Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Vad väntar de på..... En fråga med hög politisk laddning. Potentiell högspänning även för den breda svenska medelklassen som skulle tvinga Sossarna att ta tydlig ställning för måmgkulturen mot svenskarna.
Jag får för mig att de inte vet vad de ska säga. Simms tweet kanske kan ses som ett exempel på det.
Detta är en politisk fråga. En politisk fråga kan kopplas ihop med något som är aktuellt nu idag, gärna något som saknar uppenbar koppling så att man kan börja bygga ett litet narrativ.
Föreslaget är tvångsintegration samtidigt som ordningsproblem i skolan också är på tapeten. Det pågår nu ett drev gällande en interaktion på tunnelbanan. Drevet gör gällande att en rasifierad kropp ska ha behandlats felaktigt och att den rasifierade kroppen inget fel gjort. Kopplingen här är uppenbar: stora delar av etablissemanget kommer att ta den rasifierade kroppens sida oavsett vad och skrika "rasism". Samtidigt vill man blanda opp -- vad blir konsekvenserna?
Etablissemanget överlever så länge dessa frågor inte ställs, så länge exempelvis detta narrativ inte förs ut. Vad är poängen med "alternatimedia" är en allt mer brännande fråga som jag ser det.
I varje fall.. helvetet fryser nog till is innan Kasseltrand får för sig att sparka in bollen i öppet mål.