2019-02-01, 16:14
Medlem
Det är lätt att kasta skit åt båda håll här, hade hon inte lämnat honom så hade detta inte hänt, eller hur? hade han inte druckit denna kvällen utan haft lugnande hemma istället så hade det inte heller hänt eller hur? Han fick inte rätt vård och blev nedbruten av separationen samt svartsjuka.

Detta är en tragedi som är ett resultat av samhällsutvecklingen, sjuka får inte rätt vårt, folk skiljer sig alldeles för lättvindigt, det finns ingen jämställdhet i en separation utan kvinnan kan i princip bete sig hur som helst och gå fri med det.

Detta kommer vända nån gång och då kommer det förhoppningsvis bli bättre, förstår så klart inte heller hur han kunde göra som han gjorde men det är ingen frisk människa som förstår hur en sjuk människa tänker.. och begår man självmord så är man sjuk. Så ingen tvekan om att han var sjuk.

Psykisk ohälsa alkohol separation, svartsjuka och dessutom dödsfall av närstående, han flippade uppenbarligen ur fullständigt på detta utan dess like.

Ingen kan backa bandet och få nåt ogort så ingen ide att bråka om vems fel det var, det var såklart hans fel men det var också flera faktorer som drev honom till det och det måste samhället försöka komma till rätta med. Alkolås på vapenskåp, Alkolås i alla nya bilar varför finns inte det tex? då hade vi sluppit de flesta rattfyllor... skriv ut lungnande benso till folk som behöver det, låt männen få lika mkt att säga till om i separationer, låt par få gå till en rådgivare eller psykolog innan dom separerar gratis är några exempel. finns säkert massa bra saker att göra här.
Citera
2019-02-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det ser man ju inte minst på det här fallet.
Jo detta räknades inte in. Däremot kunde barnen fått träffa sin pappa, men han skulle inte tagit hand om dem själva. Det finns andra lösningar
Citera
2019-02-01, 16:26
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose
Tänkte klargöra lite kring hästbiten där det verkar vara många spekulationer!
För det första - SR sålde INTE Rocky Reach till Karin! Det kan vem som helst se även genom att gå in på travsport.se. Karin tog över träningen då SR gett upp med hästen p.g.a. alla skador, som ju Karin såklart visste OM eftersom de var sambos och hon också var delaktig i hästarna på gården. Det fanns inga hemligheter där. Hästen var bland annat opererad flera gånger och jag vet att de gjort allt de kunnat för att den ska fungera. Karin hade den på sin träningslista i ett par månader och det var tillåtet eftersom man som B-tränare får träna häst som är i ens egen eller nära anhörigs ägo.
Timeout det du skriver om hur det gick till med Rocky reach är väldigt långt från sanningen.
Hästen såldes aldrig utan bytte bara tränare på papperet, eftersom den var kvar i samma stall.

SR plågar hästar, som nån spekulerat i. Tvärtom om är nog SR en av de tränare som många skulle vilja ha sin häst hos. Han var en pionjär inom detta att ha hästarna på lösdrift (ute dygnet runt), att låta dem slippa stå inne i en box mellan 14-07 som det är i många travstall. Han lät dem vara fria, som hästar bör hållas och det märktes då på hans prestationer att han gjorde allt rätt. I stort sett alla hästar han tagit sig an har presterat bra och alla har visats upp i fint skick på banorna. Det är vääääldigt ovanligt att som så liten amatör ha haft så många bra hästar som han har haft. Det är ingen slump. Att dessutom med så litet material (få hästar i stallet) ha så bra resultat, är ganska unikt. Visst, han hade fler hästar och bättre resultat för ett tiotal år sedan, men han fick ju lov att trappa ned p.g.a. hälsan redan då, för att sedan trappa ner ytterligare för nåt år sen. Men trots det, så har de få hästar han haft kvar i stallet presterat på en hög nivå! SR var en mycket duktig tränare som tog hand om sina hästar på ett ypperligt sätt, och han var som hästkarl en förebild för många!

Han sålde även sin Sauron Pil till Kristian Huselius för en hög summa och jag skulle kunna tro att det är där skatteskulden kommer in i bilden. Men det VET jag inte, enbart spekulation. Men man ska ju momsa och skatta och det kanske inte blev riktigt korrekt?

Kan också tillägga att som nån spekulerat i - godismarianne tog mkt hand om barnen. Det gjorde hon. Under hösten har dock SR kört betydligt mindre än han brukar, eftersom han haft barnen och satte de främst.

OCH NEJ - för femtioelfte gången så försvarar jag fortfarande inte hans handling. Jag försöker bara ge lite bakgrund. Oavsett vilka "omskrivningar för mord" jag använder eller hur jag uppenbarligen försöker "påstå att det är Karins fel".

Tror inte du på något sätt försvarar honom

All fakta om honom är intressant för att på något sätt kunna förstå vad han var för människa.
Citera
2019-02-01, 16:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Nu har jag kollat igenom ett antal bilder.
Bl.a en bild på S.R med gevär, en stående dubbelpipa.

Tyvärr har jag inte kunnat utgöra vilken typ av gevär. I alla fall inte en Husqvarna.

När det gäller K.A. så har jag sett ett antal bilder, bl.a innan hennes FB stängdes för allmänheten.
Även bilderna på K.A. med hunden.

Det enda jag kunde se var att hon hade inga ringar, halvdyra solglasögon, blonderat hår, klockan syns inte.

ztoorm (profil) sade: skrev hon dagar innan morden 18/1 2019 i gruppen Köp och sälj Västmanland på fb
Länk till detta tack!

p0kerfac3 (profil )Vissa länkar funkar inte ( https://m.facebook.com/groups/378050...82291331847180) Svaret är "bli medlem" Men hallå ALLA har inte FB!

För övrigt får jag en kraftig känsla av PAJKASTNING och person angrepp.
Om det är något som vi behöver i denna tråden så är det FAKTA!!

INTE mängder med spekulationer för det kan ALLA också göra i sina egna tankar. Om man är ute i denna tråden så eskalerar det till sandlådenivå.

SKÄRPNING NU!
Citera
2019-02-01, 16:46
Medlem
p0kerfac3s avatar
Theredrose, Hej!
Med all respekt, men du skulle inte kunna tänka dig att berätta mer för att sudda ut lite frågetecken?

Funderar på det här så mycket dagligen och jag vill veta vad som drivit Samuel över bristningsgränsen. Jag ser inte bara någon som bragt sina barn om livet, jag ser också en väldigt trasig och vissen själ, och skulle så gärna vilja ha lite klarhet i vad som kan ha lett honom till beslutet han tog.

Oerhört berörd av detta och även mannen bakom och innan allt det här.
Citera
2019-02-01, 17:41
Medlem
Fyfarao vad denna människa verkar ha varit älskad av sin omgivning. Bara hårda ord från dom som inte kände honom.

Många fina historier och in lägg på hans FB. Grannen har beskrivit honom som mycket familiär. Pojkarna var hans allt. Helgen innan åkte han skrillor med grabbarna.

All kärlek till Samuel Rehn, ser bara en mycket älskad människa! VAD GJORDE KARIN SOM DREV HONOM ÖVER KANTEN EGENTLIGEN?

Hoppas han och killarna har det bra ❤️
Citera
2019-02-01, 17:44
Medlem
desammlass avatar
såg videon och vet inte vad ja ska säga tappade talförmågan
Senast redigerad av desammlas 2019-02-01 kl. 17:51.
Citera
2019-02-01, 17:49
Medlem
Eldpumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Utdrag ur bilintervjun från 2017:

"– Förra sommaren hade jag högt blodtryck. Båda mina föräldrar och min moster dog förra året inom några veckor och hästarna gick dåligt, så förra julen var det fruktansvärt jobbigt. Jag har alltid varit en glad gubbbe, men då var jag väldigt deprimerad och läkarna sa åt mig att jag behövde ta ett break för annars skulle jag inte orka. Jag har två barn, fyra och sex år, så för deras skull har jag valt att varva ner. Fyra hästar är lagom för mig.
Med Roadscanner hoppas Samuel att vändningen är på väg."

Ja, det breaket som läkarna rekommenderade honom blev det väl inte så mycket av vad det verkar.
Det tycks ha fortsatt åt fel håll bara? Fast vid denna intervjun försöker han kanske gaska upp sig iallafall men av någon anledning.
Har tappat ort mig på hästarna - någon som minns vad som hände sedan med Roadscanner?
Citera
2019-02-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
https://streamable.com/md44u

Filmen

K.A finns på FB
Gå in på S.Rs Facebook. Scrolla ner till filmen på grabbarna. Hon har gillat videon.
Citera
2019-02-01, 17:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose
Tänkte klargöra lite kring hästbiten där det verkar vara många spekulationer!
För det första - SR sålde INTE Rocky Reach till Karin! Det kan vem som helst se även genom att gå in på travsport.se. Karin tog över träningen då SR gett upp med hästen p.g.a. alla skador, som ju Karin såklart visste OM eftersom de var sambos och hon också var delaktig i hästarna på gården. Det fanns inga hemligheter där. Hästen var bland annat opererad flera gånger och jag vet att de gjort allt de kunnat för att den ska fungera. Karin hade den på sin träningslista i ett par månader och det var tillåtet eftersom man som B-tränare får träna häst som är i ens egen eller nära anhörigs ägo.
Timeout det du skriver om hur det gick till med Rocky reach är väldigt långt från sanningen.
Hästen såldes aldrig utan bytte bara tränare på papperet, eftersom den var kvar i samma stall.

