2019-02-04, 17:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
"Kan finnas i en skåpbil"...haha. Vilken jävla lösning.
Då säger jag: mordplatsen finns sannolikt i skogen.
Jag har dålig koll på statistiken här, men hur vanligt förekommande är det att man styckar lik t.ex. i en skåpbil, i en älv, eller i skogen? Vad vet man om tidigare kända fall?
Senast redigerad av Draifos 2019-02-04 kl. 17:17.
Citera
2019-02-04, 17:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Men tydligen inte de första försvararna.
Nej, kanske inte någon försvarare alls. Vem som helst kan ha tipsat advokat Kyrö. Men fanns hypotesen i tråden under rättegångarna?
Citera
2019-02-04, 17:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har dålig koll på statistiken här, men hur vanligt förekommande är det att man styckar lik t.ex. i en skåpbil, i en älv, eller i skogen? Vad vet man om tidigare kända fall?
Jag har ingen statistik, men nog verkar de flesta styckningar vara transportstyckning ur en bostad, t.ex. (FB) Askersund: Styckmordet på Lovisa Lindh, 2014-06-18, (FB) Tre häktade i dec 2018 för styckmord södra Stockholm, 2018-10-26, (FB) Stockholm: Misstänkt styckmord på Vivian Hultberg (våren 2017), (FB) Kalix: Kroppsdelar funna i vattendrag, 2018-10-24.
Citera
2019-02-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visa upp en brottsplats du, om du ska ses som trovärdig.

Gärningsmännen för VB hade tillgång till en skåpbil, som efter mordet är försvunnen.
Citera
2019-02-04, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Gärningsmännen för VB hade tillgång till en skåpbil, som efter mordet är försvunnen.
Du kan alltså inte visa upp en brottsplats och är enligt egen definition inte trovärdig. "Om du skall ses som trovärdig måste du ha en brottsplats att visa upp, som du inte har."
Citera
2019-02-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
"Kan finnas i en skåpbil"...haha. Vilken jävla lösning.
Då säger jag: mordplatsen finns sannolikt i skogen.

En mordplats i skogen kan hittas, men i en skåpbil måste bilen hittas.
Citera
2019-02-04, 17:50
Medlem
Citat:
Du kan alltså inte visa upp en brottsplats och är enligt egen definition inte trovärdig. "Om du skall ses som trovärdig måste du ha en brottsplats att visa upp, som du inte har."

Du kommer med rena dumheter: Gärningsmännen för VB hade tillgång till skåpbil, som var den sannolika mordplatsen.
Jag kunde visa upp en möjlig mordplats men inte bevisa den, det är andra som skulle undersöka och bevisa att det var mordplatsen, men som inte gjordes sannolikt av någon orsak.
Senast redigerad av Fagro 2019-02-04 kl. 17:58.
Citera
2019-02-04, 17:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
En mordplats i skogen kan hittas, men i en skåpbil måste bilen hittas.

Ja, så hur faen kan du påstå att mordplatsen är i en skåpbil? Har du hittat nån?
Eller...just det, det var ju den lilla Forden som sen blev en sushi-skåpbil och som du bestämt innehöll ett asylmördarkommando (som det inte finns ett spår efter), och där VB mördades och styckades (vilket du inte hade det minsta bevis på).

"Man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det".
Citera
2019-02-04, 17:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du kommer med rena dumheter: Gärningsmännen för VB hade tillgång till skåpbil, som var den sannolika mordplatsen.
Det finns inga bevis för mordplatsen men mycket möjligt att det var mordplatsen om skåpbilen hade sökts upp, som det inte gjordes.
Jag kommer inte med andra dumheter än du. Det var du som skrev att för att vara trovärdig ska mordplatsen visas upp.

Det finns inga bevis för att mordplatsen var en bostad men det hade visat sig om bostaden hade sökts upp, vilket inte gjordes.
Citera
2019-02-04, 18:06
Medlem
Citat:
Jag kommer inte med andra dumheter än du. Det var du som skrev att för att vara trovärdig ska mordplatsen visas upp.
Det finns inga bevis för att mordplatsen var en bostad men det hade visat sig om bostaden hade sökts upp, vilket inte gjordes.

Man måste se till vad som är trovärdigt, att gärningsmannen och VB fanns i en bostad är inte alls trovärdigt, utan hör hemma i osannolika påståenden.

Däremot eftersom gärningsmännen hade tillgång till skåpbil och var två personer, blir det påståendet sannolikt, men bilen söktes aldrig upp för kontroll.
Senast redigerad av Fagro 2019-02-04 kl. 18:09.
Citera
2019-02-04, 18:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag kunde visa upp en möjlig mordplats men inte bevisa den, det är andra som skulle undersöka och bevisa att det var mordplatsen, men som inte gjordes sannolikt av någon orsak.

Hur vet du att det var en skåpbil ?
Vilket märke var det på bilen ?
I en litenrödfordskåp bil finns nämligen inte plats för två asylninjor och VB i skåpet .
Eller var asylninjorna pymeér eller dvärgar kanske så alla kom plats ?
Men kan du inte bevisa din mordplats så va faan upprepar du skiten
2014 ggr i så fall . Då existerar ju inte den lillarödafordskåp bilen .
Jag har redan förklarat att polisen inte kan undersöka något som
inte existerar mer än i din fantasi .
KJ däremot existerade i högsta grad .
Därför är VB död och fjollan sitter mycket välförtjänt inburad för mordet .
Citera
2019-02-04, 18:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Nej, kanske inte någon försvarare alls. Vem som helst kan ha tipsat advokat Kyrö. Men fanns hypotesen i tråden under rättegångarna?

Ingen aning. Du har varit med från dag ett i den här tråden, det har inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in