Citat:
Ursprungligen postat av
Sibyl
Fagro, du kan hålla med om att det finns en del indicier som får KJ att inte verka helt oskyldig? Att du så ihärdigt försvarar honom får mig att ifrågasätta din objektivitet om jag ska vara ärlig. Vad tror du HD skulle tycka om fallet om det kom upp dit?
Det finns inga indicier mot KJ exempelvis att VB knappade in 112 men aldrig lät samtalet gå fram är inget idicium, samma sak när förhörsledaren sade till KJ att de hittat blod i hans bil, han frågade om det var i bagageutrymmet och det togs som att han kände till blodet.
När det gäller det här KJ fallet har allt gått ut på att sätta dit honom för mordet, de har tillgripit mycket fula metoder.
De enda som skött det professionellt och objektivt är polisen, men annat är jag mycket kritisk till.
Fallet är sådan stor skandal med alla undanhållande av material som skulle varit till fördel för KJ och annat fusk, med lögner och påhitt att kunna få KJ som skyldig, därför tror jag inte HD går emot bluffen av det här fallet, det skulle skada hela rättssystemet.
Jag tror det enda är att ta det till Europadomstolen de skulle klassa det som korruptionsfall, med avsikt att skydda gärningsmännen som utförde dådet.
Det är ingenting som är gjort av misstag eller okunnighet, utan det är medvetet agerat för att KJ skulle få skulden för ett brott som han aldrig gjort, och inte heller kunnat utföra.