2019-02-01, 18:30
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Någon som har en åsikt om vad som är orsaken till att det är så extremt smutsigt (sotigt) bakom dörrstolpen?

https://i.postimg.cc/zBcCxTFW/Flad.jpg
https://i.postimg.cc/2zdkhz0H/Flad.jpg

Det har jag svarat på några eller många ggr. Men det jag glömde oxå är att i de svarta vid benet som ser ut som en liten lucka eller dylikt. Där tankar man även.
Citera
2019-02-01, 18:32
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Dieselspill från tankning som det fastnat smuts i.
Tanklocket sitter nämligen precis bakom dörren, under en mindre panel precis ovanför den grå plastlisten.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ahh, tack för den.. Det var klara och raka besked.

Sorry. Läste ifatt och ser nu att svar fanns 😊
Citera
2019-02-01, 18:39
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kan inte svara på din fråga, sorry, men tänker på en annan sak när jag tittat på bilderna om bilens placering. Även med tanke på vad som skrivits här om parkeringen.
Tycker att bilen är parkerad så nära staketet att ingen passagerare kunnat komma ut, knappast ens från skåpets sidodörr, inte ens om den är skjutdörr.
Detta skulle tyda på att personen som parkerat var ensam (levande)?

Åh... Vilket inlägg var alla bilder i? Vill kolla om man kan avgöra det är en bil/bältestol fram, samt hurpass nära staketet den är.
Skjutdörren går ju längs med sidan av bilen och spåren för dörren är försänkt i sidan, (försöker förklara så enkelt utan alla jobbiga termer) det gör att när dörren öppnas /är öppen behöver den runt 5-10cm vid första öppnandet, när den sen skjuts åt sidan ligger den rätt jäms med bilen så alltså ngn cm bara. Är personen smal, smidig, eller hur nära staketet är det inte helt omöjligt att klättra ut. Slå igen dörren och dra. Tänker att det är därför den sidan valts inåt. För fri flykt mot skogen. Att slippa bli sedd
Citera
2019-02-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Åh... Vilket inlägg var alla bilder i? Vill kolla om man kan avgöra det är en bil/bältestol fram, samt hurpass nära staketet den är.
Skjutdörren går ju längs med sidan av bilen och spåren för dörren är försänkt i sidan, (försöker förklara så enkelt utan alla jobbiga termer) det gör att när dörren öppnas /är öppen behöver den runt 5-10cm vid första öppnandet, när den sen skjuts åt sidan ligger den rätt jäms med bilen så alltså ngn cm bara. Är personen smal, smidig, eller hur nära staketet är det inte helt omöjligt att klättra ut. Slå igen dörren och dra. Tänker att det är därför den sidan valts inåt. För fri flykt mot skogen. Att slippa bli sedd

#1501 och efter det finns massor av bildlänkar av olika postare, har kollat alla men kommer inte ihåg såklart vilken länk/vilken bild. Lämnar till dig
Citera
2019-02-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kan inte svara på din fråga, sorry, men tänker på en annan sak när jag tittat på bilderna om bilens placering. Även med tanke på vad som skrivits här om parkeringen.
Tycker att bilen är parkerad så nära staketet att ingen passagerare kunnat komma ut, knappast ens från skåpets sidodörr, inte ens om den är skjutdörr.
Detta skulle tyda på att personen som parkerat var ensam (levande)?

Genom sidodörren blir kanske krångligt pga staketet, men bakåt tycks det ha funnits gott utrymme: http://forumbilder.se/I47FC/5db28ecb-e952-48c9-8b56-3b7b7980f362
Citera
2019-02-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Genom sidodörren blir kanske krångligt pga staketet, men bakåt tycks det ha funnits gott utrymme: http://forumbilder.se/I47FC/5db28ecb-e952-48c9-8b56-3b7b7980f362

Sidodörren skjuter man längst med sidan, dörren löper i en infälld skena så dörren kanske kommer ut 15 cm .
Citera
2019-02-01, 19:16
Medlem
GoldenKiwks avatar
Nu hoppas vi på de här 😂 insidan, dörrar lås.
Tecknat av mig

I det röda ser vi handtaget för att öppna dörren inifrån, där sitter även en låsknapp, detta är alltså dörren som alltid MÅSTE öppnas först.

I det blå ser vi svarta handtaget som släpper dörren från golvet. Detta är alltså dörren som enbart kan öppnas om höger dörr med rött är öppen

I det gröna ser vi väggen mellan lastutrymme och förardel, men denna del kan vara borta, kan ex sitta ett säte till där istället, tvivlar på det då detta är en bil för uthyrning. Det kan vara galler som är öppningsbart, det kan vara plexi vilket är ovanligt. Men även denna är öppningsbar. Jag skulle gissa på galler för cirk K bilar.

http://forumbilder.se/I4EAN/sketch-1549043589428

För övrigt håller jag inte med om 15cm för öppen sidodörr. Men kan försöka fixa bild där med. Mercedes är dock väldigt sura med bilder 😉 denna modell används även som tex familjebil, säten och rutor runtom istället för last, de används även som husbilar etc.
Citera
2019-02-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Sidodörren skjuter man längst med sidan, dörren löper i en infälld skena så dörren kanske kommer ut 15 cm .

