2019-02-03, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag är emot alla som inte är för jämmställdhet.
Var inte videon tydlig?
Den handlade om feminismens negativa delar. Allt jag tycket är dåligt med feminism kan jag inte sammanfatta i ett Flashback inlägg och därav videon.
Nej, jag ber dej inte sammanfatta vad som är dåligt med feminism. Jag frågar vad det är du vill som inte feminister vill.
Citera
2019-02-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jag ber dej inte sammanfatta vad som är dåligt med feminism. Jag frågar vad det är du vill som inte feminister vill.
Jag är för ett jämställt sammhället, många moderna feminister är för ett samhälle med kvinnostyre.
Citera
2019-02-03, 21:54
Avslutad
Vad menar du med kvinnostyre?
Citat:
Jag är för ett jämställt sammhället, många moderna feminister är för ett samhälle med kvinnostyre.
Citera
2019-02-03, 22:14
Medlem
Citat:
Jag är antifeminist pga att jag är för jämmstäldhet och det är inte feminister. Jag är humanist och jag tror på jämmställdhet mellan könen.
Fast nu är ju faktan den att feminism är den politiska ideologi som jobbar för och skapat jämställdhet mellan könen, vad du än tycker i saken
Citera
2019-02-03, 22:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är ju faktan den att feminism är den politiska ideologi som jobbar för och skapat jämställdhet mellan könen, vad du än tycker i saken

Vad du än tycker om saken så kommer han tycka sitt om saken.
Citera
2019-02-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vad du än tycker om saken så kommer han tycka sitt om saken.
Absout, men grejen är bara att han har fel, det finns faktiskt en viss saklighet här, det är lätt att inse att den politiska rörelse i vår politiska historia som gett kvinnor möjligheter och frihet är feminism och inte antifeminism eller "slumpen" av något slag, så sorry! de tämligen desperata försöken att frånta feministisk kamp genom tiderna av olika slag dess framgångar är döfött från början Det var suffragetter som slogs om rösträtten, det var feminister som slogs för aborträtten, dagisplatser, lika lön, etc etc INTE en enda antifeminist lyfte röven en sekund för dessa saker
Citera
2019-02-03, 22:44
Avslutad
Citat:
Absout, men grejen är bara att han har fel, det finns faktiskt en viss saklighet här, det är lätt att inse att den politiska rörelse i vår politiska historia som gett kvinnor möjligheter och frihet är feminism och inte antifeminism eller "slumpen" av något slag, så sorry! de tämligen desperata försöken att frånta feministisk kamp genom tiderna av olika slag dess framgångar är döfött från början Det var suffragetter som slogs om rösträtten, det var feminister som slogs för aborträtten, dagisplatser, lika lön, etc etc INTE en enda antifeminist lyfte röven en sekund för dessa saker
Det kanske är rösträtten han syftar på när han säger att feminister vill ha kvinnostyre.
Citera
2019-02-03, 22:50
Medlem
Citat:
Det kanske är rösträtten han syftar på när han säger att feminister vill ha kvinnostyre.
Ja säkert! vilka egoistiska små svin kvinnor är som ville/ vill ha samma rätt att rösta som män
Citera
2019-02-03, 22:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Absout, men grejen är bara att han har fel, det finns faktiskt en viss saklighet här,

Jag väntar...

Citat:
det är lätt att inse att den politiska rörelse i vår politiska historia som gett kvinnor möjligheter och frihet är feminism och inte antifeminism eller "slumpen" av något slag, så sorry!

Tråka inte ut mig med taxonomi, vi talar om svensk 2000-tals feminism och den frihet som ni vill ge kvinnor är exempelvis: att inte få välja föräldraförsäkring, att bli allt mer otrygga när de går utanför hemmet (ok, detta är inte syftet, utan enbart konsekvens av er politik). Eller att stå med homofobiska och kvinnofientliga imamer i affischer med "Allah ska med" för att fiska röster i grumligt vatten. Detta är vad svensk 2000-tals feminism står för.

Citat:
de tämligen desperata försöken att frånta feministisk kamp genom tiderna av olika slag dess framgångar är döfött från början Det var suffragetter som slogs om rösträtten, det var feminister som slogs för aborträtten, dagisplatser, lika lön, etc etc INTE en enda antifeminist lyfte röven en sekund för dessa saker

Genom tiderna, genom Världen. Sluta gömma dina syften bakom andras kjolar, ni försöker strypa debatten om att kvinnor i förorter inte ens tillåts vandra utan slöja utan att mullor och män kommer och kallar dem för smutsiga. Ni är ju 100% för statlig finansiering av moskebyggen och muslimska förbund där man rapar ut sig de mest kvinnofientliga skiten som finns på denna jord.

Göm er inte bakom sannerligen modiga kvinnor som Ayaan Hirsi Alis kjol, ni fega uslingar skulle inte ens våga stå och debattera mot valfri muslim som sitter och kontrollerar hur kvinnor är klädda från någon cafe i Rinkeby. Ayaan talar förövrigt tydligt om att hon inte är i eran sida.

Världen är inte en schackbrädda med "feminister" i vita sidan mot "patriarkatet" i svarta pjäser.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-03 kl. 22:53.
Citera
2019-02-04, 15:08
Medlem
Citat:
Nej du har fel.
Humanism är den ideologi som arbetar för jämmstäldhet och därav namnet humanism.
Citera
2019-02-04, 15:13
Medlem
Citat:
Nej det var inte bara feminister som arbetade för aborträtt, kvinnlig rösträtt, lika lön för lika arbete osv... Humanister och en hel del antifeminister arbetade likt feminister för jämmstäldhet mellan könen.
Citera
2019-02-04, 15:16
Medlem
Citat:
Nej det är inte rösträtten jag syftar på...Det är det faktum att moderna feminister vill skapa ett nytt kvinnligt patriarkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in