2019-02-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Mycket trams i den här tråden just nu.

Det har ju i dagarna kommit en mångkulturell nyhet som AfS skulle kunna göra till en stor väljarfråga. Tänker då på frågan om utökad integration i skolan. Den frågan innehåller stor politisk laddning och det är många föräldrar och far- och morföräldrar runt om i Sverige som skulle kunna blir politiskt laddade av denna fråga.

Att missa denna möjlighet i fråga som har hög politisk voltstyrka vore tjänstefel av parti som vill göra migrationsfrågan till sin.

Möjligheterna till utspel och aktivism är obegränsade. Bör inte missas.

Jag håller med.

Kasselstrand har faktiskt retweetat en annan AfS:are gällande detta. Den andre AfS:aren, Mikael Simm säger följande:
Citat:
Nej. Ni ska inte använda våra barn till lösa problemen i ert mångkulturexperiment.

Så det är väl det det då. En retweet. Svårt att hinna med när man diskuterar teoribyggen med Jeff Ahl. Ahl twittrar på om EU. Föga intressant.

Problemet med Simms tweet är naturligtvis att det ser ut som om han håller med om att något problem skulle lösas.

Och apropå detta ämne så var det uppe för diskussion i MKoM-tråden för ca. ett år sedan. Då fick jag hätska mothugg då jag påtalade potentialen i den frågan och för att jag kritiserade "alternativmedia" som mörkar den.

Det är enklare och bekvämare att hålla på med teoribyggen, som Jeff Ahl gör, än att ge sig på en fråga där potential finns.
Citera
2019-02-02, 17:46
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Det har ju i dagarna kommit en mångkulturell nyhet som AfS skulle kunna göra till en stor väljarfråga. Tänker då på frågan om utökad integration i skolan. Den frågan innehåller stor politisk laddning och det är många föräldrar och far- och morföräldrar runt om i Sverige som skulle kunna blir politiskt laddade av denna fråga.

Att missa denna möjlighet i fråga som har hög politisk voltstyrka vore tjänstefel av parti som vill göra migrationsfrågan till sin.

Bra. Här är dessutom skillnaden mellan AfS och SD övertydlig. SD borde ställa sig bakom detta för man vill just ha integration. AfS vill ha återvandring. Tackar gudarna att vi har så stark segregation i Sverige. Det går att stå ut bara du bor och arbetar på rätt ställe. Denna lyx kommer inte gälla för framtida generationer. Återvandringen skulle kunna ge dem en viss chans men vi är inte där ännu. Svensken sover fortfarande sött.
Citera
2019-02-02, 20:47
Medlem
Citat:

Jag vill att AFS ska gå den här vägen och ta tag i denna typen av frågor, men jag tror inte att de vågar det. Då blir man ett explicit etniskt och "rasistiskt" parti och det vågar man inte.

Jag tror att de tror att det finns något slags utrymme höger om SD där man kan nå politisk framgång utan att behöva bli allt för explicit och radikal. AFS vill och vågar nog inte bli ett intresseparti för etniska svenskar och vita människor och därför kan man inte heller utnyttja frågor om rätten till svensk (alltså etniskt svensk och VIT) skola för svenska barn i Sverige, rätten till svensk äldrevård för svenska gamlingar, osv.
Citera
2019-02-03, 09:32
Medlem
AfS står som "ej aktiv" och "saknar styrelse" på https://www.ratsit.se/8025081798-ALTERNATIV_FOR_SVERIGE#bevakning

Ser inte så bra ut för allmänheten
Citera
2019-02-03, 10:01
Medlem
f839444s avatar
0,9 % i Sentio. Alltid nåt...

https://pbs.twimg.com/media/DyZm5j5XQAECyBF.jpg
Citera
2019-02-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
0,9 % i Sentio. Alltid nåt...

https://pbs.twimg.com/media/DyZm5j5XQAECyBF.jpg

Sentio har självrekryterande panel, AFS har uppmanat sin sympatisörer att ingå i panelen för att på så sätt skapa en illusion om att deras opinionsiffror är mätbara vilket dom i verkligheten inte är.
Citera
2019-02-03, 10:27
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Sentio har självrekryterande panel, AFS har uppmanat sin sympatisörer att ingå i panelen för att på så sätt skapa en illusion om att deras opinionsiffror är mätbara vilket dom i verkligheten inte är.
När uppmanades sympatisörerna? Jag undrar för det är ändå en ökning från 0,3 till 0,9.
Så det måste ha tickat på bra med några nya sympatisörer senaste månaden rakt in i panelen.

Jag gick in på Sentios sida för att se om det är lätt att anmäla sig till panelen. Hittade ingenting.
Citera
2019-02-03, 12:19
Medlem
wwrs avatar
Sentio gör värsta överskattningen av AfS, näst värsta gör YouGov. Det var vad jag kom fram till när det diskuterades före valet.
Senast redigerad av wwr 2019-02-03 kl. 12:25.
Citera
2019-02-03, 17:43
Medlem
Vi får nog vänta minst 8 år (två riksdagsval) innan AfS får så mycket som 1,5% i väljarstöd, efter detta ytterligare 4 år (år 2030) innan dem får 2,5%, har dem då riktigt tur kan dem nå riksdagen först 2034, men jag tror inte AfS håller så länge, kanske där kommer ett liknade parti långt innan och tar över AfS plats som parti, det vet vi ju aldrig. I EU-valet i år kommer dem få max 0,5% (10.000-20.000 röster), har dem riktigt tur kommer dem över 1% men detta ser jag som mycket osannolikt. Jag personligen tror att EU-valet i år blir AfS sista val faktiskt!
Citera
2019-02-03, 19:15
Medlem
Förvånande att det är sånt liv i denna tråd trots katastrofvalet. Detta var spiken i kistan för allt parlamentariskt arbete bortom sd. Alla har varit alldeles för naiva, de flesta inklusive undertecknad trodde ju verkligen att de skulle få flera procent. Tom Åkesson trodde ju de skulle knipa någon procent. Men nu när alla så grovt underskattat läget, ja inte bara situationen för Afs utan även sd, då visar det ju att den här uppoffringen var helt bortkastad, förutom det faktum att vi faktiskt fick bekräftat att vägen bortom sd inte fungerar parlamentariskt.
Citera
2019-02-03, 19:29
Medlem
Gustav måste ha en stab under sig i Europaparlamentet. Vilka ska det bli? Chris Dallny som kommunikationschef?
Citera
2019-02-03, 20:27
Medlem
1-1,5% I EU-valet kan ändå vara rätt perfekt. Det tvingar fram en utvärdering av vägen framåt där man analyserar styrkor och svagheter.

Det visar också att det finns potential för ett parti "till höger" om SD. Dvs lite mer radikalt. Att då få 1% är ändå lite av en sensation.

I EU val kan ofta småpartier och skämtpartier komma in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in