Jo, det går nog att öppna sidodörren. Jag tänker mer att det skulle bli krångligt för personer att klämma sig mellan bilen och staketet, eller eventuellt klättra över detsamma, särskilt om man bär på något. Men något helt oöverstigligt hinder är det ju knappast.
Citera
2019-02-01, 19:25
Medlem
BosseBetongs avatar
[quote=ModestyBlaiser|66613861]
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Det stör mig nog lite det här med bucklan... nu sa visserligen någon att man ofta kan få smutsiga och buckliga bilar på CK, men har själv bara fått hela, rena hyrbilar så tog inte det i beräknande. Men så kanske det är.

Min erfarenhet är att småbucklor och skavanker får vara tills bilen ska lösas in. Bilen ska vara uthyrd så många dagar som möjligt.

Angående macken, så bör det vara Circle K Bogårdsvägen, vid Skogskyrkogården.

//BB
Citera
2019-02-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr

Jo, visst, men min tanke här var som jag skrev tidigare om att det inte varit fler personer i förarhytten än den som körde när bilen kom dit, parkerade.
Citera
2019-02-01, 19:38
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Strikt taget tillhör hon inte riskgruppen för att mördas heller.

Nej, iaf inte så till vida att hon hade ett tydligt riskbeteende i form av missbruk, psykisk ohälsa, skadligt umgänge el dylikt. Däremot hade hon ju kunnat vara i risk för ett mord i nära relation, rent statistiskt. Nu utesluter jag dock det helt eftersom mannen inte är anhållen, vilket snarast varit regel om minsta misstanke fanns åt det hållet.

Egentligen håller jag bara med dig; det känns uteslutet att hon mördats av sambon och osannolikt att hon mördats av någon utåtstående. Problemet är bara att det känns lika osannolikt att hon har mördat sitt barn (och sig själv). Ingenting "passar" riktigt, ändå är det ju så att något av alternativen faktiskt har hänt. Alla regler har ju undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att det helt enkelt är så att det fallit mellan stolarna på mediehusen. Ingen har tagit initiativ till att följa upp det. Om så skulle ske inom kort så kommer det låta typ ”Förundersökningen är fortfarande öppen, men vi söker ingen utomstående.”

Frågan är om man vill följa upp det. Jag har själv arbetat på nyhetsredaktion och vet hur svårt det är att hantera tex självmord, då man som regel vill undvika att nämna det så långt det går. Men det är knivigt. (En gång hoppade tex en person från en trafikburen bro i stan, vilket vi inte kunde skriva om. Problemet blev att detta i sin tur orsakade avstängningar och enorma köer, vilket vi VAR tvungna att rapportera om. Det blir en balansgång och tyvärr kan tystnaden i sig bli rätt talande, i detta fall blev det tyvärr kryptiskt ändå då vi inte kunde nämna själva skälet till trafikkaoset).
Men i fall där allmänintresset är väldigt stort brukar man ändå kunna stoppa de flesta spekulationer med ett snabbt uttalande om att inget brott ligger bakom. Problemet i detta fall är ju att ett ev självmord även är kopplat till ett mord. Där finns inte lika tydliga riktlinjer för kommunikationen utåt, och där antar jag att polisen främst väger allmänhetens behov av information mot familjens behov av sekretess.
Citera
2019-02-01, 19:49
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
själva avgas får ut på sidan därav blir de svarta där, kan gå ut bakåt men renaren, filter och dylikt ligger där, därav blir de svart. Detta är standard men som sagt så tyder detta på långkörning utan tvätt eller felaktigt körsätt. Jag tror på sistnämnda, hade det varit långkörning hade generellt bilen varit mer skitig. Bucklan kan vara sen innan, är det inte en skada som påverkar julen i sig, airbag, sensorer mm så är det plåtskada. Vilket kan ta tid att boka in, speciellt nu när det är vinter. Många krockar och skador så skadeverkstad prioriterar stora jobb först framför en bil som ändå funkar

1,absolut, även in är en tanke som du beskriver. Vissa av dom kan du komma åt skåpet via förardelen som jag nämnt innan, ibland är det helt täckt, ibland med en "lucka" eller bara ett galler som går öppna för skydda last vid inbromsning mm

2, det är handtag på alla 3 dörrar, de två bak samt skjut/sidodörren som inte syns. Det är slätt men de sitter försänkt i dörren. Som ovan. Är det så att du har tillgång från förardelen kan GM då parkerat. Gjort några sista saker i skåpet och avviker via skjutdörren som står inåt skogen. En tanke att de kollar golvet fram kan vara tex skräp, packning, kanske låg grus/sand som inte passade in från skor av föraren. Etc. Kanske rent av stod skor där
Överlag är inte detta en bil en kvinna odadt hyr. Inte någon könsgrej men de där den näst största modellen. Den är hemsk att köra, tung och är den tom så väldigt väldig svajig. Med vädret som varit oxå, en liten vind kan kännas som en storm i en sådan stor bil.
Jag tänker även. Bör det inte finnas en form av bältesstol/kudde för dottern om du J hyrt själv och tänkt använda? Min i samma ålder har det och det är något man ska ha. Känns inte som en lärare missar en sådan detalj? I en sådan stor bil måste man nästan, det är stora säten, djupt och stort nere vid benen, bältet sitter högt och rutan i sig gör en stor atmosfär. Kan det va detta man ser fram som påpekades?

Tack för förtydligande! Vet inte om det är bekräftat att bilen hyrdes på onsdagen , men jättelångt borde den ju inte ha kört då, om flickan var i skolan på dagen. Håller med om detta med bilbarnstol, det är också en intressant iakttagelse. Det var lite det jag undrade på bilden där man ser något mörkt i förarhytten, om det är instrumentbrädan som går så högt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in