2019-02-01, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag noterar att du skriver tror. Och det är dig fritt att tro vad du vill. Men om du önskar att misstänkt gärningsman skulle frias helt från misstanke om att begått det fruktansvärda mordet på LW. Så kommer du bli besviken. Det är ytterst ovanligt att en MGM inte är avskriven från alla brottsmisstankar efter så här lång tid i utredningen. Det finns mer som talar för att MGM är skyldig än att han av misstag skulle blivit oskyldigt anklagad.

Obs ! ..... Detta är av yttersta vikt gällande den av gärningsmannen mördade kvinnan. Jag har läst dina inlägg i andra trådar, men nu till ämnet: För att vara fullständigt säker på att du verkligen har kännedom om detta fallet, så skall du vänligen få svara mig på följande fråga som lyder: Kan du bättra för mig vad nedan nummer och bokstavskombinationer har för betydelse gällande Lena Wesström.

GU/471bp /Lena Wesström.

Obs ! ... Jag själv har full kännedom om detta, men nu är frågan direkt ställd ifrån mig till dig.
Citera
2019-02-01, 04:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det har som flera konstaterat blivit oroligt i tråden igen. Och det följer samma mönster som det i princip gjort ända sedan trådstart. Så fort vissa runt MGM granskas så utbryter ett helvete loss i tråd eller utanför via pm. Varför?

För att vi i tråden granskar något känsligt?

För att några vill skydda de granskade?

Borde inte sanningen fungera bättre då? Om man har rent mjöl i påsen varför då lägga möda på att trolla tråden i syfte av försvar? Ge tråden ett vattentätt alibi och vi kan lämna både HD och JG m fl och gå vidare. Det är mer effektivt än att turbulensen. Om denna spekulation nu skulle stämma.

Sedan. Det finns en annan sak som jag har noterat. Av och till i tråden har olika konton dykt upp som betett sig mycket aggressivt, som börjat manipulera och kontrollera tråden. Det har varit personligt smicker i direkt tilltal till de som köpt resonemangen och hätska utfall och syrliga elakheter till de som vågat överhuvudtaget ifrågasätta källa eller logik i den aktuelle användarens hävdande.

Det har varit ett beteende som jag funnit långt mer än att bara vara glad om någon håller med en och kritisk till meningsmotståndare. Det har liksom funnits en vass mer extrem udd där hela tråden i perioder förvandlats till en one man show och en enda persons utredning med oss andra som springpojkar för att hämta in bevis åt hen. Vem som hållit i taktpinnen och dirigerat har varierat, det har varit flera konton men resultatet har varit detsamma. Tråden har styrts på ett sätt som jag funnit ganska obehagligt då det följt dragen av att leva nära en narcissist. Jag har via ett tidigare arbete haft oturen att ha erfarenhet av denna personlighetstyp och har vittnat i en utredning kring en sådan personlighet. Utifrån denna erfarenhet så dristar jag mig ändå till att säga att det finns många likheter. Och det är obehagligt. Bilr vi styrda som får i tråden av någon eller några som finner nöje i detta?

Nu kanske jag låter paranoid men ifall polisens uttalande om att viss planering kan ha förelegat mordet, skulle en GM, vem det nu än är, kunna tänkas ha planerat att använda flashback som ett sätt att strö ut villospår? Jag vet invändningarna att den riktiga utredningen pågår oavsett vad vi gör här och att polisen nog inte ger denna tråd särskilt mycket uppmärksamhet... men samtidigt har ju en del gamla fall blivit lösta tack vare insatser från privatpersoner via fb om jag fattat det rätt från er mer erfarna här. Sedan så behöver en GM, ifall hen är psykiskt störd, inte nödvändigtvis använda sig av detta forum för att rentvå sig eller sprida villospår utan för att hen kanske finner tillfredsställelse i att det blir en katt- och råttalek som hen kan kontrollera. Om vissa spekulationer om en störd, grandios GM skulle stämma så skulle en sådan typ av GM kunna finna denna tråd som en ypperlig arena för att få kontrollera och stå i rampljuset. Jag hoppas att jag har fel men kan inte skaka av mig tanken.

