ju redan nu. Får betydligt sämre välfärd idag än för något decennium sedan. Sämre vård, sämre brottsuppklaring. Om detta är något bra får var och en avgöra.

Islamisering är en evig process. I Mellanöstern har de haft islam i 1400 år men de är inte klara med islamiseringen än.

Jo, allt blir ständigt sämre, men jag talar om en brytpunkt då det blir outhärdligt att bo kvar i landet. Svenskar är vanans folk, jag har använt metaforen med grodan i den sakta värmande vattnet, för att grodan ska hoppa till så måste det bli varmt väldigt snabbt. I Sverige är så inte fallet än (tror senaste valet bevisade det).

Jo, islamisering är en evig process, rentav darwinistisk process just nu då sekulära muslimer använder p-piller medan konservativa muslimer får massa barn.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-05 kl. 00:02.
Citera
2019-02-05, 00:13
Medlem
Citat:
Jo, allt blir ständigt sämre, men jag talar om en brytpunkt då det blir outhärdligt att bo kvar i landet. Svenskar är vanans folk, jag har använt metaforen med grodan i den sakta värmande vattnet, för att grodan ska hoppa till så måste det bli varmt väldigt snabbt. I Sverige är så inte fallet än (tror senaste valet bevisade det).

Jo, islamisering är en evig process, rentav darwinistisk process just nu då sekulära muslimer använder p-piller medan konservativa muslimer får massa barn.

Under flyktingkrisen så ökade man temperaturen väldigt snabbt men grodan hoppade inte ändå. Så om inte världsrekordinvandring högre än under den stora migrationen från Europa till USA får grodan att hoppa så får inget grodan att hoppa.

Outhärdligt kommer det dock aldrig bli. Det bor folk i Zimbabwe också, vilket visar att det kommer bo folk i ett land hur illa ställt det än blir. Och Sverige kommer ej bli Zimbabwe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in