2019-02-01, 10:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Men anledningen till att det blir bråk har ju att göra med att de inte är tillräckligt brutala, visste folk att de fick en sex månaders sjukhusvistelse vid minsta tjafs så skulle förmodligen inget tjafs uppstå.

Nu polisutreds de våldsbejakande knektarna. Bra så. Bära hand mot en gravid kvinna. Vilka rasistiska grisar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-gravid-kvinna
Citera
2019-02-01, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Jag har sett alla tillgängliga filmer nu.
Man kan ju konstatera att, inte under någon del av filmerna brottas kvinnan ned. Hon lägger sig ned och blir hållen i armen av väktarna för att inte ramla omkull och för att inte smita. Men det är tydligt att det är hon själv som vräker sig ner på bänken och golvet.

Resten av tiden låter de henne vara medans hon ligger ner och skriker och traumatiserar sitt barn.

Vad gör hon ombord på tåget som får kontrollanten att tillkalla vakt?
Hon har förmodligen inte sagt: "jag har förverkar och måste till sjukhus, kan du vänligen ringa en sjuktransport som kan möta upp mig på nästa station?"

Jag förstår inte varför folk går igång på en sådan här snyfthistoria (eller jo det gör jag, folk är dumma i huvudet). Hon blir påkommen med att inte ha någon biljett, hon ställer till en sjuhelvetes scen och väktare tillkallas. Hon blir avvisad av väktare och lägger sig ner och skriker och beter sig. Ingen slår henne, ingen brottar ned henne, ingen kallar henne elaka saker.

Vad är problemet??? Ingenting har ju hänt, förutom att hon har skrikit lite i tunnelbanan.

Vänstern ser på svarta som hjälplösa barn.

Man har förvisso svårt tänka sig en vit svensk kvinna bete sig såhär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyzzz
"Om jag varit gravid och åkt med ett litet barn utan biljett"
MAN FÅR INTE ÅKA UTAN BILJETT?
Och när man blir påkommen har man absolut ingen rätt att skrika åt kontrollanten, kontrollanten gör ju helt rätt?
Vakter tillkallas eftersom hon obefogat skriker åt kontrollanten och skapar oreda.
Kvinnan blir därför avvisad, och HÄR kan du se hur hon då bemötte vakterna som lugnt försöker avvisa henne från tåget och säger åt henne "lugna dig, du har ditt barn här".

Självklart ska kvinnan avvisas och ges kontrollavgift som alla andra. Jag tycker inte att man fysiskt brottar ner en gravid kvinna om hon inte utgör en fara för sig själv eller andra vilket inte är aktuellt i detta fall
Citera
Bannlyst
Jag förstår n varför det krävdes 6 vakter samt okänd antal poliser för att avisa henne från tunnelbanan.

http://forumbilder.se/I4EAE/163dc453...2-372b2e7f4aa2
Citera
2019-02-01, 10:24
Medlem
För jävligt att kvinnan begår ett brott med en barn i sällskapet och ett barn i magen. Att inte ha giltig biljett är bedrägeri enligt lagen. Att hon sen inte vill stå för det utan börjar tjafsa och skapar oro både för barnet i sällskap och barnet i magen visar att hon inte bör få någon vårdnad om sitt barn. Jag hoppas att sociala myndigheter beslagtar barnet så att detta slipper växa upp med en kriminell mamma.
Citera
2019-02-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Jag förstår n varför det krävdes 6 vakter samt okänd antal poliser för att avisa henne från tunnelbanan.

Hon ser påtänd ut. Arma stackars barn.
Citera
Bannlyst

Citat:
Ursprungligen postat av Hemligahesten
Kulturkrock

Hon ville bara bete sig som svarta gör. Visa sin dotter hur man lurar dunsvensken.

Kunde väktarna avgöra om hon var donkenfet eller gravid?

Varför är många invandrare extremt dåliga förebilder för sina barn?
Senast redigerad av Anonymaalko 2019-02-01 kl. 10:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedsknarkaren
Övertygad om att en VIT gravid kvinna med en femåring dotter skulle fått slippa kliva av.

Jag minns en gång när jag satt på tunnelbanan vid centralen en sen kväll och en latinosnubbe, säkert chilenare, klev på och satte sig snett mitt emot. Efter en stund kom två vakter gående genom tåget, fick syn på honom och sa att han måste kliva av för att han var berusad. Han var inte ett dugg stökig. Satt bara där helt lungt på sista tåget hem. Ändå blev han avvisad. Vinglade inte ens när han gick. Tjafsade inte utan bad bara hövligt om att få åka hem. "Man får inte åka tunnelbana berusad" sa de jävla skitstövlarna till vakter. Jag är själv snövit svensson och har aldrig haft problem med vakterna trots att jag åkt tunnelbana både aspackad och bäng många gånger. Det måste vara förjävligt att vara icke-vit invandrare i Stockholms nattliv.

Tvärt om - det är nästan bara vita som tvingas av tågen numera. Anledning är den sådana som DU som skriker RASISM så fort man ens tittar åt en neger. Det är också du och dina gelikar som fått riksdagen att stifta lagar som gör det LÖNSAMT för dessa grupper att blir kränkta och som en effekt av det har vi scener som denna.
Det enda vakterna gör är att titta på medan hon kör sin show i hopp om att kunna kvittera ut pengar från DO. Hon lär knappast få en Guldbagge för den insatsen. Aldrig sett någon som spelar över så mycket - om hon velat vara det minsta trovärdig i sin roll hade hon hållit ingen lite. Angående sjukhusbesöket så var väl det ett förslag från vakterna - för det kan aldrig var bara att ligga och rulla runt sådär när man är gravid, vilket hon kanske själv borde förstått innan hon kastade sig på golvet.
Citera
2019-02-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu polisutreds de våldsbejakande knektarna. Bra så. Bära hand mot en gravid kvinna. Vilka rasistiska grisar.

Är graviditet en ras nu också?
Citera
2019-02-01, 10:27
Bannlyst
De svarta borde vara glada nu.
En svart kvinna som får samma behandling som en vit hade fått. Eller gäller rasism bara när de svarta tjänar på det.
Om de nu börjar avvisa romer också så har vi snart en jämnlik och rasistfri tunnelbana.
Citera
2019-02-01, 10:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Kvinnan beter sig märkligt enligt mig å borde inte uppföra sig på detta sätt då hon är gravid å dessutom har barn med sig !
Det är ju hon själv som får hela situationen att uppstå skrik motstånd m.m .
Socialen borde kolla upp henne för hennes barns skull !
Citera
2019-02-01, 10:30
Medlem
Kvinnan har ju inte betalat sin biljett. Det är ett mycket allvarligt brott med upp till 1500 kr i böter. Enligt proportionalitetsprincipen så borde det väl åtminstone legitimera att vakterna bryter en arm eller två på brottslingen vid avlägsnandet från T-banesystemet.

"En rättssäkerhetsprincip som innebär att en myndighet inte får använda mer ingripande åtgärder än vad som krävs med hänsyn till ändamålet. En åtgärd får vidtas mot en person bara om skälen för åtgärden uppväger det besvär som åtgärden innebär för den som drabbas.

Proportionalitetsprincipen finns i svensk lag i bland annat 8 § polislagen och 24 kap. 1 § rättegångsbalken."

https://www.alltomjuridik.se/ordlist...tetsprincipen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in