Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Jaha då fick jag lära mig ett nytt ord idag.

Nej jag är inte...ortorektiker???
Jag tycker bara att mat ska vara kemikaliefri och god.
Jag vägde för mycket ett tag och valde LCHF som viktminskningskost. Jag mådde väldigt bra av den så därför har jag behållit den som livsstil. Numer när jag är smal blir det givetvis inte så strikt längre, men utom vid speciella tillfällen är det fortfarande LCHF som gäller

Jag tränar aldrig och har för övrigt ingen hälsosam livsstil i normal mening. För mig är en hälsosam livsstil att njuta av livet.
Bästa tomatsåsen gör du givetvis på riktiga tomater, helst odlade själv men köpta går även bra, men då vet du inte om de är besprutade eller inte.
Ta 8 tomater, dela dessa i mindre klyftor, fräs lite vitlök,lök i olja, ner med tomaterna och låt de koka sönder, mixa med stavmixer och i med lite basilika, salt, eller vad du gillaroch en udd socker. Klart
Gillar man inte skal och frön, skålla tomaterna dela och gröp ur dem, sen som ovan. Såsen blir mkt rödare om man gör så, typ passerade tomater,,,
Tjockare konsistens, nån msk tomatpuré får koka med.
Variationer, ex en skvätt balsam vinäger, rödvin, senap, bara prova dig fram.
Snabbvarianter, tomat på burk, hela eller plomontomater. Nödfall krossad tomat istället för färska tomater.