2019-01-31, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Har jag påstått att Malin blev våldtagen?
Har du nått som bevisar att den här Tommy Salenkvist blev dömd för våldtäkt på en handikappad?
Har du inget underlag på det, så varför sitta och påstå saker som absolut inte stämmer?
Men har du nått som pekar och som bevisar det så lyfter jag på hatten.
Senast redigerad av Blajan6717 2019-01-31 kl. 16:22.
Citera
2019-01-31, 16:13
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Fimparna var en nyhet i TV-programmet Brottsjournalen och som det inte talats om tidigare.

Frågan blir då om Malin satt sig ner på gravkanten och rökt ett par cigg ihop med "Rickard Lejonhjärta", som räddat henne och skulle föra henne till en hållplats, eller om ngn annan varit där tidigare och rökt? Därom kan de lärda tvista, LGW som annars brukar vara skarp i sina analyser sa inget.
Vi nu gamla blev ju daktade unga år i det gamla systemet så i vanligt ordning har vi fått en fribiljett till att även få medverka i snutens nya DNA - register helt gratis då man alltid blir dömd på gamla papper i sverige.

Och i det stora hela så skulle det finnas DNA - spår att gå på så skulle det ju blinkat rött på skånegatan för länge sedan då annalysmetoden är ju inte helt ny.
Citera
2019-01-31, 16:28
Medlem
Har det fastställts vilket motivet skulle ha varit..?
Citera
2019-01-31, 17:21
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Har du nått som bevisar att den här Tommy Salenkvist blev dömd för våldtäkt på en handikappad?
Har du inget underlag på det, så varför sitta och påstå saker som absolut inte stämmer?
Men har du nått som pekar och som bevisar det så lyfter jag på hatten.
Om du menar att ja ska slänga upp en dom så kan jag inte göra det, men jag vet från säkra källor att det är så.
Citera
2019-01-31, 17:23
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Om DNA.
Det finns inget och har aldrig funnits något tillvarataget DNA på nånting från brottsplatsen. Nu ska man tydligen göra nya försök med skärpet men jag är skeptisk till att det leder nånstans.
Citera
2019-02-01, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Om du menar att ja ska slänga upp en dom så kan jag inte göra det, men jag vet från säkra källor att det är så.
Var i kontakt med Domstol och Riksarkivet och dom hade inget om salenkvist ang våldtäkt eller våldtäkter i huvud taget. Så dina källor är skräp.
Citera
2019-02-01, 08:08
Medlem
Citat:
Var i kontakt med Domstol och Riksarkivet och dom hade inget om salenkvist ang våldtäkt eller våldtäkter i huvud taget. Så dina källor är skräp.

Den som blev dömd för våldtäkt på 70-talet finns inte i något som helst sökbart register hos någon myndighet, bara så att du vet. Att du har fått negativt svar säger därför ingenting.
Citera
2019-02-01, 08:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Den som blev dömd för våldtäkt på 70-talet finns inte i något som helst sökbart register hos någon myndighet, bara så att du vet. Att du har fått negativt svar säger därför ingenting.
Det gäller inte 70-talet då skulle GM ha varit typ10-12 år
Citera
2019-02-01, 08:15
Avslutad
Verkar som den här salenkvist bara har suttit inne för bilstölder, nån liten misshandel, Ja rena skitsakerna enligt mig. Verkar vara lite IQ fattig om man säger så.
Citera
2019-02-01, 08:16
Medlem
Citat:
Det gäller inte 70-talet då skulle GM ha varit typ10-12 år

Han är född 1962. Under 70-talet var han som mest 17 år och någon säger här att han suttit på en ungdomsanstalt.

Vet du att det inte hände under 70-talet?
Citera
2019-02-01, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Han är född 1962. Under 70-talet var han som mest 17 år och någon säger här att han suttit på en ungdomsanstalt.

Vet du att det inte hände under 70-talet?
Ja, vad jag har fått fram så var han på nått ungdomshem som hette vedmyra under hela 70 talet i stort sett.
Citera
2019-02-01, 13:18
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Verkar som den här salenkvist bara har suttit inne för bilstölder, nån liten misshandel, Ja rena skitsakerna enligt mig. Verkar vara lite IQ fattig om man säger så.

Exakt vad han har suttit för vet jag inte i detalj men om det däremot är en våldtäkt av en äldre handikappad kvinna i så unga år så krävs det ju ingen större raketforskning i att förstå vad det är för nivå på den människan. Släkten i stort var verkligen ökända i GBG på sin tid och och som jag har skrivit i ett tidigare inlägg så var väl polisens rutin runda med radiobilen alltid utanför deras bostäder.
Hade en bekant på den tiden som hade sin första lägenhet i Göteborg i porten bredvid syrran Magnu*ssonoch där var livat de flesta dagarna i veckan!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in