2019-02-03, 21:11
Medlem
Håller med om att man ska ta Sentio med en stor nypa salt i det här fallet. Sentio hade redan före valet AfS på ”runt en procent”, alltså tre gånger så mycket som partiet fick i valet.

Sentio särredovisade inte AfS då så om man ville veta vad de hade så fick man skriva till Arve och fråga, vilket jag gjorde.

Det finns alltså ännu inga tecken på att AfS ökat sedan valet. Ingen OU som visar att gruppen ”övriga” har ökat.

Tillägg: dock så tyder Sentios siffror på att AfS behåller sina väljare trots katastrofvalet vilket är ett litet styrkebesked i alla fall.
Citera
2019-02-03, 21:42
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Vi får nog vänta minst 8 år (två riksdagsval) innan AfS får så mycket som 1,5% i väljarstöd, efter detta ytterligare 4 år (år 2030) innan dem får 2,5%, har dem då riktigt tur kan dem nå riksdagen först 2034, men jag tror inte AfS håller så länge, kanske där kommer ett liknade parti långt innan och tar över AfS plats som parti, det vet vi ju aldrig. I EU-valet i år kommer dem få max 0,5% (10.000-20.000 röster), har dem riktigt tur kommer dem över 1% men detta ser jag som mycket osannolikt. Jag personligen tror att EU-valet i år blir AfS sista val faktiskt!
AfS ska jämföras med partier som namnen AfD som snabbt blivit Tysklands näst största parti och kan gå om krisande CDU också. I andra EU-länder tar nationalistiska partier regeringsmakten på löpande band och majoriteten iFörenade kungariket Storbritannien och Nordirland röstade för att lämna EU, AfS är Sveriges enda EU-motståndare, de äger ensamma den frågan. Se Östdrrike och Italien och sannolikt Tyskland och Frankrike 2021 lch 2022 så historiskt unikt impopulära deras regeringschefer är och så irrelevanta som övriga oppositionspartier gjort sig. Men det krävs ett svenskt psykbryt för att folk ska genomskåda det korrumperade etablissemangets och pajaserna i SDs katastrofala konsekvenser. AfS kommer att få tiotals procent eller mindre än 1%, aldrig nåt däremellan.

Och fråga din gamla svenskalärare om skillnaden mellan de och dem, för Guds skull! Du skämmer ju ut hennes kompetens och det är oartigt.
Senast redigerad av Fri 2019-02-03 kl. 21:50.
Citera
2019-02-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag håller med.

Kasselstrand har faktiskt retweetat en annan AfS:are gällande detta. Den andre AfS:aren, Mikael Simm säger följande:

Så det är väl det det då. En retweet. Svårt att hinna med när man diskuterar teoribyggen med Jeff Ahl. Ahl twittrar på om EU. Föga intressant.

Problemet med Simms tweet är naturligtvis att det ser ut som om han håller med om att något problem skulle lösas.

Och apropå detta ämne så var det uppe för diskussion i MKoM-tråden för ca. ett år sedan. Då fick jag hätska mothugg då jag påtalade potentialen i den frågan och för att jag kritiserade "alternativmedia" som mörkar den.

Det är enklare och bekvämare att hålla på med teoribyggen, som Jeff Ahl gör, än att ge sig på en fråga där potential finns.

Vad väntar de på..... En fråga med hög politisk laddning. Potentiell högspänning även för den breda svenska medelklassen som skulle tvinga Sossarna att ta tydlig ställning för måmgkulturen mot svenskarna.
Citera
2019-02-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag vill att AFS ska gå den här vägen och ta tag i denna typen av frågor, men jag tror inte att de vågar det. Då blir man ett explicit etniskt och "rasistiskt" parti och det vågar man inte.

Jag tror att de tror att det finns något slags utrymme höger om SD där man kan nå politisk framgång utan att behöva bli allt för explicit och radikal. AFS vill och vågar nog inte bli ett intresseparti för etniska svenskar och vita människor och därför kan man inte heller utnyttja frågor om rätten till svensk (alltså etniskt svensk och VIT) skola för svenska barn i Sverige, rätten till svensk äldrevård för svenska gamlingar, osv.

Det är där som den politiska kraften finns. De måste söka sig dit nu.

De kan ju för fan till och med aktivera mammor i hem och skola.
Senast redigerad av Ottokar 2019-02-03 kl. 22:05.
Citera
2019-02-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vad väntar de på..... En fråga med hög politisk laddning. Potentiell högspänning även för den breda svenska medelklassen som skulle tvinga Sossarna att ta tydlig ställning för måmgkulturen mot svenskarna.

Jag får för mig att de inte vet vad de ska säga. Simms tweet kanske kan ses som ett exempel på det.

Detta är en politisk fråga. En politisk fråga kan kopplas ihop med något som är aktuellt nu idag, gärna något som saknar uppenbar koppling så att man kan börja bygga ett litet narrativ.

Föreslaget är tvångsintegration samtidigt som ordningsproblem i skolan också är på tapeten. Det pågår nu ett drev gällande en interaktion på tunnelbanan. Drevet gör gällande att en rasifierad kropp ska ha behandlats felaktigt och att den rasifierade kroppen inget fel gjort. Kopplingen här är uppenbar: stora delar av etablissemanget kommer att ta den rasifierade kroppens sida oavsett vad och skrika "rasism". Samtidigt vill man blanda opp -- vad blir konsekvenserna?

Etablissemanget överlever så länge dessa frågor inte ställs, så länge exempelvis detta narrativ inte förs ut. Vad är poängen med "alternatimedia" är en allt mer brännande fråga som jag ser det.

