Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Den här tråden befolkas av Q anhängare som gör mer eller mindre välunderbyggda gissningar av vad som sker och kommer att ske, samt ett antal felfinnare (om ni minns Fantomenklubben på 70-talet, Mr Walker har tre knappar på sidan tre, men fyra knappar på sidan fem) som desperat letar detaljer att hänga upp sig på.
Det är naturligtvis riskfritt att bara ägna sig åt felfinneri om man själv slipper göra egna analyser. Exempelvis har ännu ingen lyckats presentera en trovärdig teori på vem eller vad Q är om inte Trump ligger bakom.
Nu närmar sig Muellers Rysslandutredning en upplösning sägs det, dags för felfinnarna att bekänna färg. Har han hittat något? Är detta slutet för Trump?
Själv gissar jag att han inte har något att komma med alls när det gäller Russian collusion.
Om Mueller hittat något på Trump eller inte har jag förstås ingen aning om, men det är ju helt irrelevant för Qs trovärdighet om inget dyker upp.
Däremot om Q har rätt och Mueller skulle visa sig ha jobbat undercover för Trump med att skeppa HRC, Obama och resten av det där imaginära deep state till Guantánamo så kommer jag ödmjukt be om ursäkt för att därefter aldrig mer skriva ett enda inlägg till på Flashback - vare sig som Plisssken eller i något annat namn -någonsin.
Sen finns förstås motsatsen - om Mueller verkligen lägger fram bevis mot Trump - kommer du överge tanken på Q då?
För övrigt har det väl lagts fram ett flertal möjliga alternativ - t.o.m namn på diverse personer som både verkar ha loggat in som Q och profiterat på fenomenet. Om inte ens det kan ses som en trovärdig teori för vilka som ligger bakom Q så lär du förstås aldrig godkänna några alternativ till det narrativ du valt.