Citat:
Ursprungligen postat av
riskybizzy
Ja, vad spännande! Finns det även bland dessa du nu pekar ut tunga indicier såsom uttalat Palmehat, lägenhet längs flyktvägen, utskrivning från sjukhuset på morddagen mot läkares inrådan, kollegor som tipsat om deras kännedom om vem mördaren är etc etc. Fan vad fånig du är som försöker få Borgnäs arbete att handla om någon slags politisk agenda. Du gör bara bort dig själv med dessa inlägg. Återigen, vilka belägg har du för att Borgnäs är vänsterextrem eller slänger du dig bara med begreppet helt utan backning?
Edit, det var knappast bara Borgnäs som ansåg att CGÖ och hans bekanta vara intressanta. CGÖ blev aktualiserad för att det kom in flera tips om honom som tänkbar GM. Är det då inte naturligt att man som journalist gräver i detta?
Jag har ingen aning vem som bodde var eller vilka indicier som finns, och jag är gärna fånig.
Jag har upphört att tycka om Borgnäs TV-journalistik, den är dramaturgiskt bra, det kittlar förstås tittare, men den är för ensidigt vänstervinklad.
Han ställer upp en felaktig dikotomi, var det inte Pettersson så var det polisen, och det har påverkat och fortsätter påverka hur vi traderar mordet. Han hade en position i TV på 90-talet som inte går att jämföra med dagens brus.
Själva sinnebilden, håll den rörlig! Vad ser du hända på mordplatsen? Kan man i sitt inre se alla alternativ så är man bättre ute.
Det är ju liksom ingen hejd på kvalitetsnivån på tipsen vi har matats med.
*Psykos, tokresa till Danmark och fylledelirium.
*Konspiratörernas sista bild av Palme.
*Hitlerfascinationen hos omogna poliser.
*Finska flickorna.
*Leksakstanten med räfsan på vinden.
*Kåkfarare och notoriska mytomaners utsagor.
Allt dramatiskt framställt, en del med filmmusik.
Hur hade det materialet stått sig i bokform om det kommit samtidigt med Stocklassa eller Larsson och Pettersson? Och vice versa? Eller om du bytt ut mot VG eller CA?
Boken är dock helrätt, men i TV borde han lyft mordplatsen. En sak gör han väldigt bra, och det är när han sätter Ölvebro i ett läge av förvåning, när han ifrågasätter Lisbeths vittnesmål.
Vad är utredningens bild av hur det gått till, hur har man kommit fram till det? Duger IMs vittnesmål om en väntande man, ja då är väl saken klar? Då har vi endera en konspiration eller ett mötesscenario. Det senare kunde benats upp genom att sätta lite press på fru Palme. SÅNT borde gjorts.
Istället utgår kameran alltid från en tjomme i avfasningen. Vi VET ju för fan att han inte stod där, om han stod någonstans så var det minst tio meter norrut? Leif GW gör samma sak i veckans brott. Vänta VET han något som vi inte vet?
Jag förfäras inte mycket av högersvinen på andra sidan eller en nazisthjälm, men det är klart att det måste vara alldeles otroligt sant och spännande för flertalet med inneboende beröringsskräck. Ensidig vänsteragenda mot polisen är vad det handlar om, och dörren stod naturligtvis vidöppen, skyltad av norrmalmsutredningen.
Den senare är ju faktiskt ett resultat av det som Ölvebro pekar på, inga har kontrollerats bättre. Vi har sämre koll på var andra olycksfåglar till busar bodde och vad dom hade för sig.
Det är klart att det är illa att det funnits busar i myndighetsutövande position, men när man skärskådar alla trådar i polisspåret så bildar dom inte en väv, frågan är vilken som är björntråden i trasslet. Och där tycker jag mig se övervakningen av Palme som en lysande stjärna, bra Borgnäs!