2019-01-30, 22:37
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Bestämmer du det?
Vi har religionsfrihet i Sverige.
Du vet inte vad Sverige behöver även om du vill låta påskina det här.

Kan man bara flytta till Saudiarabien? (googla)

Läs på innan du impulspostar...

Tror du att det svenska folket eller ens någon politiker uttrycker sig om att sharialagar är något som det svenska samhället ska ha? Vill du ha dessa lagar så är det bara att flytta.
Vad får dig att tro att du kan tala för vad det svenska folket vill ha? Det är det svenska folket som har gett araber tillåtelse att befinna sig i sitt land, ok?
2019-01-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Dom här brotten du syftar på?

https://www.expressen.se/geo/carl-fridh-kleberg/vanta-lite-ska-saudiarabien-leda-fns-manniskorattspanel/
Vilken dum fråga. Du behöver inte länka till dramatiska artiklar.

Som muslim tror jag på Allah, hans sändebud och Koranen...
Vill du veta vad det innebär, förkovra dig.
2019-01-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Tror du att det svenska folket eller ens någon politiker uttrycker sig om att sharialagar är något som det svenska samhället ska ha? Vill du ha dessa lagar så är det bara att flytta.
Vad får dig att tro att du kan tala för vad det svenska folket vill ha? Det är det svenska folket som har gett araber tillåtelse att befinna sig i sitt land, ok?
Men jag är svensk och en del av det svenska folket så du kan ta ditt raseriutbrott och stoppa ner det i byxfickan tillsammans med din knytnäve...

Allahu akhbar!
2019-01-30, 22:42
Medlem
Citat:
Vilken dum fråga. Du behöver inte länka till dramatiska artiklar.

Som muslim tror jag på Allah, hans sändebud och Koranen...
Vill du veta vad det innebär, förkovra dig.

Dum fråga?
Är det Allah som har bestämt straffen?
2019-01-30, 22:43
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubriken gäller inte längre, eftersom den ursprungliga trådstartaren har övergivit tråden och minst två andra användare har tagit sig an uppgiften att svara i trådstartarens ställe. Rubriken är därmed ändrad.
Utgången rubrik: "Högutbildad svensk med bostadsrätt som konverterat till islam. Ställ era frågor"

Kom ihåg att hålla er On topic. Användares benägenhet att inte kunna hålla sig till ämnet är inte unik för den här tråden, utan är någonting som drabbar hela religionsforumet, men försök att hålla er till ämnet. Inlägg som bryter mot 0.03 kommer att raderas med eller utan varning.

/Mod.
2019-01-30, 22:44
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Men jag är svensk och en del av det svenska folket så du kan ta ditt raseriutbrott och stoppa ner det i byxfickan tillsammans med din knytnäve...

Allahu akhbar!

1. Du skojjar runt.
2. Du har en politisk agenda att skapa opinion.
3. Du är en idiot.

Vill du ha något mer sagt?
2019-01-30, 22:47
Medlem
Citat:
Kan du för en gångs skull eloberara, som t.ex. att otrohet ger dödsstraff
Vad? Vill du att din fru ska vara otrogen mot dig?
Eller vill du själv ha möjligheten att vara otrogen?

(Retorisk fråga, förväntar mig inga vettiga svar)

Förstår du inte att det är dåligt att vara otrogen då de flesta människor inte vill bli bedragna? Och att barn har det bäst om deras föräldrar håller ihop.
2019-01-30, 22:50
Medlem
Citat:
Vad? Vill du att din fru ska vara otrogen mot dig?
Eller vill du själv ha möjligheten att vara otrogen?

(Retorisk fråga, förväntar mig inga vettiga svar)

Förstår du inte att det är dåligt att vara otrogen då de flesta människor inte vill bli bedragna?

Så dödsstraff är befogat när mannen anser att kvinnan är otrogen?
2019-01-30, 22:53
Medlem
Citat:
Så dödsstraff är befogat när mannen anser att kvinnan är otrogen?
Det prövas i domstol. Även om mannen är otrogen men jag tror inte du kommer förstå helhetsperspektivet om du inte är väldigt insatt. Det handlar om att se till helheten och varför alla reglerna finns. Inte som du, rycka lös en sak här och en sak där och göra någon känslomässig tolkning.
2019-01-31, 07:24
Medlem
Citat:
Vet du inte att Religionsfrihet är en mänsklig rättighet. Sådana rättigheter du skrev att alla idioter föredrar.
Vad säger islam om religionsfrihet?
Slipper jag straff om jag inte tror på islams Gud?
2019-01-31, 08:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad? Tror du jag ska börja skämmas för min tro på grund av vad du säger? Eller tro att det du säger är mer sant än Allahs ord? Vilket skämt!

Jag vill ärligt veta hur du vet att det är Allahs ord och inte bara människors ord.
2019-01-31, 09:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Islam är en välsignelse, en gåva från Allah, Den tacksamme uppskattar...

Fast om man kollar på alla ställen där Islam är anammat i statens styre är ju Islam en pest, en förbannelse och ett hinder för all utveckling. Det är åtminstone hur det verkar för mig. Totalitära och sekteriska samhällen som hatar och avskyr allting som är annorlunda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in