Citat:
Mycket trams i den här tråden just nu.
Det har ju i dagarna kommit en mångkulturell nyhet som AfS skulle kunna göra till en stor väljarfråga. Tänker då på frågan om utökad integration i skolan. Den frågan innehåller stor politisk laddning och det är många föräldrar och far- och morföräldrar runt om i Sverige som skulle kunna blir politiskt laddade av denna fråga.
Att missa denna möjlighet i fråga som har hög politisk voltstyrka vore tjänstefel av parti som vill göra migrationsfrågan till sin.
Möjligheterna till utspel och aktivism är obegränsade. Bör inte missas.
Det har ju i dagarna kommit en mångkulturell nyhet som AfS skulle kunna göra till en stor väljarfråga. Tänker då på frågan om utökad integration i skolan. Den frågan innehåller stor politisk laddning och det är många föräldrar och far- och morföräldrar runt om i Sverige som skulle kunna blir politiskt laddade av denna fråga.
Att missa denna möjlighet i fråga som har hög politisk voltstyrka vore tjänstefel av parti som vill göra migrationsfrågan till sin.
Möjligheterna till utspel och aktivism är obegränsade. Bör inte missas.
Jag håller med.
Kasselstrand har faktiskt retweetat en annan AfS:are gällande detta. Den andre AfS:aren, Mikael Simm säger följande:
Citat:
Nej. Ni ska inte använda våra barn till lösa problemen i ert mångkulturexperiment.
Så det är väl det det då. En retweet. Svårt att hinna med när man diskuterar teoribyggen med Jeff Ahl. Ahl twittrar på om EU. Föga intressant.
Problemet med Simms tweet är naturligtvis att det ser ut som om han håller med om att något problem skulle lösas.
Och apropå detta ämne så var det uppe för diskussion i MKoM-tråden för ca. ett år sedan. Då fick jag hätska mothugg då jag påtalade potentialen i den frågan och för att jag kritiserade "alternativmedia" som mörkar den.
Det är enklare och bekvämare att hålla på med teoribyggen, som Jeff Ahl gör, än att ge sig på en fråga där potential finns.