Citat:
Som ateist är jag förespråkare till aborter, tror inte att bebisar har någon odödlig själ som skickas till limbo.
Jag tror att abortfrågan inte riktigt är en feministisk fråga (mer religiös sådan). I Östasien så har folk aldrig haft något problem med aborter, men det finns knappt feminism där (i alla fall inte så som vi känner till det).
Men här får vi ytterligare bevis på hur det här med nomenklatur ger en falsk bild av Världen. Är inte säker på att vi har mycket gemensamt förutom vår avsmak kring svensk feminism, jag brinner inte det minsta för abortfrågan.
Så, vad vill antifeminister - aborter eller inte aborter? - frågar den som vill göra Världen enklare att förstå (Världen kan aldrig vara enkel att förstå).
Jag tror att abortfrågan inte riktigt är en feministisk fråga (mer religiös sådan). I Östasien så har folk aldrig haft något problem med aborter, men det finns knappt feminism där (i alla fall inte så som vi känner till det).
Men här får vi ytterligare bevis på hur det här med nomenklatur ger en falsk bild av Världen. Är inte säker på att vi har mycket gemensamt förutom vår avsmak kring svensk feminism, jag brinner inte det minsta för abortfrågan.
Så, vad vill antifeminister - aborter eller inte aborter? - frågar den som vill göra Världen enklare att förstå (Världen kan aldrig vara enkel att förstå).
Är också för fri abort, fast att abortera födda barn kan jag inte ställa mig bakom.
Inte för att jag egentligen bryr mig på ett känslomässigt plan utan därför att när väl det steget tagits så innebär det att staten har rätt att definiera inte bara när ett foster blir en människa, utan när en människa blir en människa. Ser många faror i detta.
Det intresserar mig att kvinnor som sannolikt aldrig vill se livsdugliga foster eller nyfödda barn aborteras likväl ställer sig bakom lagar som detta i sin iver att "vinna" över män.
Än mer intressant blir det i och med att kvinnor överlag är mer pro life än män men likförbannat har de lyckats inbilla sig själv att män vill inskränka på kvinnors rätt över sin egen kropp, förmodligen därför att de hatar kvinnor så mycket.