2019-01-30, 13:42
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Jimmie var skicklig förut men han har tappat allt. Man tröttnar på hans floskel och argument. Jag tror Paula Bieler hade gett partiet en nytändning, även om jag helst ser Jimmie stanna kvar och leda partiet mot 3 procent.

Jimmie leder det parti som ökat från val till val på sina 9 år i riksdagen. Vilket annat parti har haft den tillväxten.
Citera
2019-01-30, 13:53
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Jimmie leder det parti som ökat från val till val på sina 9 år i riksdagen. Vilket annat parti har haft den tillväxten.
Sverigedemokraternas tillväxt var i det senaste valresultatet långt under all förväntan. I en sund partikultur hade ett sådant resultat väckt frågor om vilka misstag som begåtts. I SD tas det som intäkt för "framgång" i opinionen och att man därför gjort rätt.
Citera
2019-01-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Sverigedemokraternas tillväxt var i det senaste valresultatet långt under all förväntan. I en sund partikultur hade ett sådant resultat väckt frågor om vilka misstag som begåtts. I SD tas det som intäkt för "framgång" i opinionen och att man därför gjort rätt.
Misstagen solklara. Skulle inte lagt sig i abbortlagen och inte lagt upp möjligheten att bli kallade klimatförnekare. Behövs fler olika ansikten som debatterar i media.
Citera
2019-01-30, 14:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är alltid så tråkigt när partiledare avtackas i riksdagen. Jag kommer sakna Gustav Fridolins godhet och kämpande för en grönare planet.
Glöm inte bort att han även gav islamismen ett ansikte i den svenska regeringen.
Citera
2019-01-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Glöm inte bort att han även gav islamismen ett ansikte i den svenska regeringen.
Om du tror att Fridolin är islamist har du nog förläst dig på konspirationsteorier.
Citera
2019-01-30, 14:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Om du tror att Fridolin är islamist har du nog förläst dig på konspirationsteorier.
Jo, Mehmet Kaplan är ju en riktig miljökämpe.
Citera
2019-01-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Tyvärr så tror jag ni Sverigedemokrater med ryggrad återigen blir besvikna. Jimmie Åkesson ber och bönar att Ulf ska släppa in honom i värmen men Ulf bara offentligt förnedrar honom. När till och med Ulf, en svag ledare, lyckas förnedra Jimmie borde man själv som Sverigedemokratisk väljare ta sig en funderare på om denna knähund är rätt man för att ta er framåt. Inget tyder på de.

Och under tiden Kristersson "förnedrar" Åkesson strömmar väljare från moderaterna över till SD. Din verklighetsbild lämnar en del i övrigt att önska faktiskt.
Citera
2019-01-30, 14:21
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hade Kasslern varit där och debatterat hade han sopat banan med dom!
Citera
2019-01-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hope18
Heja Ebba och KD! Hoppas att detta land vaknar och blir åter kristna!

Då är nog Ebba fel person, genom henne har KD släppt både konservatism och kristendom och går all in på personalism som är lika materialistisk som marxism, även om den inte är lika vidrig som befrielseteologin inom katolicismen.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2019-01-30 kl. 14:31.
Citera
2019-01-30, 14:27
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant

Inte om man utgick ifrån uppskattnig av opinionsundersökningarna som gjordes innan valet. Det visade SD på en värdering mellan 17%-19%.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022?wprov=sfla1

Tredje största partiet (17.53%), större än C och Mp tillsammans. Nästintill lika stora som C, Mp och L tillsammans (18.51%)
Citera
2019-01-30, 14:56
Medlem
På en 5-gradig skala ger jag en stark 4:a till Ebba, en riktigt stark insats. Men det hjälper inte partiet mer än att dom kan nå 8%.

Jan Björklund verkar slut och det är dödsstöten för det partiet om dom inte snabbt förändrar i ledningen. Jag ger en 1:a.

I detta mediokra sällskap ger jag Jimmie en 3:a, han håller sig lugn och samlad fast han kunde Trumpa, det ligger någon taktik bakom tror jag. Egentligen borde han angripa hårdare eftersom SD är det enda opositionspartiet. Men han gör aldrig bort sig.

Ulf K förtjänar också en 3:a, resten får 2r av mig, det var en påfallande trötthet överlag, jag tror det sprider sig en pessimism över politiken, man har börjat inse att Sverige vacklar.

Detta var inte bra!
Citera
2019-01-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
De har nog fattat, men de försöker ändå hålla masken uppe och påminna sig om att de minsann har satt stopp för den stora otäcka "extremhögervågen".

Naturligtvis har de fattat att de har blivit ordentligt r*vkn*llade men kan nu inte göra så mycket mera än att hålla masken. Bara att gilla läget. Fast en sak som förenar hela Fempartiet är att de har stoppat det "elaka" SD från att få något inflytande. Detta glädjer dom mycket så bla C och L har i a f något att glädjas åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in