Citat:
Ni som känner till geocacharna i Örebro;
är Supergoofy Fr*dr*k R**s?
I så fall så är han FBvän med LW
men inte med SD eller JG nu.
23 april 2018 så gillade LW, SD och JG
ett foto som han lagt ut på sin FB.
SD har inte gillat något sedan dess,
JG har gillat några av hans foton efter LWs död.
Jag tolkar det som att han inte blockat LW
när SD och JG gjorde det.
Och jag tolkar det som om han och SD inte är
direkta vänner just nu.
är Supergoofy Fr*dr*k R**s?
I så fall så är han FBvän med LW
men inte med SD eller JG nu.
23 april 2018 så gillade LW, SD och JG
ett foto som han lagt ut på sin FB.
SD har inte gillat något sedan dess,
JG har gillat några av hans foton efter LWs död.
Jag tolkar det som att han inte blockat LW
när SD och JG gjorde det.
Och jag tolkar det som om han och SD inte är
direkta vänner just nu.
Citat:
Tack Luxors!
Man får verkligen hoppas att de som vet något träder fram. Om t ex denne Supergoofy tidigare varit kompis med gänget på LWs tid kanske denne kan sitta på värdefull information om relationer, ev friktioner och splittringar samt om det kan ha funnits något som grott oproportionerligt ända fram till mordet. Han verkar ju tack och lov lojal mot LW ifall han brutit med MGM.
Järngänget verkar ju tiga och hålla samman. Man undrar vad de har på varandra som någon annan skrev också. Rädsla? Känsla av delad skuld? Vetskap om delad skuld? Dåligt samvete för att ha tigit snart ett år om vad de vetat? Samtidigt så tänker jag att om de lyckats hålla tyst så här länge ifall SD är GM och de verkligen vet något, så tyder det inte bara på en passiv lojalitet utan snarare på möjlig delaktighet skulle jag säga. Men jag kan ha fel.
Hursomhelst, jag hoppas att vi i tråden inte tappar fokus på de glapp i omständigheter och de frågetecken som vi ännu har kring geocachingtrion. Det är så lätt att vi förleds att bara rusa iväg och glömmer de frågetecken som funnits kring vissa personers förehavanden hela tiden ända från då tråden startades.
Liksom Tufsan så rekommenderar jag en omläsning av tråden för att kunna se vad som vi vetat om länge redan och vad som tillförts! Vilka mönster som kan finnas och vilka områden som varit känsliga i tråden och gett upphov till trollande osv. Jag menar att trådens historik kan säga oss en del också om detta fall.
SD behöver inte vara GM, ej heller HD, men så länge SD är MGM i polisens ögon så tycker jag att vi åtminstone bör följa upp oklarheter kring loggar, kring spårbara guldskor som Gilgrissom tipsade om, SDs blanka förflutna innan Örebro, JGs förehavanden kring mordet samt växlande relation till LW och alla trådsanningar om HDs anledningar till olika saker allt från resor, ledigheter och turer till val av boende nära LW.
Likaledes skulle jag gärna vilja höra en uppdatering kring Mallan/MH och om hon varit igång igen med bloggen där hon diskuterade familjen W. Egentligen vill jag inte veta om hon skrivit något nytt hemskt men för att kunna avfärda henne som MGM också så bör den bloggen undersökas lika mycket som vi undersöker geocachinggänget. Särskilt om det skulle ligga något i det kanske lite långsökta att hon känner dessa personer.
Senast redigerad av Philomena 2019-01-30 kl. 01:40.
Senast redigerad av Philomena 2019-01-30 kl. 01:40.