SR plågar hästar, som nån spekulerat i. Tvärtom om är nog SR en av de tränare som många skulle vilja ha sin häst hos. Han var en pionjär inom detta att ha hästarna på lösdrift (ute dygnet runt), att låta dem slippa stå inne i en box mellan 14-07 som det är i många travstall. Han lät dem vara fria, som hästar bör hållas och det märktes då på hans prestationer att han gjorde allt rätt. I stort sett alla hästar han tagit sig an har presterat bra och alla har visats upp i fint skick på banorna. Det är vääääldigt ovanligt att som så liten amatör ha haft så många bra hästar som han har haft. Det är ingen slump. Att dessutom med så litet material (få hästar i stallet) ha så bra resultat, är ganska unikt. Visst, han hade fler hästar och bättre resultat för ett tiotal år sedan, men han fick ju lov att trappa ned p.g.a. hälsan redan då, för att sedan trappa ner ytterligare för nåt år sen. Men trots det, så har de få hästar han haft kvar i stallet presterat på en hög nivå! SR var en mycket duktig tränare som tog hand om sina hästar på ett ypperligt sätt, och han var som hästkarl en förebild för många!

Han sålde även sin Sauron Pil till Kristian Huselius för en hög summa och jag skulle kunna tro att det är där skatteskulden kommer in i bilden. Men det VET jag inte, enbart spekulation. Men man ska ju momsa och skatta och det kanske inte blev riktigt korrekt?

Kan också tillägga att som nån spekulerat i - godismarianne tog mkt hand om barnen. Det gjorde hon. Under hösten har dock SR kört betydligt mindre än han brukar, eftersom han haft barnen och satte de främst.

OCH NEJ - för femtioelfte gången så försvarar jag fortfarande inte hans handling. Jag försöker bara ge lite bakgrund. Oavsett vilka "omskrivningar för mord" jag använder eller hur jag uppenbarligen försöker "påstå att det är Karins fel".
Vad har detta att göra med mordet!!!??,,
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Fyfarao vad denna människa verkar ha varit älskad av sin omgivning. Bara hårda ord från dom som inte kände honom.

Många fina historier och in lägg på hans FB. Grannen har beskrivit honom som mycket familiär. Pojkarna var hans allt. Helgen innan åkte han skrillor med grabbarna.

All kärlek till Samuel Rehn, ser bara en mycket älskad människa! VAD GJORDE KARIN SOM DREV HONOM ÖVER KANTEN EGENTLIGEN?

Hoppas han och killarna har det bra ❤️
Vete fan hur hon lyckades med detta. Men säkert är att hon är en del i det. En känslig själ är lätt att driva in i döden.
Citera
2019-02-01, 18:05
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0kerfac3
Theredrose, Hej!
Med all respekt, men du skulle inte kunna tänka dig att berätta mer för att sudda ut lite frågetecken?

Funderar på det här så mycket dagligen och jag vill veta vad som drivit Samuel över bristningsgränsen. Jag ser inte bara någon som bragt sina barn om livet, jag ser också en väldigt trasig och vissen själ, och skulle så gärna vilja ha lite klarhet i vad som kan ha lett honom till beslutet han tog.

Oerhört berörd av detta och även mannen bakom och innan allt det här.
Vi är då två som ser den trasiga själen. De resterande tusentalet i detta forum ser bara en ond mördare.
Citera
2019-02-01, 18:10
Medlem
K.Blomkvists avatar
Kanske S.R överkänsligt. (TEORI)

https://www.expressen.se/premium/hal...jag-ar-en-hsp/

https://www.mabra.com/7-saker-en-hog...or-att-ma-bra/

https://www.hspforeningen.se/hogkans...hogkanslighet/

https://www.hsperson.se/

Kolla dig själv här:
https://www.expressen.se/halsoliv/ps...anslig-person/

För övrigt så säger jag all ni som skickar länkar som inte funkar och som inte alla kan titta på.

Ta en skärm bild och skicka dem här: https://imgur.com/

Det är gratis och du behöver inte ha ett konto.

Lägg upp länken här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in