2019-01-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Sanning kommer man fram till på andra sätt än att bara upprepa något om och om igen.
Jaså? Skriv till skolverket och be dem sluta med denna typ av inlärningsmetod på sina offer eleverna då.

(Kanske också till barnombudsmannen angående alla föräldrar som upprepar massa när dom lär barnen prata, äta, gå mm)

(Btw, inte ännu lagt märke till att skapelsen består av många upprepningar? 😁 mån, tis, ons, tors, fre, lör, sön
Jan, febr, mars, apr...
1, 2, 3, 4...
2015, 2016, 2017, 2018, 2019...
Vinter, vår, sommar, höst...
Bli till, födas, leva och föröka, dö
Vakna, äta, göra behov, sova...
Vi behöver kanske inte bli långrandiga på den punkten eftersom du är i uppror mot upprepningar.)
2019-01-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Men hela poängen är ju att de som idag kallas för samarier egentligen var två av israels stammar, och som då naturligtvis inte kom till området och bildade Samaria förrän efter uttåget ur Egypten och ökenvandringen. Eller påstår du något annat?

du hänger upp dig på petitesser i din desperation. de kallade sig ju uppenbarligen samarier (typ. se tidigare inlägg) långt innan.

Citat:
Under ökenvandringen var de ju naturligtvis helt logiskt israeliter som alla andra ur de israeliska stammarna. De kan ju knappast ha uppkallats efter en landsdel som de ännu inte kommit fram till, eller hur?

tja, de kan ju ha gett landsdelen namn efter vad dom kallar sig själva?
2019-01-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag tycker det är intressant. Det är kul att höra vad folk tror, men framförallt varför de tror som de gör. Det är där det ofta brister.
Du tycker bara det är intressant att höra din egen röst...
2019-01-30, 21:56
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
du hänger upp dig på petitesser i din desperation. de kallade sig ju uppenbarligen samarier (typ. se tidigare inlägg) långt innan.

Enligt vilken historiskt pålitlig källa?

Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
tja, de kan ju ha gett landsdelen namn efter vad dom kallar sig själva?

Ja, det skulle de ha kunnat göra, om de kallat sig själva för samarier, men det har vi ju redan diskuterat att de inte gjorde.
2019-01-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Du tycker bara det är intressant att höra din egen röst...
Nä, usch. Hatar att prata inför folk.
Dessutom hade jag nog påstått en massa sanningar eller predikat, om det vore så att jag gillade min egna röst. Men det försöker jag undvika.
2019-01-30, 22:01
Medlem
Citat:
Enligt vilken historiskt pålitlig källa?

jag länkade ju till wikipedia. där kan du ju kolla upp referenserna.

Citat:
Ja, det skulle de ha kunnat göra, om de kallat sig själva för samarier, men det har vi ju redan diskuterat att de inte gjorde.

jag har ju flera gånger skrivit ut vad dom på sitt eget språk kallade sig, tre varianter av "samarier". det här börjar bli löjligt.
2019-01-30, 22:11
Medlem
Citat:
Det verkar som ett visst språk är viktigare för Gud. Varför skulle en god och rättvis Gud tänka så?
Varför inte ge ut sitt budskap på 50 olika språk samtidigt, samt på olika platser i världen?
En god och rättvis Gud skulle agera så.
Varför har du problem med det?
Du vet inte vad godhet och rättvisa är, därför undrar du.

Börja med att läsa Koranen så Insha Allah lär du dig något om godhet och rättvisa. Och då, Insha Allah kanske du förstår.
Att sitta här och kräva svar av muslimer och försöka ställa oss mot väggen kommer inte ge dig det du tror du vill ha.

Men du kanske tycker det skulle vara mer rättvist och gott om du som förälder lärde ena barnet att bara prata franska, andra barnet att bara prata hebreiska, tredje barnet att bara prata finska och fjärde barnet att bara prata afrikaans? Så kan dom ha trevligt tillsammans alla 4 i lekrummet?
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2019-01-30 kl. 22:18.
2019-01-30, 22:13
Medlem
Citat:
Nä, usch. Hatar att prata inför folk.
Dessutom hade jag nog påstått en massa sanningar eller predikat, om det vore så att jag gillade min egna röst. Men det försöker jag undvika.
Andemeningen i mitt inlägg var visst inte så tydlig som jag trodde...
2019-01-30, 22:19
Medlem
F.Hansens avatar
Vad tycker du om att man bestraffar folk i Saudiarabien via sharialagar? Man hugger huvudet av folk offentligt etc. Du tycker säkert det är bra med sharialagar.
2019-01-30, 22:23
Medlem
Citat:
Varför har du problem med det?
Du vet inte vad godhet och rättvisa är, därför undrar du.

Börja med att läsa Koranen så Insha Allah lär du dig något om godhet och rättvisa. Och då, Insha Allah kanske du förstår.
Att sitta här och kräva svar av muslimer och försöka ställa oss mot väggen kommer inte ge dig det du tror du vill ha.

Men du kanske tycker det skulle vara mer rättvist och gott om du som förälder lärde ena barnet att bara prata franska, andra barnet att bara prata hebreiska, tredje barnet att bara prata finska och fjärde barnet att bara prata afrikaans? Så kan dom ha trevligt tillsammans alla 4 i lekrummet?
Nej, det vore dumt av en förälder att göra så. Men vad har det med mitt påstående att göra??
Och jag kommer fortsätta ställa frågor till muslimer. Det till och med uppmanas i trådtiteln. Har du missat det?
2019-01-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Vad tycker du om att man bestraffar folk i Saudiarabien via sharialagar? Man hugger huvudet av folk offentligt etc. Du tycker säkert det är bra med sharialagar.
Vill man inte bli straffad är det ju valfritt att låta bli att begå brott. Men du kanske tycker om brottslingar och brottslighet?

Förresten har Saudiarabien mycket låg brottslighet. Du kanske förstår varför?
2019-01-30, 22:25
Medlem
Citat:
Andemeningen i mitt inlägg var visst inte så tydlig som jag trodde...
Du menade inte röst bokstavligen, men jag gav ett svar som om du gjorde det, samt ett svar som inte utgick från den bokstavliga meningen. Så jo, jag förstod precis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in