2019-02-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jo de gav upp, de hade förmodligen fått så mycket stryk de tålde från sjukvården, de kunde inte ge sina döttrar det liv som de ansåg att döttrarna förtjänade, ett normalt och friskt liv inget mer tror jag att de krävde för dem.

De försvann och förklarade för sina anhöriga vad som fick dem att välja det sämsta alternativet och jag tror att det var bemötande och brist på förståelse från sjukvården som till sist fick dem att ge upp.

Hörru, sjukvården gav barnen diagnoser som föräldrarna önskade. Skolan erbjöd hemskolning precis som föräldrarna önskade. Men det är klart, narcissister blir aldrig nöjda. De ska ha mer, mer, mer. Sen kan de hämnas om de inte får som de vill.

På vilket sätt har föräldrarna fått stryk av sjukvården? Bevis eller bara rättshaverism?

Jag har kommit fram till att dessa föräldrar fick allt de pekade på och bad om. Intet fattades dem.

Barnens vacklade hälsa är ett resultat av föräldrarna ofattbara krav på dem. Lydiga, duktiga, läraktiga, inte fokus på oväsentligheter som kompisar, killar eller annat. Bara sitta hemma och studera med utvalda lärare och sällskapsdamer, några år äldre för säkerhets skull samt med respektabla föräldrar, högt uppsatta i samhället. Polischefen i Lomma samt en lärare i skolan. Det är magstarkt, en sådan snyting i solarplexus på alla som ställt upp på föräldrarnas nycker, en eller två!

Att föräldrarna grupperade sig mot barnen är tydligt, om det nu inte går att bevisa att den som behövde hjälp att dö, inte bad om det...

Omgivningen beundrade den kloka familjen. Jo, jo...

För säkerhets skull finns det diagnoser som narcissister kan använda, för att gå vidare med sina galenskaper. Tror att de redan valt ut en lämplig diagnos för båda döttrarna innan de vände sig till sjukvården, för Moas del är det faktiskt bevisat! Diagnos by narcisissm.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-03 kl. 21:31.
Citera
2019-02-03, 21:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Föräldrarna kanske trodde att barnen inte hade någon framtid/livskvalité. Så tror jag inte att piloten tänkte om sina passagerare.

Ja visst kan en eller två mördare också trott på vad som helst - spöken andar mm.
Tokiga handlingar kommer ofta inte ensamma.
Men just O som uppgetts leta med ljus och lyckta efter behandling och bot, måste ju fullkomligt lusläst allt han kommit över om ME. Han om någon borde känt till framtidsprognosen på några år perspektiv. Och just föräldrarnas avskeds/förklaringsbrev talar om framtiden enligt polisens PT. Inget har nämnts om den aktuella familjesituationen i det som framkommit.

Det är ju det som är så konstigt - nutiden var säker skitjobbig men framtiden såg bättre ut.
Och ändå uttalar de sig bara om framtiden i brevet.
Citera
2019-02-03, 21:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Barnens vacklade hälsa är ett resultat av föräldrarna ofattbara krav på dem. Lydiga, duktiga, läraktiga, inte fokus på oväsentligheter som kompisar, killar eller annat. Bara sitta hemma och studera med utvalda lärare och sällskapsdamer, några år äldre för säkerhets skull samt med respektabla föräldrar, högt uppsatta i samhället. Polischefen i Lomma samt en lärare i skolan. Det är magstarkt, en sådan snyting i solarplexus på alla som ställt upp på föräldrarnas nycker, en eller två!
... och så har vi då rapytt som kör med sin generella narcissism utan att nåt talar för detta.

Kanske du kan förmedla en beskrivning av detta med tanke på att Agnes fick hemundervisning för bra länge sen. För du menar väl inte att dessa supernarcissister planerade mord på döttrarna i flera år?
Citat:
De var helt sönderslagna mentalt, men inte av det som de flesta tror. För dem handlade allt om att kontrollera andra. Narcissister är synnerligen trevliga, tills man kommer med en synpunkt som inte passar dem. Då kan de gå över lik, bokstavligt talat.
Citera
2019-02-03, 21:39
Medlem
Citat:
Hörru, sjukvården gav barnen diagnoser som föräldrarna önskade. Skolan erbjöd hemskolning precis som föräldrarna önskade. Men det är klart, narcissister blir aldrig nöjda. De ska ha mer, mer, mer. Sen kan de hämnas om de inte får som de vill.

På vilket sätt har föräldrarna fått stryk av sjukvården? Bevis eller bara rättshaverism?

Jag har kommit fram till att dessa föräldrar fick allt de pekade på och bad om. Intet fattades dem.

Att föräldrarna grupperade sig mot barnen är tydligt, om det nu inte går att bevisa att den som behövde hjälp att dö, inte bad om det...

Omgivningen beundrade den kloka familjen. Jo, jo...

För säkerhets skull finns det diagnoser som narcissister kan använda, för att gå vidare med sina galenskaper. Tror att de redan valt ut en lämplig diagnos för båda döttrarna innan de vände sig till sjukvården, för Moas del är det faktiskt bevisat! Diagnos by narcisissm.
Hur skiljer man ut sådana föräldrar som du beskriver från föräldrar som faktiskt har sjuka barn. Barn som behöver hemundervisning, barn som behöver sjukvård.
Är det pga föräldrarnas yrken och ekonomi som allt är påhittat av dem. Vilka varningssignaler ska skola och vård leta för att skilja äkta sjuka barn från narcisstfödda barn?
Citera
2019-02-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det tror nog ingen förälder om sina 11 och 14 åriga döttrar i Sverige idag.
Det är en fullkomligt orimlig slutsats att tro att man skulle vara helt oumbärlig för sitt barn så att det är bättre för barnet att dö.
Tänk vad oerhört många barn som förlorar föräldrar i sjukdomar, olyckor och suicid. Barn som växer upp hos morföräldrar, mostrar och fastrar till fina lyckliga vuxna. Tänk på krigets barn, ensamma barn efter tsunamin mm
Föräldrar i historien har oftast sett till att barn räddas på ny ort om de själva dör i krig. Det sitter djupt rotat i våra gener och psyke.