Följdtanken, nu går jag väl kanske för långt, är att om mordet var planerat och GM ansett att tråden varit en arena för manipulation av oklar anledning (för att strö ut villospår eller för att stört leka med andra och få ut kontrollbehov) så kan GM, vem hen nu än är, då visats här i flera skepnader? Flera skepnader bakom samma konton och därtill flera konton? Är vi totaltrollade av en GM som härjar aktivt och styr tråden via multipla konton antingen via öppen tråd eller via hot i PM?

Jag spekulerar bara och kan ärligt idag inte säga att jag är alls säker på vem GM är men jag tycker att vi alla nog bör vara försiktiga med vilka vi delar information till och se upp med de som både beter sig märkligt och fiskar efter information som skulle kunna skada utredningen. Det är svår balansgång att både gräva som vissa gör briljant här och samtidigt inte lämna ut saker kring t ex fynd som bäst borde överlämnas direkt till polisens tipstelefon.

Bra inlägg!

Jag tror att du har rätt!
Citera
2019-02-01, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag tror på en lösning av mordet och att det ska leda till fällande dom.

Åter igen lägger jag in en ny fråga till dig @Moralensväktare, detta med anledning av att jag vill personligt veta vad du står inom detta mordfallet av den till döds bringade kvinnan vid namn Lena Wesström, här kommer frågan som följande till dig lyder:

@Dalaan behöver ingen närmare presentation om du är inkopplad i detta mordfallet.

Obs ! .... Dalaans' har lämnat sina tidsuppgifter till Polisens' mordutredare. Obs ! .... Gällande den sena natten å Måndagen den 14 Maj År 2018, påstår sig Dalaans' höra ett intensivt skrik från annan person, detta skall då ha ägt rum med början från klockan 23:30 och fram till cirka klockan 23:35 då skriken upphörde. Obs ! .... Dalaans' hade sitt sovrumsfönster stående halvt öppet och kunde då enligt sådan förutsättning höra det intensiva skriket från annan person, Dalaans' begav sig sedan ut per fordon för att söka efter platsen var ifrån skriken kunde komma från annan person. Efter cirka 10 minuters sökande per fordon och där Dalaans' inte kunnat finna annan person i nöd, bestämde sig slutligen Dalaans' för att per mobil-telefon kontakta SOS LarmCentralen, så ägde sedan rum , och SOS LarmCentralen mottog det då inkommande mobila samtalet från Dalaans' klockan 23:47:18.

Obs ! .... Noggrant uppmätt, är så ledes sagt att Dalaans' var/är boende 68 meter ifrån fynd-och-mordplatsen, där först två stycken privat personer hade observerat den då avlidna personen bakom ett bullerplank inom Mikaels' distrikt i Nya Hjärsta samt Örebro Län å klockan 14:33 samt Lördagen den 19 Maj År 2018, därefter anlände sedan Polisen till fyndplatsen, därefter anlände sedan kriminal-teknikerna till fyndplatsen och kort därefter tillkallades Rättsläkare till fyndplatsen.

Obs ! .... Nu kommer vi till den gällande och viktiga frågan som jag ställer direkt till dig @Moralensväktare, vilken nu i sin tur följande lyder:

Dalaans' påstod sig hört ett intensivt skrik från annan person Obs ! .... med påbörjad tid klockan 23:30 den sena kvälls-tiden å Måndagen den 14 Maj År 2018 .... Frågan lyder:

Var det Lena Wesström som då lämnade ifrån sig ett intensivt skrik, och som Dalaans' då vid det aktuella tillfället hörde ? ........ eller ........ var det någon annan persons' intensiva skrik som Dalaans' då vid det nu aktuella och omtalade tillfället fick höra ?

Förtydligande av frågorna nedan och tidigare ställda enligt ovan:

A:1 / Var det Lena Wesström som skrek ?

B:2 / Var det istället mot ovan sagt annan person som skrek ?

Det skall bli högintressant att få taga del av ditt svar gällande en av de två ställda frågorna.

