2019-01-31, 21:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Precis, i de banorna går mina tankar också. Kanske JM fått mottaga
hot från t ex JG - därav den helt totala personlighetsförändring och
de fullständigt divergerande åsikterna om mordet, som vi noterat
har skett under den här dagen.

JokerMannen är i så fall inte den första och enda i denna tråd.
Vi hade väl liknande problem i höstas med hot i PM mot någon eller några skribenter. Då var det också när vi diskuterade personer i SD:s närhet, om jag inte minns fel.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-31 kl. 21:03.
Citera
2019-01-31, 21:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
JM fick ju en varning av admin. Något om att han hade tagit del av obduktionsprotokollet.
Han fick väl en varning för att han svamlade för mycket om jag förstod rätt.
Citera
2019-01-31, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.
Vad har allt det du ovan räknat upp att göra med godhet över huvud taget? Att HD trots allt stannar har i min värld betydelsen.... rädsla tex. Att stanna kvar i ett förhållande där ens partner är psykopat eller annan manipulativ personlighetsstörning har tex att göra med.... för barnens skull
Citera
2019-01-31, 22:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JokerMannen är i så fall inte den första och enda i denna tråd.
Vi hade väl liknande problem i höstas med hot i PM mot någon eller några skribenter. Då var det också när vi diskuterade personer i SD:s närhet, om jag inte minns fel.

Jag blev tyvärr idiotiskt nog indragen i den där svängen med hot förra gången. Har ännu inte förstått alla detaljer och lär väl aldrig göra det men jag tar nu hela debaclet med en nypa salt. Jag försökte stötta den som blev hotad då jag tyckte synd om hen men det resulterade bara i att jag åkte ut på ofrivillig semester. Den som blev hotad började bete sig ytterst märkligt efteråt och lurade till avstängning via PM. Då som nu misstänker jag att vi kan ha göra med ett antal personer bakom flera konton och en massa underliga dimridåer och försök att flytta fokus på sådant tråden var inne på innan. Jag är ledsen att jag gick på det den gången och tänker inte göra om den tabben. Sedan har jag förstått av pålitliga, sansade skribenter att det kan ha tillkommit ytterligare svängar med hot utanför tråden även efter detta men då kring och mot andra användare. De hoten, särskilt om de skulle vara iRL, tar jag mer på allvar. Vi är en rad amatördeckare, ledsna anhöriga, vänner till BO, vänner till MGM och andra som på olika sätt dras till tråden men hot ska baske mig inte förekomma oavsett om vi tycker olika.
Citera
2019-01-31, 22:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt Ratsit.se är SD och HD numera skilda.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt Ratsit.se är "extradottern" inte längre skriven hos UW.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Min magkänsla har beordrat mig att ställa följande fråga:

Vet någon om JG umgås relativt ofta med UW nu för tiden?
Det händer intressanta saker i byn.

Kanske vi får se nya spännande par. SD och JG verkar inte ha synts tillsammans under den sista tiden. Kanske har de funnit varandra igen?

Eller kanske HD och JG nu när HD äntligen har skilt sig.

Var kommer UW in i bilden och med vem?
Citera
2019-01-31, 22:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
”Knarkpundarna” var som du vet bara en hypotes av EGT, ett exempel på personer som rent hypotetiskt skulle ha kunnat existera.

Jag tror nog inte att JM själv tror på "pundarteorin". Han slänger det i ansiktet på oss som tror på att rättsväsendet kan ha rätt. Han vill visa oss att lika fel som "vi" har, har han genom att bara ta random teori.

Vi tror på "skvaller" och då tror han "skvaller"...

Vad jag tror.
Citera
2019-01-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror att det här konstiga fallet snart övergår i ett spaningsmord, åklagaren ÅH har nog inget mer att ta på i detta fallet. Jag tror också att SD snart blir avskriven från alla misstankar och att alla sedan kan gå vidare med sina liv på ett normalt sätt i Nya Hjärsta. SD och HD och JG har nog inte haft det så lätt i sin liv med alla egendomliga misstankar som spridits med massa byskvaller från allt möjligt konstigt folkr.
Vad du svänger och skriver helt plötsligt väldigt annorlunda. Vad händer?
Citera
2019-01-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det händer intressanta saker i byn.

Kanske vi får se nya spännande par. SD och JG verkar inte ha synts tillsammans under den sista tiden. Kanske har de funnit varandra igen?

Eller kanske HD och JG nu när HD äntligen har skilt sig.

Var kommer UW in i bilden och med vem?