Det finns ingenting som skulle förhindrat att föräldrarna O och H som själva inte orkade, överlämnade vården tillfälligt till någon annan som avlastning. De hade själva haft fosterbarn, de viste mycket väl om den möjlighet.
Jo jag håller med dig i mycket här men jag tror ändå att i föräldrarnas värld var det så de tänkte. Ja det blir mycket tro i tråden när vi inte vet. Sen vet vi ju inte om tex Agnes hade en djup depression och var det så så var valet givet kanske.
Citera
2019-02-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och så har vi då rapytt som kör med sin generella narcissism utan att nåt talar för detta.

Kanske du kan förmedla en beskrivning av detta med tanke på att Agnes fick hemundervisning för bra länge sen. För du menar väl inte att dessa supernarcissister planerade mord på döttrarna i flera år?

Allt talar för narcisissism, men visst forskare på KI som uttalat sig om familjen i media har säkert fel, enligt din narcissistiska stajl i tråden.
Citera
2019-02-03, 21:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det var inte "fosterbarnet" som påstod detta från början, det nicket tog bara chansen sedan någon annan skapat trådsanningen. Det är nick du lyft fram som sanningssägare, men som blivit påkomna med lögner.

Vilka nick avser du som jag skulle lyft fram som sedan visat sig ljuga?

Av de som uppgett sig träffat familjen finns det bara ett fåtal i tråden. Missan27 har mig veterligen aldrig ljugit, Rockkungen har haft fel, men också korrekt info långt före alla andra. Hen skriver inte så väl och har rimligen mått urdåligt som nära anhörig till Hanna, då kanske man också överreagerar och skriver i frustration. Elli09 hade helt fel om H’s släktförhållanden och en del annat kring huset och arvet, men verkar ha mer rätt när det gäller Os förhållanden. Stehlitz har jag aldrig trott på.

Några andra som här berättat om sin personliga relation till Henkows/Brenton känner jag inte till.

Tillägg: jo det var den där märkliga Fogelramen också, som jag naturligvis inte heller tror på.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-03 kl. 21:53.
Citera
2019-02-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Jo jag håller med dig i mycket här men jag tror ändå att i föräldrarnas värld var det så de tänkte. Ja det blir mycket tro i tråden när vi inte vet. Sen vet vi ju inte om tex Agnes hade en djup depression och var det så så var valet givet kanske.

Agnes kan ha varit svårt deprimerad naturligtvis, av att hållas instängd i familjehemmet, som ett ting som skulle lyckas med skolan och inte leva som ett barn med behov av egna intressen och nätverk, utanför hemmet. Fadern hovrade över henne hela livet. Nu fick hon inte närma sig skolan, för föräldrarna, en eller två, satte stopp för det, för gott.
Citera
2019-02-03, 21:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Allt talar för narcisissism, men visst forskare på KI som uttalat sig om familjen i media har säkert fel, enligt din narcissistiska stajl i tråden.
Vad är motivet frågar jag. Rapar du påståenden om narcissism eller finns det nån logik kring det hela gällande det som tråden handlar om?

Det fanns tydliga frågor i mitt inlägg relaterat till hemundervisning en längre tid och mördat barnen samt tagit livet av sig det vet vi.
Citat:
Agnes kan ha varit svårt deprimerad naturligtvis, av att hållas instängd i familjehemmet, som ett ting som skulle lyckas med skolan och inte leva som ett barn med behov av egna intressen och nätverk, utanför hemmet. Fadern hovrade över henne hela livet. Nu fick hon inte närma sig skolan, för föräldrarna, en eller två, satte stopp för det, för gott.
Och sammanhanget som mynnar ut i mord?
Senast redigerad av develi 2019-02-03 kl. 21:45.
Citera
2019-02-03, 21:53
Medlem
Citat:
Vad är motivet frågar jag. Rapar du påståenden om narcissism eller finns det nån logik kring det hela gällande det som tråden handlar om?

Det fanns tydliga frågor i mitt inlägg relaterat till hemundervisning en längre tid och mördat barnen samt tagit livet av sig det vet vi.

Och sammanhanget som mynnar ut i mord?

Motivet? Kontrollförlust och/eller hämnd.
Citera
2019-02-03, 21:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Motivet? Kontrollförlust och/eller hämnd.
Alfapetvarning.

Hur får du detta med hämnd och kontrollförlust att verka logiskt utifrån narcissism ända sen Agnes blev sjuk och fick hemundervisning?
De är inte ens isolerade i den mån du försöker göra gällande men för all del - det kan jag överse med.
Hittills saknas en röd tråd i dina återkommande nacissistinlägg.
Citera
2019-02-03, 22:05
Medlem
Citat:
Alfapetvarning.

Hur får du detta med hämnd och kontrollförlust att verka logiskt utifrån narcissism ända sen Agnes blev sjuk och fick hemundervisning?
De är inte ens isolerade i den mån du försöker göra gällande men för all del - det kan jag överse med.
Hittills saknas en röd tråd i dina återkommande nacissistinlägg.

Du får tycka precis vad du vill, du behöver inte hålla med mig eller forskare på Ki om att föräldrarna agerat utifrån att de var personlighettsstörda. Fortsätt leta du efter egna trådar och annat du behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in