2019-02-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Vet man var pappan är? Det enda jag läst är att nån skrev att han lever. Han kan ju vara försvunnen. ..

Det har kommit olika uppgifter om var han är. "Han har hängt sig" "Hemma" kanske fler men kommer inte ihåg allt som skrivits här. Opålitliga, obekräftade?

Det som "bekräftats" här på tråden är att det finns duktig skyddsnät runt hans person.
Citera
2019-02-03, 13:30
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det har kommit olika uppgifter om var han är. "Han har hängt sig" "Hemma" kanske fler men kommer inte ihåg allt som skrivits här. Opålitliga, obekräftade?

Det som "bekräftats" här på tråden är att det finns duktig skyddsnät runt hans person.

Dock "bekräftades" det väl att han åtminstone lever då han än står kvar i register medans mor och dotter står avlidna.

Tycker oavsett att det gått väldigt lång tid utan ett ord från någon
Citera
2019-02-03, 15:19
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Dock "bekräftades" det väl att han åtminstone lever då han än står kvar i register medans mor och dotter står avlidna.

Tycker oavsett att det gått väldigt lång tid utan ett ord från någon

Vart hittar du uppgifter på att dottern är registrerad som avliden?
Jo. Jag vet att hon är det. Men finns sådana uppgifter att ta del av av allmänheten?
Citera
2019-02-03, 15:40
Medlem
Citat:
Nu menade jag inte att du exakt kan se denne. Men du hyr och lämnar på samma ställe. Endast thule rental har hyr här lämna där. Därav kunde mab åtminstone de om bilen INTE finns där. Kan de INTE erbjuda en så är sannolilen rätt stor att den är hos polisen fortfarande. Mer än så kan man ju inte då fram om inte någon åker förbi och kollar efter den med en buckla. Men nej jag sa aldrig just den SPECIFIKT

Nä men det va just den aktuella skåpbilen jag undrade om vart den är just nu, hos uthyraren eller hos polisen. Är den tillbaka för uthyrning är polisen iaf klar med den delen i utredningen nu.
Citera
2019-02-03, 15:45
Medlem
Citat:
Måste tillägga en tanke jag helt glömt.

Finns ju en stor sannolikhet att bilen skrotas. Har dom legat döda där så säger varje människa att likdoft blir man tydligen aldrig av med. Slog mig att min avlidna morfar berättade bär jag var liten om en bil de köpt som en gubbe dött i, han gick ut och dog på fläcken, vistades ngn timme och sedan hämtades han.
Detta fick mormor och morfar veta efteråt.
De fanns en doft som var hemskt tydligen.
Skrev till en rekondfirma och frågade. Vilket även de bekräftade att sådan doft gick inte få bort. Oavsett

Du tror de luktar mycket av en avliden i minusgrader? Ja jävla glömde att de brukar lukta satan då man passerar köttdiskarna på ica😂 de är först efter förutnelsen börjat som det luktar och de tar mer än nån timme i värme.
Citera
2019-02-03, 16:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vart hittar du uppgifter på att dottern är registrerad som avliden?
Jo. Jag vet att hon är det. Men finns sådana uppgifter att ta del av av allmänheten?

Om man är anställd hos kommunen så tror jag att man har tillgång till litet mer register än vad vi som allmänhet har rätt till.

De är inte hemliga men innehåller t ex uppgifter om minderåriga barn (inte bara personer över 16/18 år) som i offentliga register. Man kan också söka personer som man inte hittar i allmänna register och se när de har dött t ex.
Citera
2019-02-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om man är anställd hos kommunen så tror jag att man har tillgång till litet mer register än vad vi som allmänhet har rätt till.

De är inte hemliga men innehåller t ex uppgifter om minderåriga barn (inte bara personer över 16/18 år) som i offentliga register. Man kan också söka personer som man inte hittar i allmänna register och se när de har dött t ex.

Alla företag/organisationer med någon form av kundregister har tillgång till register där det framkommer mera detaljerad information än typ Eniro. Kan vara när en person avlidit, om den är satt under förvaltarskap, utvandrat etc. Därför finns det extremt många personer som har tillgång till sådana register. Jag jobbar kommunalt nu och har inte det, men när jag jobbade i faktura-kundtjänst på ett privat företag så hade jag det.
Citera
2019-02-03, 17:26
Medlem
Det som polisen fotat utanför är olika fotspår.
Bilen kördes till skroten samma kväll vid 21 tiden.
Citera
2019-02-03, 17:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrepmajja
Tack. Vet du varför bilen behövde skrotas?
Citera
2019-02-03, 17:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Alla företag/organisationer med någon form av kundregister har tillgång till register där det framkommer mera detaljerad information än typ Eniro. Kan vara när en person avlidit, om den är satt under förvaltarskap, utvandrat etc. Därför finns det extremt många personer som har tillgång till sådana register. Jag jobbar kommunalt nu och har inte det, men när jag jobbade i faktura-kundtjänst på ett privat företag så hade jag det.

Det kan stämma men det råkade väl bara vara så att de personer jag kände jobbade på kommunen.
Citera
2019-02-03, 18:00
Medlem
Citat:

Tack för info! Är det inte lite fort? Hur lång tid tar en teknisk undersökning? Kan inte varit så mycket spår i bilen ifall den kunde skickas iväg så fort.

Vet du vilken skrot?
Citera
2019-02-03, 18:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Är du säker?
Det låter skrämmande?
Blodbad eller liknande i bilen?
Man skrotar väl inte en bil bara för att någon har dött i den, om inte dödsfallet/-en har lämnat spår som inte går att ta bort?
Eller gör man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in