Jimmie Åkesson skämmer ut sig som vanligt, precis som jag sa så tappar han talförmågan när han diskuterar annat än att stoppa invandringen. Svag ledare, svag retoriker, pajasparti.
Det är tacksamt för Löfvén att påminna om SD-s rötter, men han glömmer bort sitt eget partis bruna rötter.
Här måste Åkesson vara på hugget och påminna Löfvén om det Rasbiologiska Institutet i Uppsala, som var verksamma ända till 1958, malmtransporterna till nazityskland under ww2, steriliseringarna av oönskade individer, som upphörde först 1976 samt Engelbrechtdivisionen som genom transittågen genom Sverige möjliggjorde att nazisterna kunde omgruppera sina militära styrkor.
Bedrövlig nivå på debatten.
Åkesson är trött och tar inte ens replik på Annie Lööf som är ansvarig för att vilja fortsätta och öka massinvandringen som förstör Sverige.
Tror SD behöver förnying och en ny partiledare, tyvärr finns just nu inget bättre alternativ.
Bedrövlig nivå på debatten.
Åkesson är trött och tar inte ens replik på Annie Lööf som är ansvarig för att vilja fortsätta och öka massinvandringen som förstör Sverige.
Tror SD behöver förnying och en ny partiledare, tyvärr finns just nu inget bättre alternativ.
Jimmie var skicklig förut men han har tappat allt. Man tröttnar på hans floskel och argument. Jag tror Paula Bieler hade gett partiet en nytändning, även om jag helst ser Jimmie stanna kvar och leda partiet mot 3 procent.
Nu catfight i talarstolen. Ebba mot Annie.
"Det går att anklaga Jimmie Åkesson för mycket, men inte för att ha släppt fram Stefan Löfven som statsminister"
Ebba pressar Annie rätt hårt om villkoren på landsbygden, får mest floskler till svar.