2019-02-01, 18:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag har ingenting med vad de tänker göra för att få upprättelse för KJ, men det är enda chansen och kostar ingenting att ta det till Europadomstolen.
Hela fallet är ett gigantiskt fuskverk att skydda de skyldiga och sätta dit en oskyldig att få skulden.

Varför i helvete håller du då på och tjatar om EU-domstolen i alla fall du postar i ?
Borde inte du som försvarar alla mördare vara lika mån som familjen att
den stackars svage och oskyldiga fjollan KJ/KIM får upprättelse ?
Hela fallet är en gigantisk succé där den skyldige KJ/KIM helt rättmätigt fick skulden
för mordet på och styckningen av VB .
Fuskverket var att han inte fick ett längre straff .
Du fattar väl att mördare som KJ måste hållas borta från samhället
så att alla kvinnor kan känna sig säkrare .
Citera
2019-02-01, 20:05
Medlem
Citat:
Jag har ingenting med vad de tänker göra för att få upprättelse för KJ, men det är enda chansen och kostar ingenting att ta det till Europadomstolen.
Hela fallet är ett gigantiskt fuskverk att skydda de skyldiga och sätta dit en oskyldig att få skulden.
Familjen var rädd för att KJ kunde bli utsatt för våld genom all illvillig propaganda av media, men ingenting hände för KJ, fick inga hotelser ingenting.
Jag skulle tro att folket i Boden vet om att det var ett anstiftat mord och vem den personen var och att KJ hade ingenting med mordet på VB att göra, och sannolikt vet de vilka som gjorde det också.
I ett litet samhälle som Boden sprider sig sådana rykten mycket snabbt.

En liten fråga, var är alla bodenbor som vet att han är oskyldig? Borde inte någon ha trätt fram till hans försvar? Jag vet att du har svårt att svara på frågor men jag försöker:
Hur visste polisen att det är det beställningsmord?
När kom dom på det?
Hur gick snacket hos polisen efter att dom avslöjat de aslylsökande mördarkommandot?
Vem informerades om detta?
Vem gav order om mörkläggning?
Och hur i jisse namn vet du allt om mordet.
Vore tacksam för svar utan ett upprepade av gamla inlägg.
Citera
2019-02-01, 20:15
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det stämmer nog att kriminaltekniker SL, som fotograferar, förbi i filmen. Även advokat BF syns i filmen. Huruvida filmfotografen EH syns på någon stiilbild vet jag inte, men att videokamera och stillbildskamera används när man filmar och fotar faller sig rätt naturligt...

Så nu spelar det ingen roll vilka som var närvarande. Varför har du då tjatat så mycket om att journalister och TV var närvarande?

Tackar! Konspirationen börjar ta form. Lär bli rätt många inblandade när vi nystat klart.

Fagro: du måste hjälpa till lite här. Vilka var "lokalpolitikern" och den "före detta justitieministern"?
Det borde verkligen ligga i ditt intresse att skingra mystikens dimmor på detta område. Linda Chen, Lisa Holm och VB...tre offer för utländska mördarkommandon, tre oskyldiga syndabockar utpekade av "auktoriteten". Nog nu! Låt oss se till att det aldrig sker igen!
Citera
2019-02-01, 20:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Familjen var rädd för att KJ kunde bli utsatt för våld genom all illvillig propaganda av media, men ingenting hände för KJ, fick inga hotelser ingenting.
Jag skulle tro att folket i Boden vet om att det var ett anstiftat mord och vem den personen var och att KJ hade ingenting med mordet på VB att göra, och sannolikt vet de vilka som gjorde det också.
I ett litet samhälle som Boden sprider sig sådana rykten mycket snabbt.

Vad sägs om att lämna din deckarstudio och bege dig till Boden för att se efter själv och höra vad folk tycker? Då kan du besöka värnet också, och titta på skyttegluggarna. Kanske ta med dig en kompis, så kan ni rekonstruera asylmördarkommandots vandring med vaggan genom skogen. Filma gärna och lägg upp i tråden.
Citera
2019-02-02, 01:44
Medlem
Citat:
Att göra söket den 23 juli var i senaste laget, sanningen var nog den att de var i desperat behov att komma med bevis för att kunna åtala och döma KJ.
23-25 juli gjordes utöver kriminalsök i KJs bil även hundsök i KJs lägenhet, i Mjösövärnet, på filterpapper och brädor från Mjösjövärnet samt på klädesplagg tillhörande KJ.
Kanske var det av rent praktiska skäl som hundsöket i bilen samordnades med flertalet övriga hundsök snarare än att man var desperat...
Senast redigerad av Prudent 2019-02-02 kl. 02:39.
Citera
2019-02-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdrew
En liten fråga, var är alla bodenbor som vet att han är oskyldig? Borde inte någon ha trätt fram till hans försvar? Jag vet att du har svårt att svara på frågor men jag försöker:
Hur visste polisen att det är det beställningsmord?
När kom dom på det?
Hur gick snacket hos polisen efter att dom avslöjat de aslylsökande mördarkommandot?
Vem informerades om detta?
Vem gav order om mörkläggning?
Och hur i jisse namn vet du allt om mordet.
Vore tacksam för svar utan ett upprepade av gamla inlägg.

