2019-01-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu ska jag inte "tjafsa" emot dig eftersom jag verkligen inte har satt mig in i geocachings värld.
På bilden tycker jag inte att det ser ut som geocaching- örhängets kors. Det kan vara en synvilla förstås eftersom bilden är tagen i en vinkel som inte är rakt framifrån och bilden vid förstoring blir otydlig:

https://www.instagram.com/p/tdmTtox5KQ/

Tillägg:
Den spårbara koden, var sitter den?

Jag ser inte heller GX utan ett S eller möjligen en 8 eller en knut eller en liggande åtta som är vriden 90°.
Citera
2019-01-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
En detektor behöver inte vara magnetisk. Det finns mer avancerade guld- och silverdetektorer. Eller sådana som enbart hittar ben/skelett.

Dock är det dyrare grejer och kanske lånas av/eller delas med vissa delar av Försvaret.

Mvh

/FS
Nej, alldeles riktigt 'Fröken_Sverige'!
Detektorn behöver inte vara magnetisk..

Jag har tidigare idag gjort klart för 'notknapparen' vad som gäller, så din "information" om t ex skelettdetektorer kom lite sent.
Eller menar du att Örebropolisen borde ha gått ut med sådan utrustning i Hjärsta-terrängen i stället för de hundar man vid sitt s k eftersök inte ens tog i bruk..?
Citera
2019-01-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Tack för svar! Vet du om paret HTD var grundare eller om det var en större grupp som stod bakom?

Vet du om Region Örebro lade ut denna finansiering på kommunerna eller övht avsade sig ansvaret för turism?
Jag vet inte närmare vems idé det var. Det är en stor grupp geocachare ifrån hela Örebro län som varit involverade.

Jag har inga närmare uppgifter om finansiering.

Kanske någon av alla de geocachare som deltagit i skapandet av geotouren och som även hänger här kan förtydliga?
Citera
2019-01-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Korset med ring runt är bokstaven G, med ett lodrätt streck igenom som bildar ett X. "X marks the spot". En symbol för GZ=Ground Zero. Alltså målet. Geocaching handlar om att ta sig till ett mål. Någon koppling till religion finns inte.

Detta är noterat. Man tackar.
Citera
2019-01-30, 21:20
Medlem
LimeTimes avatar
Jag har försökt läsa ikapp tråden och vad som postats den senaste månaden. Förutom uppgiften att ”cykeltjejerna” har hittats/kontaktat polisen, finns det några nya bekräftade uppgifter?
Senast redigerad av LimeTime 2019-01-30 kl. 21:22.
Citera
2019-01-30, 21:21
Medlem
landbandys avatar
Om ni tittar uppe i vänstra hörnet på den bild där silverörhängena syns ,de som ni tycker ser ut som kors , då ser ni geocachingens ikon ,den som ALLTID har färgerna orange ,grön ,blå och gul ,med spår i två rutor ,flagga för där gömman befinner sig + en glad och sprallig människa som är ute på spaning gällande en geo-gömma . Så den ikonbilden visas alltid när det gäller just geocaching .

Sen har jag alltid undrat över varför den lilla människan på ikonbilden har på sig en sådan där cowboyjacka med fransar ? För på ena armen hänger det fransar .Någon som har vetskap om varför det finns fransar på armen ? Kan det vara eftersom geocachingen härstammar ifrån Amerika ?Hmm?

Var det inte så att en lag gjorde det möjligt för alla människor i världen att få ta del utav koordinaterna på jordklotet ,det som enbart militära institutioner fick handskas med innan den nya lagen trädde i kraft ?

Och när det var möjligt för vem som helst att lägga ut någonting på en specifik plats så testade en man att lägga ut en burk med okokta makaroner (typ ett paket torra makaroner man köper i varubutik) tror jag det var ,för att se om folk nappade på idee'n och om de skulle lyckas hitta burken ,som de givetvis gjorde utifrån att det var spännande att se vem som lyckades finna burken först .

Efter det blev det fler burkar utlagda utav folk och till slut blev Geocaching .com en egen hemsida med medlemmar ifrån alla världens hörn ,där man kunde chatta och skriva mail till varandra trots att man bodde på varsin sida på jordklotet .

Och det blev en sport att lyckas logga otroliga geocacher (gömmor),i otroliga miljöer ,och sen kunna diskutera med andra geocachare runt om i världen , om hur upplevelsen hade varit , omkring en viss gömma ,eller svit utav gömmor
Senast redigerad av landbandy 2019-01-30 kl. 21:48.
Citera
2019-01-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har försökt läsa ikapp tråden och vad som postats den senaste månaden. Förutom uppgiften att ”cykeltjejerna” har hittats/kontaktat polisen, finns det några nya bekräftade uppgifter?

Det är mycket magert så det blir spekulationer här i stället. De som skulle kunna ha uppgifter har tagit paus eller lämnat.
Citera
2019-01-30, 22:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är mycket magert så det blir spekulationer här i stället. De som skulle kunna ha uppgifter har tagit paus eller lämnat.

Tack för svar!

Tråkigt att det blivit så. Jag hade källor med insyn i utredningen tidigare. Det som framkom av dessa källor har jag delat med mig av i tråden.
Tyvärr har informationsflödet tagit stopp och jag pausade deltagandet i tråden.

Jag hoppas att utredningen går framåt och att den som dödade Lena får sitt straff.
Senast redigerad av LimeTime 2019-01-30 kl. 22:10.
Citera
2019-01-30, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför inte låta 'JokerMannen' få lägga sitt pussel så mycket han vill?
Finns väl inget som i nuläget talar för att hans utredningsresultat skulle vara Polisens underlägset?
Jo, det var en fråga.
Citera
2019-01-30, 22:17
Medlem
Honan6s avatar
GM kanske skulle hämta en TB hos LW som hon ville skulle följa med på USA-resa? Det ville den hjälpsamma gärna bistå med tills hen fick se att det var S-örhängena som var en gåva av den forne älskaren från den ljuva tiden innan allt gick snett? LW hade ju gått vidare med andra män och spännande initialer... S såg rött och exploderade?
Citera
2019-01-30, 22:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till samtliga medlemmar inom denna mordtråden gällande Lena Wesström

Obs ! ... Den nu mera hädangångna , så tillika Pe* Gr*vis Vi*léntiam mördade kvinnan
Låter litauiskt.
Citera
2019-01-30, 23:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Låter litauiskt.

Snarare latinskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera