Citat:
Det är en kostnad eftersom du måste amortera. Levnadsstandarden är kraftigt försämrad eftersom du måste amortera. Då ska vi räkna. Det blir 10k som sagt i dagens läge inkl amortering. Leva på 5k netto alltså. Jag då var det utrett hur du tycker människor ska bo och leva. För människor i verkligheten har 15k netto ut i månaden vare sig dina fantasier säger något annat. Så hur länge ska man leva som en pissråtta på 5k netto i månaden innan man går under totalt av utmattning pga inget liv what so ever?
Svara på det istället du din sektmedlem a la Reinfeldt.
Svara på det istället du din sektmedlem a la Reinfeldt.
Klopek i en annan tråd:
Citat:
(FB) Bostadsbubbla i Sverige?
När bubblan spricker kommer jag fynda. Har en miljon kr att slänga in när det blir reapriser typ 1- 1.5 mille för en 1a enligt exemplet ovan nyproduktion alternativt nybyggt och max 5år gammalt nytt och fint.
Vem vet jag kanske kan casha in utan ens ta banklån. 1 mille rakt av för superläge. Bara att vänta har all tid i världen.
Vem vet jag kanske kan casha in utan ens ta banklån. 1 mille rakt av för superläge. Bara att vänta har all tid i världen.
Så efter att du gnällt och gnytt om hur svårt och hemskt det är med marknadshyror och att vanligt folk inte kan ha råd så visar det sig att du sitter på en miljon i reda pengar. Det är alltså i vanlig ordning helt och hållet i egen sak du talar. Du vill att andra skall vara med och ge dig billigare boende. Du vill ha subventioner till miljonärer (som dig själv) och bryr dig förstås inte ett skit om vanligt folk.
Allmännyttan rear ut hyresbostäder till miljonärer och miljdardärer samtidigt som kommunerna låter fattigpensionärer rota i papperskorgar och äta på soppkök. Denna modell försvaras med näbbar och klor av vidriga själviska svin under förevändning att det handlar om att hjälpa fattiga.
Behovspröva hyressubventionerna! Inga bidrag till de som inte behöver.