Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
JokerMannen är i så fall inte den första och enda i denna tråd.
Vi hade väl liknande problem i höstas med hot i PM mot någon eller några skribenter. Då var det också när vi diskuterade personer i SD:s närhet, om jag inte minns fel.
Jag blev tyvärr idiotiskt nog indragen i den där svängen med hot förra gången. Har ännu inte förstått alla detaljer och lär väl aldrig göra det men jag tar nu hela debaclet med en nypa salt. Jag försökte stötta den som blev hotad då jag tyckte synd om hen men det resulterade bara i att jag åkte ut på ofrivillig semester. Den som blev hotad började bete sig ytterst märkligt efteråt och lurade till avstängning via PM. Då som nu misstänker jag att vi kan ha göra med ett antal personer bakom flera konton och en massa underliga dimridåer och försök att flytta fokus på sådant tråden var inne på innan. Jag är ledsen att jag gick på det den gången och tänker inte göra om den tabben. Sedan har jag förstått av pålitliga, sansade skribenter att det kan ha tillkommit ytterligare svängar med hot utanför tråden även efter detta men då kring och mot andra användare. De hoten, särskilt om de skulle vara iRL, tar jag mer på allvar. Vi är en rad amatördeckare, ledsna anhöriga, vänner till BO, vänner till MGM och andra som på olika sätt dras till tråden men hot ska baske mig inte förekomma oavsett om vi tycker olika.