Citat:
Problemet är att man inte kan lita på KD i migrationsfrågan. Även i det partiet finns det olika falanger som vill ha massinvandring och mjukare tag mot brottslingar och dylikt.
Ebba är den snyggaste partiledaren! Hoppas hon kan locka väljare från häxan Annie Lööf. Om SD, M och KD får över 50% i nästa val lär det bli dom som bildar regering.
Eller så blir det dom vänsterliberala som petar i aborträtten och låter kvinnor abortera fostren i 8 månaden. Det har ju redan hänt, i Kanada tror jag det var. Är det bättre?
Ebba är den snyggaste partiledaren! Hoppas hon kan locka väljare från häxan Annie Lööf. Om SD, M och KD får över 50% i nästa val lär det bli dom som bildar regering.
Eller så blir det dom vänsterliberala som petar i aborträtten och låter kvinnor abortera fostren i 8 månaden. Det har ju redan hänt, i Kanada tror jag det var. Är det bättre?
Du kan nog ha rätt i att det kan bli svårt att lita på KD i migrationsfrågan. Skulle SD bli ett litet parti igen så kan man nog glömma en förändring i migrationsfrågan. Då kommer M och KD helt lämna sin hårda retorik som man börjat med de senaste åren. Så länge man är beroende av SD och ser att oppinionen går åt deras håll kommer man ju fiska röster på det viset. Man skulle nog aldrig bilda en regering tillsammans med ett litet SD.
Så det innebär ju att enda sättet att göra kraftiga åtgärder i migrationsfrågan är att SD är så pass stora att de får sitt inflytande tillsammans med M och KD. Frågan är bara om M och KD nånsin kommer gå den vägen? Förmodligen ser de hellre att det bildas pajasregeringar likt den som kommit till nu och fortsätter i opposition tills M och KD tagit SD:s röster.
Jag kan inte riktigt höra från M och KD att de försöker baka in SD i en ny högeropposition, hörde man det i debatten idag? Kristersson lät mest besviken och arg. Ebba gjorde ett bra jobb men bjöd hon in SD i sina formuleringar?