2019-02-04, 21:59
Medlem
Blir alltid misstänksam när folk ska signalera PK på ett sånt där utstuderat sätt. Det brukar betyda att de vet om att någon skit kommer att flyta upp till ytan inom en snar framtid.
Citera
2019-02-04, 22:00
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/debatt/jag-kanner-inte-igen-ditt-sverige-jimmie/

"Allt är inte jämmer och elände, som Jimmie Åkesson och SD vill att folket ska tro. Min familj tog möjligheten som Sverige gav oss och blev en hårt arbetande, skattebetalande, familj.

Utan Sveriges öppenhet och tolerans hade jag inte kunnat förverkliga min dröm om att bli tennisspelare, skriver David Cup-aktuella Mikael Ymer."

"Även om mitt namn och min bakgrund kanske är annorlunda, så känner jag mig precis lika svensk som de andra. Jag känner en oerhörd stolthet över att få representera Sverige, för det är öppenheten och toleransen och möjligheterna i Sverige som har givit mig chansen att skapa detta liv för mig och min familj. Detta har bara varit möjligt för att Sverige välkomnade mina föräldrar med öppna armar när de anlände från Etiopien, och tillät dem att skapa ett gott liv för mig och mina bröder genom hårt arbete och flit. Om inte Sverige hade givit oss denna chans hade jag inte kunnat förverkliga min dröm om att bli tennisspelare, och för detta är jag evigt tacksam."

Vad anser ni om Ymers tankegångar?

Varför tar han inte sitt ansvar för sina bröder och landsmän och ber dem sluta våldta, skjuta och härja runt i vårt samhälle? När Sverige blir som Brasilien kommer folk som han aldrig att få komma eller få samma chans som han fick.

Dags att betala tillbaka.
Citera
2019-02-04, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Vi har människor från alla världens hörn som har olika seder, livshistorier och traditioner. Det finns utmaningar i ett mångkulturellt samhälle men det är också en styrka att alla kan enas under den svenska flaggan.
Nu förstår jag att du är ett troll men okej... och - återigen - vad är det för kulturer du talar om och i vilken mening blir landet "rikt" genom dessa?
Citera
2019-02-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Blir alltid misstänksam när folk ska signalera PK på ett sånt där utstuderat sätt. Det brukar betyda att de vet om att någon skit kommer att flyta upp till ytan inom en snar framtid.

Tänk lite logiskt nu. Han har fått möjligheten tack vare Sveriges humanism att bygga upp sitt liv här och bli den framgångsrika person han är. Varför skulle han vilja stoppa andra människor att få samma möjlighet som honom? Jag förstår att de är svårt och se utifrån etniskt svenskt perspektiv men försök ha lite förståelse hur han tänker.
Citera
2019-02-04, 22:02
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Vi har människor från alla världens hörn som har olika seder, livshistorier och traditioner. Det finns utmaningar i ett mångkulturellt samhälle men det är också en styrka att alla kan enas under den svenska flaggan.

Fast nu vill de flesta främlingar inte enas under den svenska flaggan. En del är t.om. så kränkta att de hatar vår nationaldag. Medans de gärna firar deras egen.
Citera
2019-02-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Nu förstår jag att du är ett troll men okej... och - återigen - vad är det för kulturer du talar om och i vilken mening blir landet "rikt" genom dessa?

Tänker inte svara personer som försöker nedvärdera en genom att kalla en troll eller korkad. Acceptera att andra har olika åsikter. Hejdå.
Citera
2019-02-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Fast nu vill de flesta främlingar inte enas under den svenska flaggan. En del är t.om. så kränkta att de hatar vår nationaldag. Medans de gärna firar deras egen.

Källa? De flesta invandrare jobbar och begår aldrig brott och är stolta svenska medborgare. Du har fel.
Citera
2019-02-04, 22:07
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Källa? De flesta invandrare jobbar och begår aldrig brott och är stolta svenska medborgare. Du har fel.

Att de jobbar har väl inget med den svenska flaggan att göra? Hur vet du att de aldrig begår brott? De kanske bara inte är dömda ännu...
Citera
2019-02-04, 22:10
Medlem
Hur många IS-krigare går det på en måttligt begåvad tennisspelare?
Citera
2019-02-04, 22:12
Avslutad
Citat:
Tänker inte svara personer som försöker nedvärdera en genom att kalla en troll eller korkad. Acceptera att andra har olika åsikter. Hejdå.
Jag är inte överraskad över att du inte kan svara för du har inget svar. Att du har en åsikt innebär som du säkert förstår innerst inne - inte ett skit. Om du - mot förmodan - skulle tro något annat kan vi - för att frångå frågan om din intelligens - tillskriva den missuppfattningen en bristfällig uppfostran, måhända? Att människor exempelvis har olika åsikter om världens ursprung gör dem varken värdefulla eller möjliga att acceptera.
Citera
2019-02-04, 22:15
Medlem
Citat:
Nej, du har fel. De flesta är PK. Det är naturligt att vara PK.
Citera
2019-02-04, 22:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Visst dyker den misstanken upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in