I varje fall.. helvetet fryser nog till is innan Kasseltrand får för sig att sparka in bollen i öppet mål.
Citera
2019-02-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag får för mig att de inte vet vad de ska säga. Simms tweet kanske kan ses som ett exempel på det.

Detta är en politisk fråga. En politisk fråga kan kopplas ihop med något som är aktuellt nu idag, gärna något som saknar uppenbar koppling så att man kan börja bygga ett litet narrativ.

Föreslaget är tvångsintegration samtidigt som ordningsproblem i skolan också är på tapeten. Det pågår nu ett drev gällande en interaktion på tunnelbanan. Drevet gör gällande att en rasifierad kropp ska ha behandlats felaktigt och att den rasifierade kroppen inget fel gjort. Kopplingen här är uppenbar: stora delar av etablissemanget kommer att ta den rasifierade kroppens sida oavsett vad och skrika "rasism". Samtidigt vill man blanda opp -- vad blir konsekvenserna?

Etablissemanget överlever så länge dessa frågor inte ställs, så länge exempelvis detta narrativ inte förs ut. Vad är poängen med "alternatimedia" är en allt mer brännande fråga som jag ser det.

I varje fall.. helvetet fryser nog till is innan Kasseltrand får för sig att sparka in bollen i öppet mål.

Debattartiklar i alternativmedia är en uppenbar väg att gå. Tror inte att de skulle tas in i DN men om Nya Tider eller Nyheter Idag tar in en sådan så läses de i vart fall av ca. en miljon människor, vilket är riktigt bra.

Sedan visar denna typ av frågor vikten av att det finns loklavdelningar som kan lyfta frågan kommunalt i de kommuner som frågan kokar upp inom. Inte alla naturligtvis men i kommuner som är så stora att de hunnit segregera sig.
Citera
2019-02-03, 22:48
Medlem
Gustav Kasselstrand (AfS) (@gustavkassel) tweetade 9:29 em on sön, feb. 03, 2019:

Här har ni @sdriks grupp i Europaparlamentet, ECR (@ecrgroup). Deras vision är att göra Europa mångkulturellt. De skryter om att de har den enda icke-vita gruppledaren i parlamentet. De kritiserar EU för "shocking lack of racial diversity".

https://t.co/UOAjtY7fu5

#AfS2019
(https://twitter.com/gustavkassel/status/1092158095965540353?s=09)
Citera
2019-02-03, 23:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
AfS ska jämföras med partier som namnen AfD som snabbt blivit Tysklands näst största parti och kan gå om krisande CDU också.

Varifrån kommer uppgiften att AfD är Tysklands näst största parti?
Citera
2019-02-04, 00:10
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer uppgiften att AfD är Tysklands näst största parti?
Hur svårt är det att googla tyska opinionsundersökningar? Förvisso har de tappat något nu men är ändå lika stora som sossarna. Vadå 1.5% liksom.
Citera
2019-02-04, 00:24
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Debattartiklar i alternativmedia är en uppenbar väg att gå. Tror inte att de skulle tas in i DN men om Nya Tider eller Nyheter Idag tar in en sådan så läses de i vart fall av ca. en miljon människor, vilket är riktigt bra.

Sedan visar denna typ av frågor vikten av att det finns loklavdelningar som kan lyfta frågan kommunalt i de kommuner som frågan kokar upp inom. Inte alla naturligtvis men i kommuner som är så stora att de hunnit segregera sig.
Om AfS kandiderar i kommunalval så ska det vara med solida meriterade kandidater som driver specifika frågor för sin kommun. Kommunala partier ska vara utpräglat lokala, inte underavdelningar av ett Stockholmsparti, annars är ju hela systemet med att ha kommuner meningslöst. Som med SD vars kommunpolitiker är helt menlösa och bara placeholders för att kratta in bidrag till de korrumperade parasiterna i rikspartistyrelsen.

Demokraterna i Göteborg var det bästa som hände i valet. De håller nog inte med AfS om mycket, vilket är hela poängen med att ha separata kommunala val.
Citera
2019-02-04, 00:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Hur svårt är det att googla tyska opinionsundersökningar? Förvisso har de tappat något nu men är ändå lika stora som sossarna. Vadå 1.5% liksom.

Det var därför jag ställde frågan. Här finns en del opinionsundersökningar:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_next_German_federal_electi on

Enligt dess är SPD större än AfD nio av de tio senaste. I en opinionsundersökning är de lika stora.

Grüne samt CDU är större än AfD i samtliga av de tio senaste.

Så enligt opiondundersökningarna verkar AfD vara fjärde störst. Därav min fråga var uppgiften att AfD är näst störst kommer ifrån.
Citera
2019-02-04, 00:29
Medlem
Citat:
Om AfS kandiderar i kommunalval så ska det vara med solida meriterade kandidater som driver specifika frågor för sin kommun. Kommunala partier ska vara utpräglat lokala, inte underavdelningar av ett Stockholmsparti, annars är ju hela systemet med att ha kommuner meningslöst. Som med SD vars kommunpolitiker är helt menlösa och bara placeholders för att kratta in bidrag till de korrumperade parasiterna i rikspartistyrelsen.

Demokraterna i Göteborg var det bästa som hände i valet. De håller nog inte med AfS om mycket, vilket är hela poängen med att ha separata kommunala val.

Jo men grejen med den här frågan är att det är möjligt att göra den till en politiskt fråga i många svenska kommuner och den här politisk språngkraft. Tänk alla föräldrar till små lintottar som ser framför sig Kalle och Lisa bli tvugna att husera Ahmed och Muhammed i samma omsorgsfullt utvalda white flight skola. Inte aktuellt i alla kommuner men i många.

En politisk fråga med högspänning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in