Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Tror ni misstar er när ni dividerar kring hur konstigt bilen är parkerad, att den är smutsig osv. Allt det där är ju inget som man bryr sig om ifall man är i kris och tänker ta livet av sig själv och sitt barn. Jag kan ju tro att körstil och parkeringsbryderier inte direkt varit prio ett i det läget, utan det viktigaste har varit att förbli osedd. Om barnet inte kunde hoppa ut på sin sida så tog väl mamman bara henne i famnen och lyfte ut henne. Inget i den här historien är förmodligen särskilt rationellt sett ur en frisk människas ögon, men det betyder inte att det inte har hänt.
Kloka tankar som du framför i hela ditt inlägg, trots att jag bara har fetmarkerat avslutningen.👍
Essensen av trådens spekulationer blir annorlunda om vi som friska välmående individer ska försöka att analysera en för oss helt okänd person som möjligen befinner sig i ett för oss i det närmaste helt obegripligt sinnestillstånd.
När det gäller parkeringen vid Flaten och alla försök till analyser kring detta, så upplever jag tråden också som något slags "terapiverktyg" för de skribenter som verkar må sämst p.g.a. det inträffade.
Parkeringen nära staketet kan ju bero på allt i skala ifrån en slump till att ett trotsigt eller i stunden motvilligt barn (fött 2012) inte lätt ska kunna hoppa ut. Personligen ogillar jag oftast att själv spekulera öppet i utökade mord eller familjetragedier, men trådens syfte är ju bl.a. att föra dialogen framåt.
Polisen har uttalat att man inte har någon frihetsberövad, inte har någon skäligen misstänkt (lägre nivå) och några få ytterligare ordalydelser.
Media har inte varit "på", vilket kan ha flera tänkbara orsaker. Någon/några kanske fått kännedom om att den benämnda familjetragedin t.ex. bestått av utökat självmord?
Några skribenter har uttryckt oro över om folk ska våga vistas ute? Om man inte är livstidskriminell utan skyddsväst så antar jag att det statistiskt sett är en ganska låg faktor av fara.
En film om "Den utomstående Varulven ifrån Flaten" lär inte få någon Guldbagge i kategorin "Bästa dokumentär".
Tack till alla i tråden som försökt tillföra troliga "faktauppgifter" till bilder, platser, spekulationer och annat. 😉