De som är bosatta i Boden och intresserade av fallet känner till vem anstiftaren är som också är välkänd på orten, gärningsmännen som anlitades har dragit från samhället för länge sedan.
Det är meningslöst att träda fram, de skulle endast få obehag.
När det hölls en minnesstund på torget efter att kroppsdelarna kom fram, klev en av kommunens digniter fram till podiet och sade "vi kan vara glada, nu sitter gärningsmannen bakom lås och bom".
Då hade KJ blivit anhållen och häktad utan något bevis eller indicium mot honom, den anhållan och häktningen var kriminell.
Det fanns starka krafter bakom, att fallet skulle mörkläggas.
Jag känner inte till vad polisen visste, men själv visste jag omedelbart att det var ett beställningsmord som kommer att mörkas, som också skedde.

Jag har lösningar till många mord och händelser, och det här är det enklaste fallet, är inget märkvärdigt att jag känner till lösningen för fallet.
Citera
2019-02-02, 03:04
Medlem
Många tror att söket som gjordes med hunden Uno och påstått liklukt är beviset mot KJ, men så är inte fallet som jag skall ta fram.
Den 27 maj undersökte polisen KJ:s bil och plockade ut allt från bagageutrymmet och där påträffades blodspår, som kontrollerades att de kom från VB.
Men det som inte kontrollerades var om det var blod från när VB levde eller var avliden, som är en enkel test och var viktig i det här fallet.
Bagageutrymmet söktes inte heller med spårhund som borde gjorts, om det fanns liklukt i bagageutrymmet.
Bilen fanns i polisens garage tills den 23 juli när den helt plötsligt skall undersökas med likspårhund och dokumenteras.
Vad var det som hände, sanningen var den att det fanns ingenting att väcka åtal och kunna döma KJ, men med påstått liklukt i bagageutrymmet skulle det förändras.
Någon test av blodspåren om de kom från när VB levde eller var avliden gjordes aldrig, därför kan man utgå ifrån att blodet kom från när VB levde och då kom det inte från några kroppsdelar.
Likspårhunden Uno visade inget intresse för blodspåret som bekräftar att det var blod från när VB levde, i annat fall hade Uno reagerat som är en likspårhund.
Det som hunden Uno markerade är det ingen som vet vad det var, om det inte var dit lagd av någon.
Markeringen var inget bevis när det inte kunde kopplas till annat, exempelvis att det fanns likblod i bagageutrymmet, men som inte var möjligt.
Jag utgår ifrån att spaningsledningen visste innan, att hunden Uno kommer att markera i bagageutrymmet.
Det påstods att KJ hade transporterat kroppsdelar med bilen sin som är en lögn.
Med det här scenariet blev det möjligt att väcka åtal mot KJ och få honom dömd till mord.

Gärningsmännen efter mordet och styckningen av VB, transporterade kroppsdelarna till värnet vid Mjösjöberget där de placerades på isen i värnet genom skottgluggen.
Polisen gjorde undersökning av värnet med likspårhundar och de gjorde mycket kraftiga markeringar att lik hade förvarats där.

Att KJ skulle ha kört kroppsdelar med sin bil från VB är en enda lögn och kan ses som helt omöjligt.

Spaningsledningen har inte kunnat acceptera att kroppsdelarna från VB gömdes och förvarades i värnet på isen, det skulle göra att de måste radera söket med hunden Uno och dennes markering i bagageutrymmet och då hade funnits ingenting att väcka åtal mot KJ.

Enligt Hovrättens dom finns inte ett enda bevis mot KJ att han är gärningsmannen, utan endast underliga påståenden.
Men det går att påstå vad som helst om det inte behöver bevisas, som är sanningen.

Hovrätten uttalar aldrig att den påstådda liklukten är något bevis, men som de okunniga gör.
Senast redigerad av Fagro 2019-02-02 kl. 03:14.
Citera
2019-02-02, 03:39
Medlem
Citat:
De som är bosatta i Boden och intresserade av fallet känner till vem anstiftaren är som också är välkänd på orten, gärningsmännen som anlitades har dragit från samhället för länge sedan.
Det är meningslöst att träda fram, de skulle endast få obehag.
När det hölls en minnesstund på torget efter att kroppsdelarna kom fram, klev en av kommunens digniter fram till podiet och sade "vi kan vara glada, nu sitter gärningsmannen bakom lås och bom".
Då hade KJ blivit anhållen och häktad utan något bevis eller indicium mot honom, den anhållan och häktningen var kriminell.
Det fanns starka krafter bakom, att fallet skulle mörkläggas.
Jag känner inte till vad polisen visste, men själv visste jag omedelbart att det var ett beställningsmord som kommer att mörkas, som också skedde.

