Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Du vet, allting är ologiskt med de här morden i Bjärred så allt runt omkring kan vara lika ologiskt. Faktiskt tror jag att man måste förutsätta det om man ska förstå. T.ex att strunta i att deklarera och skriva en momssaga istället och själv fylla i en ansökan om professur i slutet av september. Tankarna om befordran var hans egna. Kan ju också varit en närig hustru som tjatat om befordran.
Jag håller helt med ang att ta mig tusan allt är ologiskt i detta fall. T ex detta med senast sedd, som inte ens är en uppgift som finns på blanketten "Dödsbevis". Är det polisen som skrivit till denna uppgift eller den läkare som undertecknat dokumentet? Varför ens skriva den uppgiften på ett dokument som till folkbokföringen endast ska styrka att personen är död? Någon skrev att det verkade som att det var "ditskrivet" med skrivmaskin. Har polisen/RMV ens en skrivmaskin i sin ägo år 2018? Här är det jag hittat ang hur polisen hanterar personer som ska till rättsmed obduktion (vilka handlingar etc som ska med till RMV).
Polismyndighetens riktlinjer om åtgärder vid dödsfall som kanha orsakats av yttre påverkan m.m. https://polisen.se/siteassets/dokument/riktlinjer/riktlinjer-om-atgarder-angaende-dodsfall-som-kan-ha-orsakats-av-yttre-paverkan.pdf
I min värld är uppgiften "senast sedd" något som borde hamna i Fu-materialet, inte på blanketten "Dödsbevis", då någon sådan punkt inte finns på densamma.
Vet du, eller någon annan, exakt hur hans ansökan om befordran gått till? Har någon i tråden begärt ut handlingarna från Ekonomihögskolan?