2019-02-02, 11:43
Medlem
Man är ofta konservativ/värdekonservativ. Ofta tillhör man ofta normen i det samhälle man bor i (vita heterosexuella män/vita heterosexuella kvinnor). Man har ingen förståelse för andra utsatta grupper (rasifierade, HBTQ-personer). Man är egentligen inte så insatt i feminismen utan man är mest emot för att man känner att 'det har gått för långt nu' och man är osäker och rädd för förändringar. Det mesta var bättre förr, därav tillbaka till konservatismen. Man har ett behov av att vara kontroversiell för saken skull, kanske för att man inte fått tillräckligt mycket kärlek och bekräftelse som ung.

Det är min bild av antifeminister.
Citera
2019-02-02, 11:43
Bannlyst
Jag kallar mig själv för antifeminist och det jag är "anti" är just feminism. Det finns dock olika grenar inom feminismen och den som jag är "mot" är självklart den som utvecklats här i Sverige. Feminister påstår att det finns lönediskriminering och att det tillhör patriarkala strukturer att hålla upp dörren för någon. Där ställer jag mig tvärt emot och undrar vad fan dessa människor håller på med.

Det finns såklart ingen lönediskriminering i Sverige, här tjänar man det man förtjänar att tjäna, man tar noll hänsyn till kön. Sedan om arbetsgivare väljer att se ner på det ena könet kan inte vi göra någonting åt. Jag har hellre en arbetsgivare som ser ner på kvinnors fysiska kompetens och istället anställer män som brandmän, än att ha en pussywhipped Hen-Häxa som ska anställa 99% kvinnor som brandmän för att "kämpa mot patriarkatet". Anledningen till att jag använde just brandmän som exempel är för att det enligt ett experiment tog 2 män ca 10 sekunder att slå in en inbrottssäker dörr (alltså vid en simulerad husbrand) men för kvinnorna så tog det istället 10 minuter.

Om jag då brinner inne så ger jag själva fan i om det är en person med en fitta eller en kuk som slår in dörren och räddar mig, det enda jag bryr mig om är att personen faktiskt gör det så snabbt som möjligt så att jag kanske överlever.

Jag är antifeminist...
• För att jag vill att en arbetsgivare i första hand ska se kompetens och inte kön.
• För att jag inte vill ha ett samhälle utformat efter känslor utan istället efter erfarenheter och fakta.
• För att feminister använder grov desinformation i deras politiska kamp, i princip hela FIs partiprogram består av fake news.
Citera
2019-02-02, 12:12
Medlem
FalconAlkoholfris avatar
Det heter Jämställdist. Ett ord uppfunnet sv Pär Ström, som bloggade på Genusnytt (ggogla). Om man är för jämställdhet, dvs samma möjligheter för båda könen, sk rättvisa. Samma möjligheter, inte samma utfall. Utfallet blir dessutom mer ojämställt, ju mer feministiskt ett samhälle är, som Jordan Peterson har uppmärksammat.

Antifeminist är fel ord, ett dåligt ord, för det utgår från sinnessjukan som kallas feminism. Det ordet ska bort, det är bara ett ord sinnessjuka ska använda.
Citera
2019-02-02, 12:12
Medlem
eurnachos avatar
Feminist = För rättigheter och privilegier kvinnor fått sedan första vågen av feminism, tex rösträtt.
Antifeminist = Emot alla rättigheter och privilegier kvinnor fått sedan första vågen.

Kvinnor ska inte ha rösträtt eller ens gå i skolan mer än några år på sin höjd. Så, ja, jag är väl en "antifeminist".

Antalet feminister i Sverige är skrämmande högt, är man för kvinnlig rösträtt så är man feminist, vilket även involverar 90% av de som anser sig vara "antifeminister".
Senast redigerad av eurnacho 2019-02-02 kl. 12:22.
Citera
2019-02-02, 12:13
Medlem
Det faktum att de kallar sig antifeminister säger mycket. De har ingen egen vision för jämställdhet utan man vill bara vara emot feminism för att man vill hata.
Citera
2019-02-02, 12:14
Medlem
eurnachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Det faktum att de kallar sig antifeminister säger mycket. De har ingen egen vision för jämställdhet utan man vill bara vara emot feminism för att man vill hata.

Precis. Gå och lägg dig nu ditt barn. Vi ska ta ifrån dig rösträtten förr eller senare.
Citera
2019-02-02, 12:15
Medlem
FalconAlkoholfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eurnacho
Feminist = För rättigheter och privilegier kvinnor fått sedan första vågen av feminism, tex rösträtt.
Antifeminist = Emot alla rättigheter och privilegier kvinnår fått sedan första vågen.

