2019-01-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Han begärde replik mot Löfven för att diskutera EU. Och de båda två var rörande överens om att EU är bra.

Vad fan är poängen med att slösa tid på sådana replikskiften?

Kan vara för att visa att även om de är emot varann i de flesta frågorna, så finns det iaf en fråga de kan stå och snacka om på fikarasterna?
Citera
2019-01-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nej, han sa att han kan fälla Löfven oavsett. Inte att han ska rösta för V politik. det är något som Sjöstedt i sin lilla galna kommunisthjärna fått för sig.
Han sa att han gärna hakar på om V vill få till en misstroendeomröstning som handlar om just värnskatten. Varför skulle han vilja göra det, om han nu älskar att värnskatten försvinner? Retorisk fråga.
Citera
2019-01-30, 12:32
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han sa att han gärna hakar på om V vill få till en misstroendeomröstning som handlar om just värnskatten. Varför skulle han vilja göra det, om han nu älskar att värnskatten försvinner? Retorisk fråga.

Nu vet jag redan att du är dum i huvudet.

Och därför ska jag försöka vara snäll och förklara för dig så gott jag kan.

M är för misstroendevotum mot Löfven. Men de är också för att värnskatten ska avskaffas.

M kommer att rösta för att värnskatten avskaffas. Men de kan ändå tänka sig fälla regeringen om nu V väljer att väcka misstroende.

Kapisch?
Citera
2019-01-30, 12:33
Medlem
JustZlatans avatar
Det är alltid så tråkigt när partiledare avtackas i riksdagen. Jag kommer sakna Gustav Fridolins godhet och kämpande för en grönare planet.
Citera
2019-01-30, 12:35
Medlem
Steinarrs avatar
EBT är fejk. Förstår ni inte det?

Hon är den största Merkelvurmaren i Europa. Gillar man Merkel så är man automatiskt dålig.
Citera
2019-01-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
Kan vara för att visa att även om de är emot varann i de flesta frågorna, så finns det iaf en fråga de kan stå och snacka om på fikarasterna?

Skulle snarare säga att tar tillfället i akt att propagera för EU inför väljarna.
Citera
2019-01-30, 12:42
Medlem
Tänkte på de, Blir de ingen mer partiledardebatt för en efter Maj eller e de bara att de e Lövin som tar över de ansvaret från o med nu?

Tänkte på de att varför dom tackade av Frigolit nu
Citera
2019-01-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är alltid så tråkigt när partiledare avtackas i riksdagen. Jag kommer sakna Gustav Fridolins godhet och kämpande för en grönare planet.

Då är ju Fidde kontraproduktiv, mer CO2 ger de facto en grönare planet.
Citera
2019-01-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Hon är den största Merkelvurmaren i Europa. Gillar man Merkel så är man automatiskt dålig.

Men KD talar även väl om döda tyska kristdemokrater. Fast de numera t o m säger
sig inte vara "speciellt religiösa".
Citera
2019-01-30, 13:26
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
Heja Ebba och KD! Hoppas att detta land vaknar och blir åter kristna!
Partiet vilar på judeokristen värdegrund. Begreppet är en oxymoron.
Citera
2019-01-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Ni är några stycken som missförstod Ebba. Hon gav ju Löfvén debattens största tjuvnyp!
Han gav ju fel benämning på KDs partiideologi. ( Kommer inte ihåg vad han kallade dem. ) Fel var det i alla fall. Hon upplyste honom då om att de tillhörde samma grupp som hans favorit i EU, Merkel. Han har ju fjantat genant intensivt för henne. " Merkel och jag...." styrde i princip EU.
Citera
2019-01-30, 13:36
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Ni är några stycken som missförstod Ebba. Hon gav ju Löfvén debattens största tjuvnyp!
Han gav ju fel benämning på KDs partiideologi. ( Kommer inte ihåg vad han kallade dem. ) Fel var det i alla fall. Hon upplyste honom då om att de tillhörde samma grupp som hans favorit i EU, Merkel. Han har ju fjantat genant intensivt för henne. " Merkel och jag...." styrde i princip EU.

https://kristdemokraterna.se/10492-2/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in