Jag har lösningar till många mord och händelser, och det här är det enklaste fallet, är inget märkvärdigt att jag känner till lösningen för fallet.

Men Fagro jag är bosatt i Boden och intresserad av fallet och jag känner inte till någon anstiftare.
Vem är den välkände anstiftaren enligt dig då?
Citera
2019-02-02, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Men Fagro jag är bosatt i Boden och intresserad av fallet och jag känner inte till någon anstiftare.
Vem är den välkände anstiftaren enligt dig då?

Du vet vem anstiftaren är om du är bosatt i Boden, men du försöker få mig att uppge namnet på honom men det tänker jag inte göra.
Jag kan kalla personen anstiftaren eller beställaren, men något namn uppger jag inte.
Citera
2019-02-02, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Varför i helvete håller du då på och tjatar om EU-domstolen i alla fall du postar i ?
Borde inte du som försvarar alla mördare vara lika mån som familjen att
den stackars svage och oskyldiga fjollan KJ/KIM får upprättelse ?
Hela fallet är en gigantisk succé där den skyldige KJ/KIM helt rättmätigt fick skulden
för mordet på och styckningen av VB .
Fuskverket var att han inte fick ett längre straff .
Du fattar väl att mördare som KJ måste hållas borta från samhället
så att alla kvinnor kan känna sig säkrare .

Har noterat din verbala uttryck om KJ.
Citera
2019-02-02, 05:11
Medlem
Det som är lustigt i det här fallet är att spaningsledningen kan inte framlägga att värnet vid Mjösjöberget var gömstället och lagringsplatsen för kroppsdelarna innan de kom till fyndplatsen.
Däremot polisen har gjort en noggrann undersökning av värnet med bland annat likspårhundar och de har markerat mycket kraftigt för att lik har varit placerade där genom skottgluggen.
Det är också logiskt att de fanns placerade på is så välbehållna kroppsdelarna var, VB försvann den 4 maj och kroppsdelarna påträffades den 20 och 22 maj.
Men om spaningsledningen accepterar värnet som förvaringsplatsen kraschar med dunder och brak deras påstående om liklukten i KJ:s bil och att han kört kroppsdelar med sin bil och är gärningsmannen.
Därför vid förhöret med förhörsledarna av KJ görs aldrig någon fråga vad han gjorde och var han var när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Det fanns ingen möjlighet att förhörsledarna skulle kunna motbevisa att KJ inte fanns i föräldrahemmet de dagarna, därför det finns ingenting som visar att det var han som tog kroppsdelarna till fyndplatsen, som också var fysiskt helt omöjligt.
Därför menar tanterna och många andra har ställt sig i det ledet även den "nationelle brottsgurun" att mordet på VB skedde i KJ:s lägenhet, men om mordet skedde där måste kroppen bäras ut av KJ.
Eftersom KJ hade stora problem att klara av att bära ut hundvalpen i en väska som vägde 15-16 kg, blir hindret oöverskådligt att bära ut VB:s kropp som skall ha vägt 70 kg enligt hennes uppgift.
Sedan vad skulle grannarna ha sagt om KJ försökte dra ut VB nedför trappen och sedan att få kroppen i bagageutrymmet hade han behövt hjälp, och den här operationen skedde inte i mörker utan en lätt skymning som det är den tiden i Boden.
Alternativet är att kroppen styckades i bostaden, men om så skedde hade hans bostad varit rena slakthuset, men den "nationelle brottsgurun" ser det som ett alternativ och att kroppsdelarna sedan bars ut av KJ till bilen.
Nu vägde torson 33 kg därför skulle det blivit stort problem för KJ att få ut den om han nu inte hittade en pulka han kunde dra torson ut nedför trappen.
Polisen undersökte bostaden två gånger och även med spårhundar, men hur de får ihop polisens undrsökning med att styckning skett i bostaden har inte framkommit.
Citera
2019-02-02, 05:13
Medlem
I början var jag tveksam.. Men fagro har något intressant på G. Om inget annat har jag upperksammat att några få tal strider och lägger ner energi på att argumentera hans teori, varför?? Det vet jag inte. Boidis12 använder emojls för att visa sina uttryck! Den enda vad jag kan se, och uttrycket sig dessutom på ett sätt som gör mig intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in