2019-01-30, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Vem skulle behandla vargens ben? Det tar lng tid att lka sdana skador om det gr. Hur skulle du gra fr att verhuvudtaget kunna nrma dig djuret fr att behandla det? Varje dag, flera gnger? Och hur skulle ett vilt djur m i en bur? Det r rent djurplgeri att ens frska.

r mord den nda lsning du kan finna? Du sger jag vet inte hur man lser det bra, drfr blir den smsta lsningen pltsligt en rimlig lsning.

Sluta va s jvla ignorant gllande andras liv.
Citera
2019-01-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtleexpress
r mord den nda lsning du kan finna? Du sger jag vet inte hur man lser det bra, drfr blir den smsta lsningen pltsligt en rimlig lsning.

I det hr fallet var det den ENDA lsningen fattar du vl?

Vart gr din grns fr mord? Lter du alla myggor glatt bita dig ocks??
Citera
2019-01-30, 13:21
Medlem
Mycket skojiga sikter och pstenden om vargar hr!
Ni kan vara lugna, en varg attackerar INTE en mnniska oavsett vad ni lst eller hrt. Ett ftal undantag genom historien har iofs dokumenterats men i de fallen har mnniskan skadat vargen frst och drmed har givetvis vargen frsvarat sig precis som exempelvis vildsvinen gr i samma situation.
Hotet fr sin existens r vargens framfart med ddandet av betande tamboskap och hundar. ven mngder med lgkalvar och rdjur stryker med.
Men, som i urminnes tider, skter de bofasta landsbygds och skogsfolket nivn p vargstammen snyggt och tyst o prydligt utan att lyssna p vad sk utbildade "experter" p Naturvrdsverket och Lnsstyrelsen yrar om frn femte vningen i nn storstad.
S diskussioner och nya lagar o paragrafer om vargen lr fortstta....men som sagt, den skter sig sjlv och kommer alltid att gra
Citera
2019-01-30, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
I det hr fallet var det den ENDA lsningen fattar du vl?

Vart gr din grns fr mord? Lter du alla myggor glatt bita dig ocks??
ENDA lsningen i ett trngsynt sinne kanske, men din intelligens dikterar inte verkligheten.

Mord r sllan den ENDA lsningen. Det r den LATA och HNSYNSLSE lsningen. Pst att inget annat KAN gras och visa hur utvecklingsstrd du r, varsgod.

Myggan attackera mig, det r min rtt att frsvara mig, vargen gjorde inte ett skit, man sktt den utav rdsla.
Senast redigerad av turtleexpress 2019-01-30 kl. 13:28.
Citera
2019-01-30, 14:31
Medlem
fittas avatar
Citat:
ENDA lsningen i ett trngsynt sinne kanske, men din intelligens dikterar inte verkligheten.

Mord r sllan den ENDA lsningen. Det r den LATA och HNSYNSLSE lsningen. Pst att inget annat KAN gras och visa hur utvecklingsstrd du r, varsgod.

Myggan attackera mig, det r min rtt att frsvara mig, vargen gjorde inte ett skit, man sktt den utav rdsla.

Haha med din logik ska man allts vnta tills den stter kftarna runt ett barns hals s halspulsdern spricker och blodet sprutar? Frst d har man rtt att skjuta en varg?

Alla vet vad som hnde p Kolmrden, vargarna slet en tjej i stycken... vargar r ktttande rovdjur och hamnar du under i hierkin s r du KRD.

Ironiskt att i senaste Leif & Billy p SVT s jagade man varg och en i jaktlaget hade en axelrem fr gevret som det stod "TIERP" p haha, kanske gr jakt och Tierp hand i hand...
Citera
2019-01-30, 15:41
Medlem
graFFes avatar
Hade en varg p tomten frra vintern, precis utanfr sovrumsfnstret. Bor 20 km fgelvgen frn stermalm i Sthlm. Jag upptckte den genom att ytterbelysningen gick igng (rrelselampa). Tittade p den i flera sekunder genom fnstret, var max 1,5 meter frn den. Den sg mig och tittade p mig ocks. Mktigt djur.

Rapporterade till vargops och blev uppringd av lnsstyrelsen.

De sedermera skt vargen:
https://mitti.se/nyheter/skjuten-kanner-ilska/
Citera
2019-01-30, 15:49
Medlem
Citat:
Hr av dig nsta gng du har huvudvrk din ljligt ignoranta samhllets soppa, s ska jag hjlpa dig.

Att ta ett liv r alltid att ta ett liv, hur ni kan skratta bara fr det va ett liv ni inte knde har jag ingen respekt eller frstelse fr, hadde du sttt i nrheten och sagt ngot s ignorant hadde du nog kt p stryk.

Nej, det r ju inte det. Varg != mnniska.
Vart drar du din hycklargrns? Mrdar du mygg eller grter nr du kliver ihjl myror?
Du hade inte spat ngon, det r ngot som r = sant.
Citera
2019-01-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilda djur skall inte slicka folk i ansiktet. En varg r ingen hund lika lite som en tiger r en bondkatt.
Det som kan ske och som skedde i Kolmrden r att instinkterna tar ver och att de av olika orsaker gr till angrepp.
En varg som tvingas jaga inne i ett samhllet gr det av en orsak. Den r sjuk eller skadad.
Problemet r att hunger r en grundlggande drivkraft. Skulle inte en sdan varg lyckas ta ett rdjur eller tamdjur s kan mnniska bli den sista utvgen som byte.
Risken r liten men den existerar.
Drfr skall den hr typen av strre rovdjur med udda beteende avlivas.
Jag hller med om det du skrev i frsta stycket men jag r tveksam till att den mste ha varit sjuk/skadad. Om rdjuren drar sig in mot bostadsomrdena nr det r dligt med mat i skogen s blir det ju naturligt att vargen fljer efter.
Citera
2019-01-30, 18:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smullis
Jag hller med om det du skrev i frsta stycket men jag r tveksam till att den mste ha varit sjuk/skadad. Om rdjuren drar sig in mot bostadsomrdena nr det r dligt med mat i skogen s blir det ju naturligt att vargen fljer efter.
Det finns lg, rdjur, gris, hare, sork och bver att ta om de r utanfr boet.
Nog hittar vargen fda.
Citera
2019-01-30, 18:57
Medlem
GastonLeMans avatar
Polisen JO-anmls efter vargskjutningen i Tierp , enligt Aftonbladet.
Orkar inte lnka, d skert ingen lser.
Citera
2019-01-30, 19:42
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Mord gr inte att applicera p djur. Man kan inte mrda ett djur.
Vargen blev avrttad efter ett rttsligt beslut.
Det hr r inavlade defekta rv-vargar. Det r ingen naturlig stam.
Vargarna var utrotade i Sverige och vi har dragit in ryssvargar som ftt frodas i inavel. De har inget naturligt beteende.
Citera
2019-01-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Vargen har varit inne i ett villaomrde. Det spelar ingen roll om du sver den och kr ut den i skogen. Djuret har visat att den r ordd fr mnniskor och bebyggelse, vilket r onormalt fr en varg. Den kommer sledes komma tillbaka.

Nr var du utanfr tullarna senast?
En sjlvutnmnd expert, som tydligen ALDRIG ens har s mycket som blddrat i en bok om etologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in