Mvh/ @JokerMannen.
Citera
2019-02-01, 06:07
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
På tal om planering... ... så har jag fått för mig att en hel del av de som uppfört sig extremt för att skydda SD, HD och JG är registrerade här i april...

Oj! Bra grävt!
Citera
2019-02-01, 06:40
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Haha, jo jag har onekligen ett lätt bisarrt detaljminne 😊 Det var MV som berättade att mordet tros ha föregåtts av viss planering. Vilket säkert stämmer, det är också ganska vanligt vid mord i nära relationer.
Men nej, det här inte gått ut någon officiell information eller artiklar om det.

Du verkar veta en del om våld i nära relationer. Själv är jag tyvärr ganska okunnig. Vad menar du med att det är ganska vanligt med förberedelser i sådant våld? Vilken sorts förberedelser är det som är vanliga? Jag trodde i min enfald att det var tvärt om.
Citera
2019-02-01, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
På tal om planering... ... så har jag fått för mig att en hel del av de som uppfört sig extremt för att skydda SD, HD och JG är registrerade här i april...
Det är precis som Du skriver... många tankar dyker upp när man läser tillbaka i tråden!
Citera
2019-02-01, 07:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Du verkar veta en del om våld i nära relationer. Själv är jag tyvärr ganska okunnig. Vad menar du med att det är ganska vanligt med förberedelser i sådant våld? Vilken sorts förberedelser är det som är vanliga? Jag trodde i min enfald att det var tvärt om.

Sala-morden är ett exempel på planering. GM mördar sina egna barn på exets födelsedag som en ultimat hämnd för att hon hade lämnat honom för en yngre man. I detta fall har vi nog också en GM som har planerat lång tid innan han skrider till verket.

MGM och BO har tidigare haft en relation i smyg. Det kan antas att LW tröttnade på att vara nr 2 och lägger fokus på att gå vidare någonstans runt sommaren -16. Detta accepteras inte av den grandiose SD som vill kunna fortsätta med LW utan att skilja sig från barnens mor? Kanske hans självkänsla får sig en knäck när LW ser ut att ha roligt med andra män? Han börjar då stalka, trakassera och hota henne för att visa vem som bestämmer när LW ska på event med ML? Tankar om hämnd snurrar i huvudet, men han måste bli smartare för att hon inte ska kunna anmäla honom och framlägga fler bevis än det som fanns med i hennes återtagna polisanmälan?

Vid FAD -17 upptäcker SD ett nytt hot - Beh*ld*rX som är yngre och dessutom mycket mer framgångsrik än honom inom geocachingen? SD bestämmer sig för att bli vän med "hotet" och lovar offentligt i en loggningstext att "alltid vara snäll" mot sin nye vän.
Nu gror hämndplanerna igen?

LW vill vara vän, trots att SD knogknuggat hennes huvud vid en tidigare incident i hans bil, men det går inte? LW vill kunna gå vidare med andra relationer i sitt liv om inte SD är beredd att lämna HD? SD vill både ha kakan och äta den, så till slut blir LW så arg att hon berättar för HD vilken tölp till man hon är gift med? Un-friendning sker därefter på Fb och JG hakar på i sympati för HD?

SD leker vidare och lovar HD att inte ha kontakt med LW men han kan inte hålla sitt löfte, så HD gör något radikalt - fixar eget geokonto och börjar cacha med JS (Sill*n). Långvarig söndring har tärt i äktenskapet och nu har SD verkligen börjat på allvar med sina mordplaneringar? Strategitankarna kan inte hållas borta och olika scenarier spelas upp i hans huvud med planering om hur han ska undvika bli misstänkt.

Kontakterna med LW sker endast när de råkar befinna sig på samma platser. De undviker varandra av hänsyn till HD, men så bryter LW benen och blir beroende av andras hjälp. Nu passar SD på att snirkla sig in hos LW genom att vara hjälpsam samarit? LW känner att det inte är bra, han blir för intensiv och kontrollerande? Hon beslutar sig för att berätta för HD igen? Nu blir måttet rågat för HD och hon begär skilsmässa. SD blir galen, men är samtidigt rationell i sina mordiska planeringar som tagit ny fart?

Våren -18 är hemsk för SD - alla sviker honom och allt är Lenas fel? Medelålderskris och lämnad ensam av kvinnorna i hans liv, gör honom väldigt farlig?

SD ser sin chans att skrida till verket precis innan han ska till USA. Han tar sig till LW och ger henne chansen att ändra sig med Norgeresan och istället följa med honom? Hon skrattar och säger att "det där skulle du sagt för två år sen"? Det brinner i SD:s huvud, han snor hennes mobil för att rota i den? Hon följer efter och välbekant i området tar han vägen nedför Byalagsgatan till hörnet där man kan gå bakom planket. Tjafs pågår och SD bestämmer sig för att nu ska det ske, hon ska minsann få och ett uppdämt emotionellt behov av att skada henne tar över samtidigt som han är rationellt medveten om vad han gör? Lena dör och sen blir det bråttom att starta operation "röja spår"? Han ångrar sig inte - istället tycker han det är skönt att "problemet" är borta?

MGM tror han är smartare än andra och att han tänkt på allt? Dock tror jag att mobila digitala spår blir hans fall i fallet...
Citera
2019-02-01, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där du skriver om mot slutet och som du samtidigt kritiserar dig själv för att vara spekulativ, att GM är inne på tråden i flera skepnader och ställer till oreda. Det har jag tänkt länge, att det är så. Spekulationer även från min sida, så klart, ändå tror jag att det är så...

Instämmer med er båda i de spekulationerna! Däremot ska vi komma ihåg flashbacks regler så ingen åker på ofrivillig semester.
Citera
2019-02-01, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är precis som Du skriver... många tankar dyker upp när man läser tillbaka i tråden!

Kontot @Energizer666

EVENT SUNDSVALL 2018

Ingen utlovad film inkommen till polisens' utredare i Örebro som bevismaterial som skulle vara till SD:s fördel.

Ingen anmälan finns till Örebropolisens' kännedom beträffande händelsen vid Event Sundsvall 2018.
Citera
2019-02-01, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Kontot @Energizer666

EVENT SUNDSVALL 2018

Ingen utlovad film inkommen till polisens' utredare i Örebro som bevismaterial som skulle vara till SD:s fördel.

Ingen anmälan finns till Örebropolisens' kännedom beträffande händelsen vid Event Sundsvall 2018.
För att ingen ska missförstå... det var Fröken Sverige jag svarade... inte Dig!
Citera
2019-02-01, 08:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Bra inlägg!

Jag tror att du har rätt!

Tack!
Citera
2019-02-01, 08:25
Medlem
[quote=Philomena|66612211]Det har som flera konstaterat blivit oroligt i tråden igen. Och det följer samma mönster som det i princip gjort ända sedan trådstart. Så fort vissa runt MGM granskas så utbryter ett helvete loss i tråd eller utanför via pm. Varför?

För att vi i tråden granskar något känsligt?

För att några vill skydda de granskade?

Borde inte sanningen fungera bättre då? Om man har rent mjöl i påsen varför då lägga möda på att trolla tråden i syfte av försvar? Ge tråden ett vattentätt alibi och vi kan lämna både HD och JG m fl och gå vidare. Det är mer effektivt än att turbulensen. Om denna spekulation nu skulle stämma.
/.../

Citerar bara början av ditt inlägg Philomena.

Jag har tidigare gått igenom tråden för tiden när ett annat bär dök upp för att se vad jag skrev då iom att namnet var så likt - spekulerar i att jag måste ha skrivit nåt för att "förtjäna" att förväxlas med det giftiga bäret. Eller så var fantasin slut och mitt nick flimrade förbi. Eller så gillar personen smultron. Hursomhelst minns jag inte att det var nåt specifikt som orsakade svarta listan, det var väl förfrågningar om JG &/ HD. Oavsett oerhört obehagligt även om jag aldrig fick hot riktade mot mig, däremot kan man ju se nicket som ett vagt, dolt hot.

Tack för dina välformulerade tankar och funderingar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in