Citat:
Ursprungligen postat av
jay.simpson
Det är en söt retorik så migration är lönsam för att en minoritet lyckas? Zlatan lyckas därför ska Sverige öppna gränserna? Min ögonläkare är från Iran det innebär att svensk migrationspolitik är lyckad. Då bör samma argument gå för minskad migration migranternas brottslighet manar till minskad migration.
Söt retorik från vad som klassas som pk. Det går att hålla två tankar i huvudet eller fler
Kunde inte sagt det bättre själv. Avsaknad av logik är vad det handlar om - oförmågan att kunna titta på statistik och dra logiska slutatser från den och istället stoppa huvudet ner i sanden.
Jag blir inte afrikan även om jag hade födds i afrika. Möjligtvis svensk-afrikan men då med hälften av mina gener från en afrikan, frågan är om ens detta är fallet för dessa som kallar sig svenskar.
Du bor möjligtvis i sverige men du är inte helsvensk om dina gener inte är vad som generellt är svenska.
Ett land efter många århundraden börjar få en viss genetik som präglar landet. Har du inte denna genetik har du inte en del av landets ursprung, eller vad man ska kalla det. Inte rasism utan enkel logik.
Du blir en person som bor i sverige, förhoppningsvis en som kan respektera dess kultur och regler.