JG bor så vitt jag vet fortfarande ihop med en kvinna.
Citera
2019-01-31, 22:26
Medlem
Philomenas avatar
Det har som flera konstaterat blivit oroligt i tråden igen. Och det följer samma mönster som det i princip gjort ända sedan trådstart. Så fort vissa runt MGM granskas så utbryter ett helvete loss i tråd eller utanför via pm. Varför?

För att vi i tråden granskar något känsligt?

För att några vill skydda de granskade?

Borde inte sanningen fungera bättre då? Om man har rent mjöl i påsen varför då lägga möda på att trolla tråden i syfte av försvar? Ge tråden ett vattentätt alibi och vi kan lämna både HD och JG m fl och gå vidare. Det är mer effektivt än att turbulensen. Om denna spekulation nu skulle stämma.

Sedan. Det finns en annan sak som jag har noterat. Av och till i tråden har olika konton dykt upp som betett sig mycket aggressivt, som börjat manipulera och kontrollera tråden. Det har varit personligt smicker i direkt tilltal till de som köpt resonemangen och hätska utfall och syrliga elakheter till de som vågat överhuvudtaget ifrågasätta källa eller logik i den aktuelle användarens hävdande.

Det har varit ett beteende som jag funnit långt mer än att bara vara glad om någon håller med en och kritisk till meningsmotståndare. Det har liksom funnits en vass mer extrem udd där hela tråden i perioder förvandlats till en one man show och en enda persons utredning med oss andra som springpojkar för att hämta in bevis åt hen. Vem som hållit i taktpinnen och dirigerat har varierat, det har varit flera konton men resultatet har varit detsamma. Tråden har styrts på ett sätt som jag funnit ganska obehagligt då det följt dragen av att leva nära en narcissist. Jag har via ett tidigare arbete haft oturen att ha erfarenhet av denna personlighetstyp och har vittnat i en utredning kring en sådan personlighet. Utifrån denna erfarenhet så dristar jag mig ändå till att säga att det finns många likheter. Och det är obehagligt. Bilr vi styrda som får i tråden av någon eller några som finner nöje i detta?

Nu kanske jag låter paranoid men ifall polisens uttalande om att viss planering kan ha förelegat mordet, skulle en GM, vem det nu än är, kunna tänkas ha planerat att använda flashback som ett sätt att strö ut villospår? Jag vet invändningarna att den riktiga utredningen pågår oavsett vad vi gör här och att polisen nog inte ger denna tråd särskilt mycket uppmärksamhet... men samtidigt har ju en del gamla fall blivit lösta tack vare insatser från privatpersoner via fb om jag fattat det rätt från er mer erfarna här. Sedan så behöver en GM, ifall hen är psykiskt störd, inte nödvändigtvis använda sig av detta forum för att rentvå sig eller sprida villospår utan för att hen kanske finner tillfredsställelse i att det blir en katt- och råttalek som hen kan kontrollera. Om vissa spekulationer om en störd, grandios GM skulle stämma så skulle en sådan typ av GM kunna finna denna tråd som en ypperlig arena för att få kontrollera och stå i rampljuset. Jag hoppas att jag har fel men kan inte skaka av mig tanken.

Följdtanken, nu går jag väl kanske för långt, är att om mordet var planerat och GM ansett att tråden varit en arena för manipulation av oklar anledning (för att strö ut villospår eller för att stört leka med andra och få ut kontrollbehov) så kan GM, vem hen nu än är, då visats här i flera skepnader? Flera skepnader bakom samma konton och därtill flera konton? Är vi totaltrollade av en GM som härjar aktivt och styr tråden via multipla konton antingen via öppen tråd eller via hot i PM?

Jag spekulerar bara och kan ärligt idag inte säga att jag är alls säker på vem GM är men jag tycker att vi alla nog bör vara försiktiga med vilka vi delar information till och se upp med de som både beter sig märkligt och fiskar efter information som skulle kunna skada utredningen. Det är svår balansgång att både gräva som vissa gör briljant här och samtidigt inte lämna ut saker kring t ex fynd som bäst borde överlämnas direkt till polisens tipstelefon.
Citera
2019-01-31, 22:39
Medlem
Finns det någon i tråden som har fått något hotfullt PM nyligen.
Lägg ut skiten omgående i tråden om så är fallet.
Citera
2019-01-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Finns det någon i tråden som har fått något hotfullt PM nyligen.
Lägg ut skiten omgående i tråden om så är fallet.

Framförallt: kalla på moderator!
Citera
2019-01-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Framförallt: kalla på moderator!

Japp, håller med.
Allt för att undvika att någon skulle lyckas tysta någon i tråden
med hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera