2019-01-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
https://kristdemokraterna.se/10492-2/
Jag har ingenting emot om EBT beundrar Merkel, men i debatten var det inte det som var syftet med hennes påpekande. Det var Löfvéns klavertramp som var orsaken.
Jag tror högre om EBT än att hon, i en partiledardebatt I Sverige, skulle jämföra sig med Merkel.
Citera
2019-01-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
På en 5-gradig skala ger jag en stark 4:a till Ebba, en riktigt stark insats. Men det hjälper inte partiet mer än att dom kan nå 8%.

Jan Björklund verkar slut och det är dödsstöten för det partiet om dom inte snabbt förändrar i ledningen. Jag ger en 1:a.

I detta mediokra sällskap ger jag Jimmie en 3:a, han håller sig lugn och samlad fast han kunde Trumpa, det ligger någon taktik bakom tror jag. Egentligen borde han angripa hårdare eftersom SD är det enda opositionspartiet. Men han gör aldrig bort sig.

Ulf K förtjänar också en 3:a, resten får 2r av mig, det var en påfallande trötthet överlag, jag tror det sprider sig en pessimism över politiken, man har börjat inse att Sverige vacklar.

Detta var inte bra!

Bra analys !

Vi väljare är totalt maktlösa med den konstellationen som regerar Sverige. Valutgången kunde inte blitt sämre, det är rena mardrömmen.

Den ende som är riktig nöjd är Svetsaren. Med lögner och löften (som han inte har för avsikt att hålla) till höger o vänster kan han se fram emot 4 år till utan risk att bli fälld igen. Största vinnaren av alla, hans kampanj mot SD bar frukt som han lugnt kan skörda och njuta av.

Med den takten som landet förstörs undrar jag om det finns en chans att rädda det till nästa val .
Citera
2019-01-30, 15:41
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Då är nog Ebba fel person, genom henne har KD släppt både konservatism och kristendom och går all in på personalism som är lika materialistisk som marxism, även om den inte är lika vidrig som befrielseteologin inom katolicismen.
Håller med. Hon springer på böggalor och talar om hur fantastiskt det är med homofili.
Falsk skata som inte ens är intresserad av att byta regering.
Citera
2019-01-30, 15:42
Medlem
Citat:
På en 5-gradig skala ger jag en stark 4:a till Ebba, en riktigt stark insats. Men det hjälper inte partiet mer än att dom kan nå 8%.

Jan Björklund verkar slut och det är dödsstöten för det partiet om dom inte snabbt förändrar i ledningen. Jag ger en 1:a.

I detta mediokra sällskap ger jag Jimmie en 3:a, han håller sig lugn och samlad fast han kunde Trumpa, det ligger någon taktik bakom tror jag. Egentligen borde han angripa hårdare eftersom SD är det enda opositionspartiet. Men han gör aldrig bort sig.

Ulf K förtjänar också en 3:a, resten får 2r av mig, det var en påfallande trötthet överlag, jag tror det sprider sig en pessimism över politiken, man har börjat inse att Sverige vacklar.

Detta var inte bra!
Håller med dig. De vet väl att just nu finns inget att orda om och kämpa för. Rollerna är tilldelade. Löfvén sitter säkert i sadeln tills nästa val 2022.
Sjöstedt kan inte vara ett hot trots brösttoner. M, Kd SD kan inte få bort honom. C och L vill inte. Så nej, det var trögt.

Svt ska väl ha en debatt senare. Kanske den kan bli livligare när jobbet varit igång några månader.
Citera
2019-01-30, 15:58
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tänkte på de, Blir de ingen mer partiledardebatt för en efter Maj eller e de bara att de e Lövin som tar över de ansvaret från o med nu?

Tänkte på de att varför dom tackade av Frigolit nu

De turas om för varje Riksdagsdebatt.

Nästa blir innan sommarlovet maj/juni. Den debatten ska Lövin ta oavsett då det är hennes tur. Fridolin har gjort sin sista Riksdagsdebatt som partiledare. Han kommer att vara kvar där han är fram tills MP hittar en ny partiledare.
Citera
2019-01-30, 16:03
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Partiet vilar på judeokristen värdegrund. Begreppet är en oxymoron.

Inte om man har viss kunskap i idéhistoria.

Judeokristen värdegrund betyder västerländsk värdegrund i praktiken och har ingenting med religion i sig att göra.

I stort sätt samtliga partier i Sverige har en judeokristen värdegrund. Undantaget skulle vara till exempel partier som baserar sin värdegrund utifrån islamism eller hedendom.
Citera
2019-01-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Håller med. Hon springer på böggalor och talar om hur fantastiskt det är med homofili.
Falsk skata som inte ens är intresserad av att byta regering.

Det enda som talar för att det är ett högerkristet parti är israelvurmandet som är en kristen ståndpunkt, i övrigt simmar de i samma identitetspolitiska dynga som övriga vänsterliberala skithålor.

Frågan är om det ens går att ha ett kristet parti som håller samma linje som svenska kyrkan som lyder under världsliga lagar?
Senast redigerad av Bananrepublikan 2019-01-30 kl. 16:11.
Citera
2019-01-30, 16:08
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Sverigedemokraternas tillväxt var i det senaste valresultatet långt under all förväntan. I en sund partikultur hade ett sådant resultat väckt frågor om vilka misstag som begåtts. I SD tas det som intäkt för "framgång" i opinionen och att man därför gjort rätt.

Inget parti har haft något eftervalsanalys ännu pga den långa regeringsmissbildningen. Så du vet inte ett skit om vilka slutsatser man gjort gällande valresultatet.
Citera
2019-01-30, 16:11
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Misstagen solklara. Skulle inte lagt sig i abbortlagen och inte lagt upp möjligheten att bli kallade klimatförnekare. Behövs fler olika ansikten som debatterar i media.

Det är bara galna feminister som du så tycker den frågan är så viktig.
Citera
2019-01-30, 16:12
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Då är nog Ebba fel person, genom henne har KD släppt både konservatism och kristendom och går all in på personalism som är lika materialistisk som marxism, även om den inte är lika vidrig som befrielseteologin inom katolicismen.

Konservatismen och Kristendomen hade KD släppt långt innan Ebba blev partiledare.

Hon är en duktig partiledare. Men hennes parti är skit.
Citera
2019-01-30, 16:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Har inte sett debatten än, men vimsade Sjöstedt åter igen om att Vänsterpartiet minsann skulle väcka en misstroendeförklaring mot regeringen om de betedde sig för nyliberalt, trots att Vänsterpartiet inte har nog med ledamöter för att göra det?
Citera
2019-01-30, 16:16
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:

Detta var inte bra!

Jag kom ungefär fram till samma slutsats.

Tror dock att Ebba kan sno en hel del väljare från lite överallt och nå upp till 12%.

Folk verkar förvänta sig att Åkesson ska vara som under valrörelsen hela tiden. Det är onödigt. Han vet att det Globalistiska blocket (V-S-MP-L-C) har en klar majoritet och han inte kan göra något åt det.

Sedan måste jag säga att Annie var extremt blek. Så dålig som hon var idag har hon inte varit på länge. C kommer att tappa och KD kommer att öka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in