Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Intressant att du säger det.
Förr har det känts som att varje gång hon ska synas i tråden har det kommit in ett och annat troll som försökt dra fokus åt annat håll.
Eller är det bara jag som känt så?
Kan inte svara på det då jag inte läst varje inlägg. Om så är fallet tror jag inte det påverkar utredningen eller medlemmars bidrag i någon negativ mening.
Min objektivitet störs åtminstone inte av någon känslomässig tankeprocess då jag inte har någon anknytning till inblandade eller Örebro. Jag utgår ifrån fakta. (samt erfarenhet) Min bild av GP har inte ändrats nämnvärt.
Jag har tre MGP där uteslutning kunde göras om protokoll från rättsmedicin fanns tillgängligt, men detta är naturligtvis under sekretess.
Förtydligande:
Hade BO brutna/krossade revben med inre blödningar som följd? Det skulle ge en bild av kroppsvikten på GP som sittandes över BO där knä skulle utgöra inre skador/blödningar...
Kraftigt våld (eller ursinnigt våld som JM uttryckt sig) kan innebära allt från kniv, slag mot huvudet, skador/märken på hals eller ovan nämnd tes. (Tillvägagångssättet är en viktig "detalj" i jakten på förövaren)