Citat:
Ursprungligen postat av
yournotlikeme
Bra att du ej har rökt på jobbet, men jag måste säga att det var en väldigt konstig reaktion av din arbetsgivare. Att tvinga dig till drogtest pågrund av att du är ledsen och med all rätt? Har du berättat för din arbetsgivare vad som pågår?
De är inte du ska lida i denna situation, det är dina svin till arbetskollegor. Tror dock du kan vara lugn, det ska mycket till för att ens få avskeda någon som är fastanställd.
Tycker också det är konstigt att dom ville ta drogtest. Min arbetsledare visste allt som pågick, han visste att jag blev misshandlad av mitt ex eftersom jag kom med blåtiror till jobbet och i samma veva drog sig mina vänner på jobbet undan för mig. En dag så bara slutade dom hälsa på mig och slutade fråga om vi skulle på rast tillsammans. Spenderade alla mina raster inne på toaletten för jag tyckte det var jobbigt att sitta själv bland alla kollegor. Berättade det för min chef och han sa han hade märkt att jag var isolerad på jobbet men att han skulle lösa det, ändå placerar han mig ensam på en maskin i ett rum där det är omöjligt för mig att få kontakt med nya kollegor. Hade precis gjort slut med mitt ex och började må bra igen sen kom smällen att jag skulle ta drogtest också.
Det har stressat mig så enormt, för jag vet att jag ser trött och sliten ut men det är så jag ser ut. Går upp 04.30 på morgonen och då pallar jag inte sminka mig. Men nu känns de som att jag alltid måste vara på topp och sminkad och göra till mig på jobbet för att dom inte ska tro jag går på droger fast att jag inte gör det längre. Drömmer mardrömmar om att jag tar droger och får sparken på jobbet. Vågar inte ens sjukanmäla mig om jag är sjuk längre för jag är rädd att dom tror jag knarkar. Hjärnan går på högvarv hela tiden.