Kvinnor ska inte ha rösträtt eller ens gå i skolan mer än några år på sin höjd. Så, ja, jag är väl en "antifeminist".

Antalet feminister i Sverige är skrämmande högt, är man för kvinnlig rösträtt så är man feminist, vilket även involverar 90% av de som anser sig vara "antifeminister".

Du är nog snarare muslim, inte antifeminist.
Citera
2019-02-02, 12:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Vi är som katter som vandrar omkring i natten, alla har en anledning att vara just här, men inte bara därför är vi med i samma lag.

Det blir ju intressant att man finner några direkta motsatser härinne, exempelvis: vi har sexuella libertiner som mest vill ha sex med importfruar/horor/dockor och som tycker att det är helt ok ifall deras döttrar själva blir prostituerade och sedan har vi en hel del konservativa, några så hardcore att de vill återvända till medeltidens katolska teokrati (Rodriguez har väl nu ändå försvunnit).

Några vill gå tillbaka till tider innan 1a vågens feminism och kvinnlig rösträtt, andra hoppas retroaktivt stoppa sexuella revolutionen, sedan finns sådana som jag, som är så blodigt naiva att vi hoppas på att kvinnor ska ta egenansvar för friheten och inte göra sig till offer när det går fel.

Finns ju även äkta jämställdister, som vill att manliga offer ska få lika stor uppmärksamhet som kvinnliga offer (dessa tror jag är de som satt upp mest omöjliga mål).

Sedan finns de som är otroligt intresserade av den objektiva sanningen - vetenskap, sakernas natur - och vi känner ren hat mot alla lögner (exempelvis om historia, biologi, maskulinitet) som krävs för att hålla en ideologi flyttande. Det är liksom en mygga som inte låter oss sova om nätterna, några kan ignorera den och drömma ljuvt, men andra av oss blir lite smått besatta kring hur en lögn kan förvandlas till sanning bara för att något ideologiskt prästerskap råkar ha makten, och vi vet att lögnernas storlek bara kan växa med åren och att dess konsekvenser blir allt farligare, likt ett lutande träd som tillåts växa trots att den hänger och överskuggar hela din villa...inte en bra ide!

Som sagt, katter vandrar omkring i natten av hundra olika anledningar; några jagar mös, andra vill para sig och några söker en fight. Ingen är tillsammans med någon annan, finns inga gemensamma mål.

Det enda vi har gemensamt är motstånd mot svenska statsideologin med alla dess lögner, och konsekvenserna av dessa lögner.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-02 kl. 12:25.
Citera
2019-02-02, 12:22
Medlem
eurnachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalconAlkoholfri
Du är nog snarare muslim, inte antifeminist.

Tungt argument där. Du svarade inte ens på mina argument då du vet att jag har rätt.
Citera
2019-02-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eurnacho
Tungt argument där. Du svarade inte ens på mina argument då du vet att jag har rätt.

Du har inga argument, du skriver bara att du vill ta ifrån kvinnor rösträtten. Du får gärna förklara varför du tycker som du gör så att man kan bemöta det. Ingen vettig människa har de åsikterna förutom religiösa fundamentalister.
Citera
2019-02-02, 12:32
Medlem
Europes avatar
"Antifeminist" är en benämning som de troende använder om de otrogna. I Sverige betyder det alltså alla som inte delar vanföreställningarna och värderingarna hos den stadsstödda feminismen. Nästan alla människor som existerar, samt i stort sett alla människor som har existerat, gör inte det, så "antifeminist" är en aning avrundat exakt samma sak som "människa", samt innefattar i stort sett alla de föreställningar, värderingar, världsuppfattningar o.s.v. som mänskligheten har haft fram till idag.
Citera
2019-02-02, 12:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalconAlkoholfri
Det heter Jämställdist. Ett ord uppfunnet sv Pär Ström, som bloggade på Genusnytt (ggogla). Om man är för jämställdhet, dvs samma möjligheter för båda könen, sk rättvisa. Samma möjligheter, inte samma utfall. Utfallet blir dessutom mer ojämställt, ju mer feministiskt ett samhälle är, som Jordan Peterson har uppmärksammat.

Antifeminist är fel ord, ett dåligt ord, för det utgår från sinnessjukan som kallas feminism. Det ordet ska bort, det är bara ett ord sinnessjuka ska använda.

Är det så? Nån skrev det till mig för ett tag sedan, kanske var du? Jag trodde det var ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in