2019-02-01, 12:48
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetimajn
Så hon har inte råd med en taxiresa några kilometer men har råd med två barn. Möjligen fler än så. Men ring en ambulans då om plånboken verkligen är tom.

Ursäkta men du är på gränsen till dum. Du förstår inte att man kan ha värker utan att det är så pass akut att man behöver springa till närmaste taxi och åka Schumacher in till Karolinska för att man har värk. Snacka om att leva i en helt svartvit värld...
Citera
2019-02-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Struntprat! Om det är så omöjligt att ta upp ett kort från jackfickan så ska hon inte ens lämna bostaden tycker jag. Dessutom hade hon ju manligt sällskap med sig. Kunde inte han visa upp hennes kort då om det är så "omöjligt" för henne? Javisst ja, han plankade väl också.

Och vakterna agerade professionellt, korrekt och främst humant. Case closed.
Citera
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kom tillbaka när du är en 7-8 månaders gravid kvinna och se hur du lugnt och sansat du reagerar när ett gäng buffliga vakter börjar dra och släpa i dig samtidigt som folk tränger sig på, filmar och lägger sig i.

Det du skriver har absolut inget med vad jag skrev att göra. Vakterna blir tvingade till att bruka våld när någon gör våldsamt motstånd.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är inte alltid det går att de-eskalera en situation.
Kvinnan vägrade gå av vagnen och la sig ner på sätena istället.
Ska hundratals människor sitta och vänta på att ordningsvakterna ska försöka tala vett med kvinnan så att hon kanske efter ett tag går av frivilligt?

Då kanske det är bäst att låta henne vara och fortsätta trakassera killar som verkar lite muntorra och nervösa i stället.
Citera
2019-02-01, 12:50
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jävligt osoft video. Typiska röv-vakter. Spelar ingen roll om hon plankar - brukar man våld mot en höggravid kvinna är man en röv. Skönt att dom är tagna ur tjänst.

Dom kommer säkert dyka upp i dörren på Broder Tuck nu😜

Hur skulle du ha löst situationen då smartis? Om du varit en av biljetkontrollanterna och kvinnan skriker knuffar o vägrar gå av på en tunnelbana där alla väntar på att få åka?

Hade du inte fått ut henne så sprider sig ryktet snabbt bland resernärerna att man inte alls behöver betala SL- kortet ...mao ingen behöver följa våra demokratiska lagar till sist .

Ja! Vad hade du gjort där som biljettkontroll? det vill jag gärna veta.
Citera
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Såg filmen igår kväll när den hade kommit ut på instagram, det handlar absolut inte om någon övervåld.
Ordningsvakterna tycker jag arbetar lugnt och metodiskt med en rabiat gravid plankare.
Känns som att kvinnan har ställt till en scen redan i Gamla Stan eftersom biljett kontrollanterna klev på i T-centralen och vakterna väntade vid Hötorget. Att kvinnan inte skäms ögonen ur sig, fan vad pinsam individ och att ha med sig barn när man håller på det här sättet?!? Hoppas polisen även skrev en orosanmälan till soc.

Och inte fan var hon på väg till BB, finns nämligen inga åt det hållet på gröna linjen.
Tycker mest synd om stackars barnet som har en idiot till morsa som inte kan sköta sig.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det du skriver har absolut inget med vad jag skrev att göra. Vakterna blir tvingade till att bruka våld när någon gör våldsamt motstånd.

Jag ser inget våldsamt motstånd i filmen, endast en panikslagen gravid kvinna med en litet barn.
Citera
2019-02-01, 12:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Hur skulle du ha löst situationen då smartis? Om du varit en av biljetkontrollanterna och kvinnan skriker knuffar o vägrar gå av på en tunnelbana där alla väntar på att få åka?

Hade du inte fått ut henne så sprider sig ryktet snabbt bland resernärerna att man inte alls behöver betala SL- kortet ...mao ingen behöver följa våra demokratiska lagar till sist .

Jag hade låtit henne åka vidare utan biljett.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Eller så skiter vakterna bara i att avlägsna henne från första början.

Precis som de gör med zigenarna. Kan de se mellan fingrarna för en folkgrupp så ska de nog gå bra med en till.

Eller tvärtom, få ut tattarna också ? Det vore mer riktigt och rättvist ?
Citera
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
För det första ser jag absolut inget ”våldsamt motstånd” i videon.

För det andra kan man bli jävligt fuckad i huvet när man är höggravid. Många kvinnor kan nog vittna om att de ABSOLUT inte vill att okända män tar i dem när de är 9 månaders-gravida.

Det våldsamma motståndet ska ha skett i vagnen innan videon börjar. Men även icke våldsamt motstånd som hon visar i videon kräver att man brukar våld för att kunna avvisa personen.
Vad spelar det för roll om man blir fuckad i huvudet när man blir gravid? Man måste fortfarande följa lagen. Hon plankade knappast för att hon var gravid.
Det enda hon gör är att leka offer.
Citera
2019-02-01, 12:53
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna

Hahaha, ja om detta hade skett hade ryktet snabbt spridit sig att det är ok att åka gratis om man här höggravid. Lolz.

Här är en liten fundering till dig: Om man är höggravid kanske man borde få åka gratis?

För övrigt vet vi ingenting om hon saknade biljett eller inte, hon kanske inte hittade den eller fick panik av vakterna som är jävligt hotfulla med sin jävla blatte-svenska och kaxiga uppsyn.
Citera
2019-02-01, 12:53
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Jag ser inget våldsamt motstånd i filmen, endast en panikslagen gravid kvinna med en litet barn.

Okej en vakt måste bruka våld när någon gör motstånd när den blir avvisad.

Citat:
Då kanske det är bäst att låta henne vara och fortsätta trakassera killar som verkar lite muntorra och nervösa i stället.

Nej ordningsvarkternas jobb är att upprätthålla ordningen i tunnelbanan, då ingår det att hindra människor från att planka och avvisa dem om de gör det.
Senast redigerad av mendokse 2019-02-01 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in