Citat:
(min fetning, om vattnet)
Som det så riktigt har påpekats här i tråden, så är det ju en fullskalig, men olovlig! -hotellverksamhet som Nujen-familjen ägnar sig åt i Tingstäde. Åtta badrum kräver mycket vatten och i Sverige är det ju dricksvatten vi använder till dusch och bad.
Av nyfikenhet ville jag se hur Region Gotland skrivit om sommaren som gick. Då fann jag bl a detta stycke:
"Från och med lördag den 29 september hävs bevattningsförbudet över hela ön. Dricksvattensituationen på ön är fortsatt allvarlig, varför bevattningsförbud troligen kommer att behöva återinföras igen under kommande vår, 2019."
Källa: https://www.gotland.se/sparavatten
Familjen Nujen agerar alltså synnerligen osolidariskt när man olovligen bedriver hotellverksamhet som i sin tur leder till ytterligare sänkta vattennivåer.
Så när Özz Nujen från scen talar sig varm för "solidaritet", så rent ut sagt pissar han på sin omgivning! Han stjäl vatten (åtminstone moraliskt sett) och han vägrar betala skatt och avgifter! Samtidigt står Özz Nujen det socialdemokratiska partiet nära. Det indikerar ruttenhet -in the state of Sweden, för att låna lite från Shakespeare.
Som det så riktigt har påpekats här i tråden, så är det ju en fullskalig, men olovlig! -hotellverksamhet som Nujen-familjen ägnar sig åt i Tingstäde. Åtta badrum kräver mycket vatten och i Sverige är det ju dricksvatten vi använder till dusch och bad.
Av nyfikenhet ville jag se hur Region Gotland skrivit om sommaren som gick. Då fann jag bl a detta stycke:
"Från och med lördag den 29 september hävs bevattningsförbudet över hela ön. Dricksvattensituationen på ön är fortsatt allvarlig, varför bevattningsförbud troligen kommer att behöva återinföras igen under kommande vår, 2019."
Källa: https://www.gotland.se/sparavatten
Familjen Nujen agerar alltså synnerligen osolidariskt när man olovligen bedriver hotellverksamhet som i sin tur leder till ytterligare sänkta vattennivåer.
Så när Özz Nujen från scen talar sig varm för "solidaritet", så rent ut sagt pissar han på sin omgivning! Han stjäl vatten (åtminstone moraliskt sett) och han vägrar betala skatt och avgifter! Samtidigt står Özz Nujen det socialdemokratiska partiet nära. Det indikerar ruttenhet -in the state of Sweden, för att låna lite från Shakespeare.
Jag har ju haft en långsökt teori om att Konkurrensverket kommer bli den myndighet som sänker Nujens efter att alla andra myndigheter lämnar W.O.
Det här med "Miljö" är en intressant och ny infallsvinkel. Avloppssystemen och reningsverken i trakterna är inte dimensionerade för olovliga hotellverksamheter. Om 40 holländare skiter samtidigt efter en cykelrunda runt Gotland på hotellet så kanske det rinner över i närliggande bäckar.
Det blir också enorma olägenheter för närboende så även MSB (samhällsberedskap) bör informeras om svartbygget.
Sammantaget - myndigheter som borde intressera sig för missförhållandena är;
1. Skatteverket (uppenbart skattefusk)
2. Polismyndigheten ( brott)
3. Ekobrottsmyndigheten (systematisk planerad brottslighet)
4. Konkurrensverket (andra hotell utsätts för illojal konkurrens)
5. Säkerhetspolisen ( asylindustri)
6. Naturvårdsverket ( 40 holländare skiter samtidigt - rinner ut i bäcken)
7. Riksantikvariet (om skolan är av kulturhistoriskt värde vill säga)
8. Reningsverksmyndigheten ( kanske inte finns iofs)
9. MSB (folk går bananas i Tingstäde)
10. Boverket ( bygglov saknas och förändrat användningsområde klarlagt)
11. Räddningsverket (militärförråd brinner - ingen aning om att det var ett hotell med 40 holländare på hotellet som vi inte finns fanns trots Flashbacktråden). Av empatiska skäl så vill jag verkligen att Räddningsverket klassar byggnaden, trots att andra myndigheter inte gör det, som ett hotell med upp till 40 boende vid brandlarm så att de rycker ut med allt vad de har att erbjuda.
Känner mig säker på att det kan finnas fler myndigheter som har skäl att intressera sig för denna skandal men kommer inte just nu på fler än de elva.
Kommer ni på fler myndigheter så lägg gärna till!
Senast redigerad av Midsommardagen 2019-02-02 kl. 16:08.
Senast redigerad av Midsommardagen 2019-02-02 kl. 16:08.