2019-01-30, 11:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilken röra i Hjärsta!

Få se om jag kan hålla reda på bokstavskombinationerna...

MH som var sambo med UW (LW:s fd) och hade synpunkter på hur det var med deras (LW/UW) barn (hur LW skötte/inte skötte sin föräldraroll).

MH fick sedemera reda på att SD/LW hade en affär. Hon hade redan ett horn i sidan till LW och frågan är vem/vilka hon ev hade kontakt med efter eller under tiden hon bodde tillsammans med UW?

Var de någonsin sambo?

Jag har fattat det som att de var gifta
men bodde var för sig p.g.a. att de hade
3 barn var och ev. att MH hade bostad och arbete
på annan ort?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-01-30 kl. 11:04.
Citera
2019-01-30, 11:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var de någonsin sambo?

på annan ort?

Precis. Gifta men inte sambos.
Citera
2019-01-30, 11:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Först insinuerar du om seriemördare/lustmördare för att i nästa andetag inte tro på den samma???

Min bild av mördaren har inte ändrats nämnvärt sedan den ödesdigra dagen 19/5. Där får GP vara seriekn.....e om du så önskar, poängen med indiciefall som detta tenderar att bli, är ju att finna kopplingarna till GP/BO. Är övertygad om att du delar den uppfattningen, oavsett går vi vidare...

Jag måste ha varit otydlig.

Jag har aldrig trott på en seriemördare eller lustmördare i detta fall.
Jag tror liksom jag hela tiden har gjort.

Att detta är ett mord av en gärningsman som överensstämmer med den typ av brott som går under rubriceringen våld i nära relationer.

Jag håller ännu SD som min huvudmisstänkta och har aldrig trott något annat.
Citera
2019-01-30, 11:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag tror hon använde cache örhängena bara när hon var ute och cachade.
Det finns bilder när hon är utan och bilder på de andra hängande örhängena så jag tror inte hon hade cache örhängena på sig vid planket.

Ok, tack.
Känner du till vad vad dessa geocaching- örhängen är för något?
Citera
2019-01-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi vet inte om örhängena var av äkta silver vilket inte är magnetiskt.
Vi vet inte heller om man använt metalldetektorer. Som jag minns det var det krattning som gällde.
Att kratta ett mindre örhänge borde vara ineffektivt med tanke på hur högt gräset var. Man kunde se på bilderna att gräset inte var nyklippt, utan ganska högt.

Jag tror inte att polisen är idioter, även om det har gjorts en del allvarliga missar i det initiala skedet.

Dvs, jag tror inte att polisen letar efter metalldetaljer som skulle kunna vara magnetiska men inte tar med metalldetektorer utan bara krattar.
(det fetade)
Nej, alldeles riktigt, vi vet inte om örhängena var av äkta silver (eller äkta guld för den delen), men en sak vet "vi" (exkluderar dig) och det är att metalldetektorer fungerar på METALLER vare sig dessa är magnetiska eller inte!

Känns tjafsigt att "debattera" med postare som inte ens orkar googla 'metalldetektor' innan inlägg. Läs på, för annars hamnar du 'notknapparen' i samma fack som Polisens i Örebro presstalesperson Christina Hallin. Det är onödigt. Google is your best friend. Nästan.
Citera
2019-01-30, 11:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Om nu dessa omskrivna örhängen har något
med fallet att göra - skulle kunna identifiera
GM om de hittades hos hen - så kan vi väl räkna med
att de aldrig kommer att hittas efter alla skriverier här.

GM har ju nu fått gott om tid att göra sig av
med dem.
Och blivit varnad genom tråden.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-01-30 kl. 11:12.
Citera
2019-01-30, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Var de någonsin sambo?

på annan ort?

Vet inte om hon hela tiden bodde i Trosa?

https://www.flashback.org/sp64791012
Citera
2019-01-30, 11:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Nej, alldeles riktigt, vi vet inte om örhängena var av äkta silver (eller äkta guld för den delen), men en sak vet "vi" (exkluderar dig) och det är att metalldetektorer fungerar på METALLER vare sig dessa är magnetiska eller inte!

Känns tjafsigt att "debattera" med postare som inte ens orkar googla 'metalldetektor' innan inlägg. Läs på, för annars hamnar du 'notknapparen' i samma fack som Polisens i Örebro presstalesperson Christina Hallin. Det är onödigt. Google is your best friend. Nästan.

Ursäkta, jag hade nog fel där.
Tack för att du så vänligt påpekade mig detta.
Citera
2019-01-30, 11:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Har JG gjort slut med SD?

Är det därför som vissa postare nu
försöker lägga fokus på honom?
Citera
2019-01-30, 11:28
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Om nu dessa omskrivna örhängen har något
med fallet att göra - skulle kunna identifiera
GM om de hittades hos hen - så kan vi väl räkna med
att de aldrig kommer att hittas efter alla skriverier här.

GM har ju nu fått gott om tid att göra sig av
med dem.
Och blivit varnad genom tråden.

Du menar att GP har oss att tacka genom att läsa på fb? Jag tror du underskattar GP´s förmåga men, varför inte ge GP en utmaning.

Jag uppmanar GP att lägga ut en ledtråd (örhänge t.ex) på någon klurig plats där koordinaterna får kluras ut. Åsa Hilding med Co antar garanterat utmaningen.

Nu får du chansen att briljera med din överlägsenhet där utredarna med Å.H i spetsen får kapitulera inför faktumet att DU STYR SKUTAN...
Senast redigerad av Enorm 2019-01-30 kl. 11:44.
Citera
2019-01-30, 11:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Har JG gjort slut med SD?

Är det därför som vissa postare nu
försöker lägga fokus på honom?

Det är åklagaren som har gått ut med att det eventuellt finns fler inblandade eller några som vet mer än de berättar. Det är väl naturligt att postare börjar spekulera i andra kring framför allt SDs omgivning? Eller tänker du att GM skulle vara någon helt annan och därför ska vi inte titta på SDs omgivning?

Spekulationer om JG, HD med flera har funnits förut t.o.m. innan åklagarens uttalande. Ser därför inte konstigheten utan det som fullt naturligt att det spekulerars om andra just nu.
Citera
2019-01-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Medimera

Det fanns en liten gravering på ett av dessa två par , av mig tidigare omtalade Geo-cach-öron-dekorationerna , och därför är det av mycket stor vikt och betydelse att jag kan få kännedom om var någonstans dom kan tänkas finnas.

Obs ! ..... Det är mycket möjligt att dom inte längre finns ?

Mvh @JokerMannen.

Varför är det av stor vikt att DU får kännedom? Polisen kanske borde få det till sig istället?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in