• 1
  • 2
2019-01-30, 20:29
Medlem
Jag var och bytte golv i en av fastigheterna igår och det var bara somaliska efternamn, nu när jag tittat runt på eniro och upplysning är det ju sinnessjukt många namn.
Det är ju stockholms (eller en av dom) med fashionabla adresser. Hur kan det finnas hus där INGEN pratar ett ord svenska, dom kan omöjligen stått i bostadskö
Citera
2019-01-30, 20:52
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jag var och bytte golv i en av fastigheterna igår och det var bara somaliska efternamn, nu när jag tittat runt på eniro och upplysning är det ju sinnessjukt många namn.
Det är ju stockholms (eller en av dom) med fashionabla adresser. Hur kan det finnas hus där INGEN pratar ett ord svenska, dom kan omöjligen stått i bostadskö

Kommunen bestämde sig att stänga äldreboendet och slänga ut gamlingarna som bodde där, för att göra om fastigheten till lägenheter för nyanlända.

Den officiella förklaringen var att äldreboendet var för trångt och omodernt och därför inte fungerade längre.
Citera
2019-01-30, 21:39
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Hej,
Nu får någon hjälpa mig. Jag är inte stockholmare men jag googlade på maps en adress som heter Katarina Bangata. Detta ligger i Sockholm centrum - när innersta stan och vattnet.

Kolla här https://www.upplysning.se/person/?x=...bangata+80&m=1

Det är ju bara svarta/arabiska namn på adressen, 70% somalier.

Vad fan är det frågan om???
Vad är hyrorna där????
Bor någon bland dom här från forumet, hur är det att bo där??

varför är du chockad?
Citera
2019-01-30, 21:54
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:

Alla som står i bostadskön i x antal decennier har blivit lurade då flyktingar har förtur. Gäller f.ö. samtliga hyresrätter över hela Stockholm inkl. de mest eftertraktade adresserna.
Citera
2019-01-30, 22:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Kommunen bestämde sig att stänga äldreboendet och slänga ut gamlingarna som bodde där, för att göra om fastigheten till lägenheter för nyanlända.

Den officiella förklaringen var att äldreboendet var för trångt och omodernt och därför inte fungerade längre.
Frågan är ju hur dessa äldre bor nu? Modernare? Öppnare? Eller i en garderob på servicehem?
Citera
2019-01-30, 22:30
Medlem
Men är inte det bra, det tjatas ju i tid och otid om att PK på Södermalm bor kritvit.

Eller har inte bönderna förstått att det är Söder vi pratar om
Citera
2019-01-31, 21:02
Medlem
Nej det gör det inte.

Eller tycker du att Märt* Teg*ér låter afrikanskt?

Idiot-TS
Citera
2019-02-08, 16:32
Medlem
Nu håller vi oss till verkligheten här. Jag bor i närheten av området du pratar om.
Längst ner på Katarina Bangata så ligger ett Flyktingboende.

Det är det där gamla äldreboendet som det skrevs om en hel del för något år sedan.
Det var utdömt och inte tjänligt som boende längre. Om det var mögelskadat, eller vad det nu var. Jag minns inte. Därför flyttade man de gamla som bodde där.

I samma veva kom man med förslaget att göra stället till temporärt Flyktingboende.
Folk började opponera sig kraftigt för att man kastar ut gamla för att flyktingar ska bo där. Sedan när man kom på att de gamla hade omlokaliserats pga att huset inte var tjänligt som boende, så började man opponera sig mot att sätta flyktingar i ett otjänligt hus med mögelskador etc, vilket ju var en riktigt åsikt.

Det bestämdes i alla fall att huset skulle utnyttjas eftersom det inte finns boende. Hur man löste det hela vet jag inte. Men det har bott nytillkomna flyktingar där hela tiden, och gör det fortfarande.

Därav alla namn, kan jag tänka. Dom är väl skrivna där.
Förövrigt är det inte många icke-svenskar som bor på den delen av Söder heller.
Citera
2019-02-08, 18:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivercrow
Nu håller vi oss till verkligheten här. Jag bor i närheten av området du pratar om.
Längst ner på Katarina Bangata så ligger ett Flyktingboende.

Det är det där gamla äldreboendet som det skrevs om en hel del för något år sedan.
Det var utdömt och inte tjänligt som boende längre. Om det var mögelskadat, eller vad det nu var. Jag minns inte. Därför flyttade man de gamla som bodde där.

I samma veva kom man med förslaget att göra stället till temporärt Flyktingboende.
Folk började opponera sig kraftigt för att man kastar ut gamla för att flyktingar ska bo där. Sedan när man kom på att de gamla hade omlokaliserats pga att huset inte var tjänligt som boende, så började man opponera sig mot att sätta flyktingar i ett otjänligt hus med mögelskador etc, vilket ju var en riktigt åsikt.

Det bestämdes i alla fall att huset skulle utnyttjas eftersom det inte finns boende. Hur man löste det hela vet jag inte. Men det har bott nytillkomna flyktingar där hela tiden, och gör det fortfarande.

Därav alla namn, kan jag tänka. Dom är väl skrivna där.
Förövrigt är det inte många icke-svenskar som bor på den delen av Söder heller.

Det sades att badrummen var för små för hemtjänstpersonal att arbeta i. Samma argument som man använder för att vräka åldringarna i huset i Hjorthagen om nu görs om till boende för nyanlända- Hemtjänstpersonal har alltså blivit så feta sen 2015 att de inte kan använda badrummen på bra sätt. Vad händer då hos de gamla med hemtjänst som bor hemma i sina lägenheter med trånga badrum? Vräker man dom också?
Vintertullen behövde även renoveras p g a översvämning. Så gjordes - och in med de nyanlända.
De har uttryckt i lokala PK-media att de inte trivs i boendet för det är för små lägenheter.
Nu har det dessutom blivit svårt infesterat av vägglöss.
Snart brinner det väl ner också.
Citera
2019-02-08, 21:01
Medlem
I innerstaden är det bara temporära boenden. Efter 24 månader dumpas de i typ Malmö. Innerstadare behöver inte vara oroliga för sina investeringar och skolorna. Inga arab barn tillåts på skolorna där. Man har några temporära boenden så det skall se ut som om de bryr sig. Men det gör dom inte.
Citera
2019-02-08, 21:26
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Innerstadare behöver inte vara oroliga för sina investeringar och skolorna. Inga arab barn tillåts på skolorna där. Man har några temporära boenden så det skall se ut som om de bryr sig. Men det gör dom inte.

Precis. Ni kan tryggt fortsätta rösta C och MP, ni kommer givetvis inte drabbas personligen av konsekvenserna.
Citera
2025-10-30, 17:02
Medlem
room6527s avatar
FET JÄVLA BUMP....år 2025 !!

Gamla seniorboendet på Katarina Bangata 80, där pensionärerna kastades ut med en drös lögner och sen blev flyktingboende, har bytt ett antal ägare de senaste åren. År 2019 återigen ny ägare utan att någon verklig "renovering" skett.
Se: https://www.fastighetsvarlden.se/not...m-for-548-mkr/

Sen några år är adressen numera korttidsboende där vem som helst kan hyra en etta för typ 10k i månaden där lägenhetshotellet numera heter Hjboende.se
https://www.hjboende.se/vara-hotell/

Hjboende har de senaste året varit en prostitutionscentral där ett gäng hallickar hyrt lägenheter till farbror blå:s förträt, men sen igår-den 29 oktober 2025, är nu hotellet tvångsstängt pga ny lag, och hotellet fått mångmiljonböter.

Att detta skedde på Södermalm kan bara kallas för perfekt Karma , sett till de politiskt korrekta som kastade ut åldringarna, där sen asylanterna tog över för att slutligen bli södermalms horhus, med extra knorr med vårdinrättning i huset....
Lite rubriker om soppan nedan:
https://www.mitti.se/nyheter/hotell-...042.0abfa627b8
https://www.dn.se/sverige/hotell-i-s...-prostitution/
https://www.expressen.se/nyheter/kri...-av-sexhandel/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-prostitution
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto